29 Nisan 2009 Çarşamba

Fenerbahçe Sezon Değerlendirmesi


Aslında sezon bitmedi ama Fenerbahçe için her şey bitti. Dolayısıyla değerlendirmeyi gönül rahatlığıyla yapabilirim.

Volkan Demirel: -7.1- Aslında Volkan'a daha fazla not verebilirdim ama gördüğü kartlar yüzünden notunu kırdım. Her şeye rağmen güvendiğim bir isim.

Volkan Babacan: -7.4- Benden 4 ay küçük bir isim. Ona rağmen şans bulduğu maçlarda genel olarak bakıldığında gayet iyiydi. Kale emin ellerde diyebiliriz.

Gökhan Gönül: -7.6- Sakatlık atlattı, geçen sezonki performansını sergileyemedi fakat bu takımda en güvendiğim isimlerin başında geliyor.

Önder Turacı: -6.8- Direkt olarak ilk 11'de şans bulsaydı daha başarılı olabilirdi fakat sadece takımda eksik olduğunda oynadığı için istenilen performansı sergileyemedi. Yukarıda yazdığım 3 isim gibi onun da kalmasını istiyorum.

Yasin Çakmak: -6.1- Henüz 24 yaşında fakat hiçbir zaman Fenerbahçe'de ilk 11 oynayabileceğini sanmıyorum. Bana hiç güven vermiyor. Takımdan ayrılmasını istiyorum.

Lugano: -7.3- Takımın iyilerindendi genele baktığımızda. Fakat her maç kırmızı kart görecek mi diye beklemekten maç izleyemiyorum. Zaten Galatasaray maçında yaptıklarıyla işi bitirdi. Çok büyük bir ihtimal ayrılacak Fenerbahçe'den. Ben de kalmasından yana değildim.

Can Arat: -6.5- Tamam hiç şans bulamadı ama bunun bir nedeni olmalı. Zaten Yasin gibi onun da Fenerbahçe'de ilk 11 oynayabileceğini düşünmüyorum. Ortalamanın üzerinde bir anadolu kulübüne transferi onun için en iyisi olur.

Edu: -7.0- Onu Lugano'dan daha fazla seviyorum. Fakat bu sakatlık çok kötü oldu. Sezona hazır başlayamayacaksa, Fenerbahçe çok iyi 2 tane stoper almalı. Tabii Lugano da gidecekse. Sakatlığı olmasaydı kalmasını istediğim isimlerdendi.

Roberto Carlos: -7.1- Bu sezon geçen sezona göre daha başarılıydı bana göre. Fakat transferine en başından beri karşıydım, hala da karşıyım. Ama ne yazık ki onla yeni anlaşma sağladı kulüp. Bana kalsaydı hiç düşünmez gönderirdim.

Wederson: -6.6- Bu sezon gerçekten kötüydü. Gerçi fazla şans bulamadı ama düzenli oynasaydı da performansını üst düzeye taşıyacağından emin değilim. Takımda kalmalı fakat bu haliyle ilk 11'de oynayamaz.

Josico: -6.0- Yazacak hiçbir şey yok. Bir an önce İspanya'ya dönmeli.

Maldonado: -5.8- Josico için yazdıklarım onun için de geçerli.

Deniz Barış: -6.8- Düzenli oynasaydı daha verimli olurdu kesinlikle. Fakat Şampiyonlar Ligi listesine dahil edilmemesi onu soğuttu Aragones'ten. Yaşı da 32'yi geçti, bu vakitten sonra Fenerbahçe'de direkt ilk 11 oynayabileceğini sanmıyorum fakat yine de kalmalı Fenerbahçe'de. Rotasyon için önemli bir isim.

Ali Bilgin: -6.0- O da tamamiyle hayal kırıklığı. Bu vakitten sonra Fenerbahçe'de işi yok.

Selçuk Şahin: -7.1- Aurelio-Appiah ikilisi varken Fenerbahçe'de ilk 11 oynayamıyordu fakat bu kadroda iyi iş yaptı. Anlaşıldı yanlış bilmiyorsam kendisiyle. Seneye alınacak çok iyi bir orta saha oyuncusunun yanında daha etkili olabilir.

Gürhan Gürsoy: -6.3- Bu çocuğa şans verilmiyor, köreldi resmen Fenerbahçe'de. Kendi iyiliği için Fenerbahçe'den ayrılmalı. Zaten iyi iş yaparsa yeniden 3 büyükte oynar.

Uğur Boral: -7.0- Genelin aksine beğendiğim bir isim. Fenerbahçe'yi bilen bir teknik adamla çok iş yapacağını düşünüyorum. Kesinlikle kalmalı Fenerbahçe'de.

Emre Belözoğlu: -6.8- Şimdi bu not az, daha fazlasını hak ediyor diyenler çıkacaktır fakat verilen paraya bakıldığında Emre bu sezon hiçbir şey yapmadı. Kimse kimseyi kandırmasın lütfen.

Colin Kazım: -6.6- İyi bir hocayla, biraz da Türkiye'yi tanımasıyla uzun vadede çok yararlı olacağını düşünüyorum. Ha bu adam aşırı derecede rahat bi insan, ona güvenilip de şampiyonluk yarışına çıkılmaz.

Alex De Souza: -7.2- İstediğim performansı ne yazık ki sergileyemedi. Tabii yine de en çok güvendiğim isim, canım, bi tanem.

Semih Şentürk: -7.2- Takımdaki geriye gidişle, son aylardaki Semih de benzerlik gösterdi. Seneye performansını arttıracağını düşünüyorum.

Deivid: -6.8- Tamam, geçen sezon Avrupa'da büyük iş yaptı, saygım büyük fakat Fenerbahçe'nin maçlarını devamlı izleyenler, onla sağ açığın uyuşmadığını görüyorlardır. Özellikle geçirdiği ağır sakatlıktan sonra performansında büyük düşüş oldu. Bana kalsa Fenerbahçe'den gönderirdim Deivid'i.

İlhan Parlak: -6.2- Bu çocuk da bana hiç ümit vermiyor. Belli bir yaşa kadar çok iyi oynayıp, sonra duran isimlerden biri gibi geliyor. İnşallah beni yanıltır. Kiraya verilse çok iyi olur.

Burak Yılmaz: -6.2- Burak da koca sezon hiçbir şey yapmadı, hakkında hiç iyi haberler de gelmiyor fakat çocuğa hiç şans verilmedi. Bence şansı hak ediyor. Ha yine oynayamazsa, geldiği yere geri döner, kendi bilir.

Gökhan Emreciksin: -6.7- O da bir şey yapmadı desek yalan olmaz. Geldiğinde yaptığı açıklamalar yüzünden sıcak bakmadığım bir isim fakat inşallah yararlı olur önümüzdeki senelerde demekten başka yapabilecek bir şeyimiz yok.

Güiza: -6.9- Genelin aksine Güiza'nın boş bir transfer olduğunu kabul etmiyorum, psikolojik sorunlar yaşayana kadar da gayet iyi oynadı bana göre fakat verilen para göz önüne alındığında o da koskoca bir hayal kırıklığı.

Luis Aragones: -5.0- Derhal Fenerbahçe'den ayrılmalı.

Özet olarak, Gürhan ve İlhan kiraya verilmeli. Başta Aragones olmak üzere, Josico, Maldonado, Lugano, Deivid, Ali Bilgin, Can Arat ve Yasin Çakmak kulüpten ayrılmalı.

1 yorum: