17 Haziran 2009 Çarşamba

Fenerbahçe'nin Yabancıları


Transfer sezonu açıldı ve gayet hareketli geçiyor. Alınabilecek Türk oyuncu sayısı da sınırlı olduğundan, önemli olan kaliteli yabancı oyuncularla kadroyu takviye etmek. 8 yabancı oyuncusu vardı Fenerbahçe'nin (Alex, R. Carlos, Güiza, Edu, Lugano, Josico, Maldonado, Deivid), Bilica ile 9 oldu bu sayı. Aziz Yıldırım'ın, +2'yi yedek oturmayı kabul edebilen oyunculardan oluşturmayı düşündüğünü de hesaba katarak kısa bir değerlendirme yapalım yabancı oyuncular hakkında.

Edu: Bilindiği gibi ağır bir sakatlık geçirdi, sahalara ne zaman döner, tam olarak bilmiyoruz, bir açıklama da yapılmadı açıkçası. Edu'yu her şeye rağmen severim, takımda kalması taraftarıyım. Ekim-Kasım gibi sahalara dönebilecekse en geç, +2 kontenjanından biri onun olur.

Alex: Futbolu bırakana dek Fenerbahçe'de oynaması gerektiğini düşünüyorum. Yeri gelir yedek kalır oyuna girer, yeri gelir ilk 45 dakika oynar. Ama Alex'in ölüsü Fenerbahçe'de iş yapar. Önemli olan, Alex'e göre sistem kurulup kurulmayacağı. Luca Toni gibi hayvani bir santrfor alınmayacaksa, takımın çift forvet oynaması lazım, çift forvet oynandığı takdirde de Alex ya yedek kalır, ya da 4-3-1-2 oynanılması gerekir. Uzun yıllardır çözüme kavuşturulamayan bir sorun bu.

Maldonado: Kalmasını isteyen yoktur herhalde takımda. Fazla bir şey yazmaya da gerek yok aslında.

Josico: Maldonado için yazdıklarım onun için de geçerli. Gerçi Josico'nun art arda oynadığını göremedik, kötü oyuncudur demek yanlış olur fakat bu vakitten sonra yer bulamaz takımda... Simao gelmişti yıllar önce ön liberoya, ondan farkı yok ikisinin de benim için.

Roberto Carlos: Özellikle geçtiğimiz sezon, ilk sezonuna göre daha yararlı oldu fakat aldığı 4-4.5 milyon euro'luk oyunu oynuyor mu? Hayır. %99 kalacak Fenerbahçe'de. Avrupa'da yükseliş hedefleyen Fenerbahçe'nin sol beki, sırf marka olduğu için alınan Roberto Carlos olmamalı. Lyon, Porto gibi ekipler neden Roberto Carlos'u almazlar hiç düşündünüz mü?

Güiza: Bonservis bedeli olan 14 milyon euroluk oyunu oynadı mı? Hayır. Ama Fenerbahçe'nin bütün maçlarını izleyen bir taraftar olarak, Güiza'nın bu gayet ünlü (!) karısıyla/sevgilisiyle (her neyiyse artık) sorun yaşadığı 1-2 aylık dönem hariç iyi top oynadığını söyleyebilirim. Özellikle Daum'un Fenerbahçe'sinde çok iş yapacağını, önümüzdeki sezonun en iyi oyuncularından biri olacağını düşünüyorum. Ha o gönderilecekse, yerine Luca Toni tarzı tek forvet oynayabilecek bir oyuncu alınacaksa, gitmesi taraftarıyım. O da şu an için %99 kalacak gibi.

Lugano: Lugano ile ilgili birçok kez yazı yazdım. Görüşlerimin hala arkasındayım. Lugano gibi her maç kırmızı kart görme potansiyeli barındıran bir oyuncuyu, gayet iyi bir defans oyuncusu olmasına rağmen takımında istemiyorum. Lugano'nun daha iyisini, daha sinirsizini, psikolojisi daha düzgün olanını bulmak zor mu? Yolu açık olsun, zaten çok büyük ihtimal takımdan ayrılacak.

Deivid: Genelin askine Deivid'in takımdan ayrılmasını istiyorum. Geçenlerde sözlüğe şunları yazmıştım Deivid için;

"Deivid 29.5 yaşında. Kariyerinin son yüksek maaşlı kontratını imzaladı büyük ihtimalle. Bir fenerbahçeli olarak sevindiğimi söyleyemem bu habere.

Bunun Deivid'i sevip sevmememle bir ilgisi yok. Bıktım Brezilyalı futbolculardan. Fenerbahçe'nin İskandinav ülkelerin kaliteli futbolcularını transfer etmesini istiyorum. Güney amerikalı, Güney amerikalı nereye kadar? Bilindiği gibi Deivid ilk yılında yedek kalıyordu, taraftar da alışmıştı yedek kalmasına. Hatta gönderilecek yabancı futbolcular sıralamasında ilk sıralardaydı. Sonra sağ açıkta şans buldu, bunu değerlendirdi ve Avrupa'da kritik gollere imza attı. Buraya kadar tamam, Deivid'i seviyorum, kendisine şimdiye kadar yaptıkları için teşekkür ediyorum. Fakat eğer Alex Fenerbahçe'de oynayacaksa, ve de Kennet Andersson tarzı bir golcü transfer edilmeyecekse, Deivid'in bu takımda işi yok. Tabii bunlar bizim dememizle olacak işler değil. Ama ben olması gerekeni söylüyorum. Sırf Deivid ile değil, Alex ve Roberto Carlos'la da sözleşme uzatılması hatadır. Doğru bir oyun sistemiyle Alex'in sözleşmesinin uzatılmasına sıcak bakabilirdim fakat Alex ve çift forvetin oynayabileceği tek sistem olan 4-3-1-2'yle uzun bir süre daha oynanacağını sanmıyorum."

"Şu ana kadar yaptıkları için kendisine teşekkür edilmeli (hatta görürsem elini öperim, çok duygusal bir ortam oluşursa Chelsea, İnter gibi takımlara attığı kritik goller için ayağını bile öpebilirim) ve yollar ayrılmalı. Gerçek bir sağ açık almalı Fenerbahçe..."

Tabii bunlar benim düşüncelerim ve isteklerim. Yönetime göre ise;

Kesin kalacaklar: Alex, Güiza, R. Carlos, Bilica, Deivid, Edu. Sadece Edu sakat diye gönderilebilir veya sözleşmesi askıya alınabilir.

Gidecekler: Lugano, Maldonado, Josico.

Kısaca, Fenerbahçe'nin 2 tane yabancı transfer hakkı var. Bu iki ismin de çok kaliteli olması gerekiyor bana göre. Biri ön liberoya, diğeri de sol açığa yapılmalı. Bekleyip göreceğiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder