6 Nisan 2009 Pazartesi

Ekşi Sözlük


Ne zamandır sözlükle ilgili bir şeyler yazmayı planlıyordum, bugüne kısmetmiş. Sözlüğü 4-5 takip ediyorum, 1 yılı aşkın süredir de yazarım. Sözlüğün en güzel yanı, insanların fiziksel görünümleriyle değil, yazdıklarıyla var olması. Ortak ilgi alanlarınız olan insanlarla tanışmanız da zor olmuyor. Bu sürede birçok insanla tanıştım. Aynen Türkiye gibi, iyisi de var kötüsü de. Özellikle 3-4 kişiyle tanıştım ki, uzun yıllar arkadaşlığımızı sürdürebileceğimizi düşünüyorum. Sözlüğün en kötü yanı da acayip bağımlılık yapması. Bir süre sonra hayatınız sözlük olabiliyor ve önlem almak zorunda kalıyorsunuz. Örneğin; ben 1 ay kafa izni almış bulunmaktayım ve hiçbir şekilde sözlüğe login olamıyorum bu sürede. Bir okur ne kadar yararlanabiliyorsa sözlükten, benim de bir farkım yok şu an için.

Başka zaman da elbet bir şeyler yazarım fakat bugün için son yazmak istediğim sözlüğün giderek daha kalitesiz olması. İnsanlar büyüdükçe sözlükle ilişkilerini kesiyorlar, özellikle 30-35'li yaşlarda görülüyor bu durum. Gidenlerin yerine aynı kalitede yazarların gelmesi lazım alttan fakat gelmiyor maalesef. 10 kaliteli yazar sözlükten ayrılıyorsa, 2 kaliteli yeni yazar geliyor ve hep açık oluşuyor. Bu vakitten sonra da bu durumun düzeleceğini sanmıyorum...

3 yorum: