16 Şubat 2009 Pazartesi

Alex'li Fenerbahçe


Daha önceden Ekşi Sözlük'e de yazmıştım bu konuyu fakat madem blog olayına girdik, buraya da yazmam gerekli. Bilindiği gibi yıllardır Fenerbahçe'nin en yetenekli oyuncusu Alex. Appiah'ın çok üst düzey bir performans sergilediği sezon dışında da her sezon en iyi futbolu oynayan isim bana göre. Hal böyleyken onsuz bir Fenerbahçe düşünülemez. Fakat Alex yıllardır Fenerbahçe'de oynuyor ve Alex'li oyun şablonu bir türlü oturtulamadı.

Fenerbahçe tek forvet oynuyor. Bana göre eldeki iki isimle de tek forvet oynanamaz. Semih kısmen başarılı olsa da, bir sezon boyunca tek santrfor oynarsa performansı bayağı düşer. Kennet Andersson örneği var önümüzde. Fenerbahçe'de oynadığı yıllar tek başına savunmayı darmadağın ediyordu, ikili mücadeleleri kazanıyor ve arkadaşlarına pas veriyordu yaşına rağmen. Onun gibi birçok isim var tek santrfor oynayabilecek. Fazla uzatmayayım, Fenerbahçe eldeki forvetlerle tek santforlu sistemde oynayamaz. Bunu herkes görebiliyor. Sorun da burada başlıyor zaten, Alex çift forvetle birlikte nasıl oynar?

Daum bunu zamanında denemişti ve kısmen de olsa başarılı olmuştu. Çözüm 4-3-1-2. Fenerbahçe Alex'li yani bir 10 numaralı sistemde çift forvetle oynayacaksa tek çare Alex'in arkasına savunma yönleri de olan 3 adam yerleştirmek. Böyle bir sistemde Deivid, Uğur Boral, Kazım gibi futbolculardan sadece biri ilk 11'de yer bulabilir kendine. Deivid ileri ikilide de oynayabilir. Tabii Aragones Alex için sistemini değiştirmez, ama ben olması gerekeni söylüyorum. Kalede Volkan, Gökhan-Edu-Lugano-R.Carlos, önemli 3'lü, Alex, Güiza ve Semih.

Üçlünün nasıl olması gerektiğine gelince. Biri Aurelio tarzı bir isim olacak kesinlikle. Şu an Bordeaux'da oynayan Alou Diarra transfer edilebilir. Yanında mevcut kadrodan Emre oynayabilir defansif yönü de olduğu için. İşte bu sistemin en kritik oyuncusuna geldik. Burada Deivid gibi ofansif bir oyuncu oynarsa çok sorun yaşanabilir. Defansif bir oyuncu oynarsa da -Selçuk gibi- bu sefer de çok defansif bir kadro olur. Onun için burada oynayacak oyuncu Deivid gibi ofansif olsa bile kesinlikle orta sahaya yardım etmeli elinden geldiğince. Veyahut yine Selçuk oynar, rakip defans çözülemiyorsa son yarım saatte Selçuk oyundan çıkartılıp Deivid sokulabilir.

Tabii ben bunların hepsini boşa yazıyorum. Alex yıllardır Fenerbahçe'de oynuyor ve eminim ki ayrılana kadar da ona göre bir oyun sistemi yaratamayacak bu yönetim ve teknik heyet. Kesin olan Fenerbahçe'nin Alex'siz yapamayacağı. Diğer kesin olan da Fenerbahçe'nin Kennet Andersson tarzı bir santrfor olmadan tek forvetle başarılı olamayacağı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder