16 Mayıs 2009 Cumartesi

Ayvalıkgücü-Kağıtspor


Bu yazıyı Yerel Futbol için yazmıştım, buraya da koyayım dedim...

Efkan Abi'yle uzun yıllardır tanışmıyoruz, fakat kısa sürede çok sevdim kendisini. Bugün maça geleceğini söyledi, ben de Eyüplüyüm, yıllardır Eyüpspor'un maçlarını izlediğim stadda onunla maç izlemek istedim ve maç saatine doğru buluşup stada doğru yola koyulduk. Esasında amatör futbolla ilgilendiğimi söylersem yalan olur, takımların isimlerini de bilmiyorum maç öncesi. Efkan Abi'nin yardımıyla takımları ve futbolcuları kısaca tanıdım maç öncesi.

Maç beklediğim gibi başladı aslında, karşılaşmanın ilk yarısında iki ekipten birinin üstünlük sağladığını söyleyemeyiz. İzlediğim alt lig maçlarının -özellikle de elemeli olanların- ilk yarıları bu şekilde geçmiştir. Mesela şu anda da Kasımpaşa-Altay maçı uzatmalarda, gündüz de Karşıyaka-Bolu maçı uzatmalara gitti. Bu karşılaşmanın da bu şekilde kontrollü geçmesini bekliyordum, öyle oldu.

2. yarıda hatta yanımdakilere söyledim, "bu maç 0-0 biter" dedim, fakat Ayvalıkgücü pozisyonlar bulmaya başladı. 60. dakika sularında önemli bir pozisyonu değerlendiremedi Ayvalıkgücü. Sonra da golü geldi ekibin. Fakat bence golde kalecinin büyük hatası vardı. Pek tabii tek maçını izlemekle yorum yapmak doğru olmaz, belki normalde çok iyi oynuyordur, bugün kötü gününe denk gelmiştir fakat Kağıtspor'un daha iyi bir kalecisi olsaydı bugün, bu maç böyle bitmeyebilirdi. Ortalama bir 2. lig kalecisi o golü yemezdi benim görüşüm.

Maç böyle bitecek derken -hatta Kağıtspor'un kalecisi de çıktı bir pozisyonda ileriye- Kocaeli ekibi birçok pozisyon buldu ve uzatmaların 3. dakikasında golü buldu. Hatırladığım kadarıyla ceza sahasının solundan bir futbolcu orta-şut karışımı denedi sol ayağıyla, kale dibinde tamamladı bir takım arkadaşı ve maça eşitlik geldi. Yıllar önce Şampiyonlar Ligi'nde Manchester United'ın uzatmalarda 2 gol atarak Bayern Münih'i yendiği gibi, az kalsın Kağıtspor da Ayvalık'ı yeniyordu uzatmalarda fakat uygun pozisyonda kafa vuruşu az farkla dışarı gitti.

Tabii bugün çok sıcaktı, sık sık ara verdi hakem. Uzatmaların ilk 15 dakikasında önemli bir pozisyon yaşanmadı, ben de dahil herkes penaltılara gitmesini istiyordu karşılaşmanın fakat maçın ikinci 45 dakikasında olduğu gibi, uzatmaların ikinci yarısında da Ayvalıkgücü üstündü. Bence de karşılaşmayı hak eden taraftı. Önce bir serbest vuruş organizasyonu sonucu gol geldi, o moral bozukluğuyla -ki maçın bitmesine 4-5 dakika kalmasının verdiği panik de vardı- kaleci çok büyük bir hata yaptı ve Kağıtspor kalesinde 3. golü de gördü.

Ayvalıkgücü maç 3-1 önde olduğu halde gereksiz hatalar da yaptı baktığımız zaman. Örneğin, Ayvalıkgücü'nün beğendiğim 6 numaralı futbolcusu -kırmızı bandana takan ve uzun saçlı olan, ayrıca maçta en çok beğendiğim futbolculardan biriydi- gereksiz bir sarı kart gördü ve sonrasında serbest atış kullandı rakip, az kalsın gol oluyordu ve 3-2'de yine panikleyebilirlerdi.

Fakat maç bu şekilde bitti. En sevdiğim olay ise, maç sonunda hiçbir olay yaşanmamasıydı. Van-Eyüp maçında olanları gördükten sonra, hep bugünkü gibi karşılaşmalar izlemek istiyoruz Türkiye'de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder