21 Temmuz 2009 Salı

Dört Büyüklerde Oynamayan Anadolu Yıldızları


Ekşi Sözlük'e yazdığım entry'yi buraya da taşımak istiyorum...

"evet konumuz, hiç dört büyüklerde oynamamış, ama hem performansları, hem de yetenekleriyle dört büyüklerde oynamayı hak eden futbolcular... yaşım gereği son 15 yılı takip edebildiğimden 1993/94'ten bu yana bir liste çıkarmak istiyorum.

notlar:

1- yabancı futbolculardaki kriterim, uzun süre türkiye'de oynamaları. 1-2 yıl oynayıp da türkiye'den giden ismi eklemek mantıksız olur.
2- hala 4 büyüklere transfer olma ihtimali olan isimleri yazmıyorum.

- cenk işler: ilk aklıma gelen isim oldu. 1. lig'de attığı 130'un üzerinde gole rağmen, hiç dört büyüklerde oynamadı cenk. büyük kulüplere transfer olan nice dandik futbolcuyu düşündükçe, cenk'e haksızlık yapıldı diyor insan kendi kendine... istanbulspor'a zamanında bir maçta 5 gol birden atma başarısı gösteren cenk, bir kez de olsa a milli takım'da oynadı.

- okan yılmaz: 100'ler kulübüne girmiş ve gol kralı olmuş bir isim bilindiği gibi... şimdilerde ne yapıyor bilmiyorum açıkçası... bursa'daki ekürisi murat sözkesen galatasaray'a transfer oldu, o da 3 büyüklere gelebilirdi nihayetinde... konfederasyon kupası'nda kaçırdığı penaltıdan sonra her şey kötü gitti onun için...

- andre kona: ilk aklıma gelen yabancı futbolcu. o da 100'e yakın gol atmış bir isim. tam hatırlamıyorum 100'ler kulübüne girdi mi giremedi mi ama o sınırdaydı. uzun seneler türkiye'de oynadı, gençlerbirliği ve antalya başta olmak üzere 4-5 takımda forma giydi.

- hasan çelik: bildiğim kadarıyla büyük golcü hasan çelik de 4 büyüklerde oynamadı. eyüpspor'dan yetişme olduğu için daha iyi biliyorum (hatta eyüp'te kuyumcu dükkanı vardı, arada bir gelirdi, duruyor mu bilmiyorum). ne olurdu hasan'ı alsanız, en kötü sonradan girip golünü çakardı. benim için yeri çok özeldir.

- daniel timofte: onu da atlamak istemem açıkçası. samsun'da yaptığı işler düşünüldüğünde, maldonado'dan ne eksiği vardı diyor insan...

- engin özdemir: o da bu listeye girmeyi hakeden isimlerden. 4 büyüklere transfer olan çoğu futbolcudan daha kaliteli bir isimdi. ki sık sık ismi de anılmıştı büyüklerle.

- fernand coulibaly: o kadar ismi yazdık, coulibaly, timofte ve kona'yı görüp kendi ismini görmeseydi, beni bulur kafa atardı herhalde. evet, en azından trabzonspor'da oynaması gereken bir isimdi coulibaly.

ara not: majid musisi'yi eklemiyorum, bursaspor'da 2 sene oynadıktan sonra 30 yaşına gelmişti, o yaştan sonra zordu transferi.

- atakan sancarbarlas (sancarbarlaz da olabilir, her neyse): evet, atakan da oynamalıydı... böyle mi olacaktı? maldonado+can arat+ilhan parlak'ı toplasan bi atakan etmezdi...

ikinci ara not: hastası olduğum kaleci stingaciu'yu yazmıyorum, zaten türkiye'ye geldiğinde 30 yaş üstündeydi.

- cafer aydın: onu da yazmasaydım bir şekilde haberdar olup beni papua yeni gine'ye götürürdü. 1. lig'de 70'in üzerinde gol atmış bir isim.

- coşkun birdal: bana göre 3 büyüklerde direkt oynayacak kapasitede bir isim olmadı hiçbir zaman fakat en azından transfer olup onun keyfini sürebilirdi. 1. lig'de 50, 2. lig'de 90 civarında gol attı.

- mithat yavaş: ben bu çocuğu beğenirdim. hem yakışıklıydı, oradan da avantajı vardı. 1. lig'de 230'un üzerinde maça çıkıp 30'un üzerinde gol atmış. yahu soner keleş'in transfer olduğu fenerbahçe'ye 10 kez transfer olurdu...

- nuri çolak: ona da ayıp edildi. şöyle diyeyim, nuri'yi ibrahim üzülmez'e tercih ederdim...

- timuçin bayazıt: sol kanat yazdık, devam edelim. evet, timuçin de çoğu 4 büyük sol kanadından iyi bir oyuncuydu. severdim, öperim kendisini.

- ender alkan: o da son anda 4 büyüklere transfer olamayanlardan. zamanında iş yapabilirdi, bursa'da yıldız statüsündeydi.

- yılmaz özlem: yazardan biraz torpilli bir isim. vefa borcumu ödemek için yazıyorum. o kadar güzel frikik golleri attı ki, o keyfi 30 milyon euro'luk çoğu futbolcu yaşatamıyor bana. trabzonspor'da sırıtmazdı hani?!?!

- hasan yiğit: nuri çolak'ın bir benzeridir kariyer olarak. tek farkı karşı kulvarda oynamasıdır. o da ne yazık ki oynamayadı 4 büyüklerde.

- silvino joao de carvalho jaba: jaba'yı beğenmeyenler var, fakat bence en azından trabzonspor'da oynayabilecek kapasitede bir oyuncu. ki ilk geldiğinde performansı çok iyiydi.

- zdravko lazarov: şimdi fenerbahçe'de oynayan cem karaca'yı düşünüyorum. bir de onu düşünüyorum. olmuyor be abi... 198 lig maçında 69 gol atmış, hiç de fena değil.

- luis enrique martinez: listeye yazdığım ilk kaleci stingaciu dışında... evet, o da bir yıldızdı. şimdilerde neler yapıyor, bilen varsa mesaj atsın lütfen...

kapanış notu: unuttuğum isimlerden özür diler, hepsini öperim. fırsat buldukça aklıma gelenleri yazmaya devam edeceğim..."

9 yorum:

  1. filip daems i beğenirdim ben de.3 yıl falan oynadı diye hatırlıyorum g.birliği'nde, yaşlı da değildi

    YanıtlaSil
  2. evet, o da ortalamanın üzerinde bir oyuncuydu. trabzonspor'da ilk 11 oynardı bana göre.

    YanıtlaSil
  3. filip daems harika bir kanat bekiydi, üzülmez'in yerine 1000 kere oynardı

    YanıtlaSil
  4. haha, ibrahim üzülmez bu, formayı kaptırmazdı yine bana göre. dövüyor mu ne yapıyor yeni gelenleri...

    YanıtlaSil
  5. hocam cogunu unutmusuz bu isimlerin... hatirliyorsaniz keske oynadigi takimlari da yazsaydiniz, belki hafizamizdaki yerleri daha kolay canlanirdi...

    mesela lazarov, bi yerden hatirlicak gibi oluyorum ama hatirlayamiyorum bir türlü...

    YanıtlaSil
  6. bolat: üzerlerine tıklandığında ekşi sözlük sayfalarına yönlendiriyor, her şey yazıyor haklarında...

    YanıtlaSil
  7. Kaleci olarak Zdravkov da eklenebilir listeye

    YanıtlaSil
  8. Josip Skoko vardı Gençlerbirliğinde. Ersun Yanal dönemindeydi sanırım.

    Birde Kratochvil var. Bilica dan ne eksiği var yada Bekirden.

    YanıtlaSil
  9. bilal kısa.. her nekadar fener altyapısından çıksa da inanılmaz kaliteli bi oyuncuydu

    YanıtlaSil