18 Temmuz 2009 Cumartesi

Dünya'nın En Kötü (!) Futbolcusu Sabri Sarıoğlu


Yazıyı az önce Ekşi Sözlük'e yazdım, hiç dokunmadan aktarıyorum.

"Sözlükte en acımasızca eleştirilen futbolcu. Bakın herkes, her şey, eleştirilebilir. En sevdiğim şeylerden biri de özeleştiri. Buraya kadar tamam. Fakat Sabri'yi "acımasızca" eleştirenlere, sadece bir şey sormak istiyorum.

Bu adam torpilli mi? Ali Sami Yen'in, Metin Oktay'ın, Adnan Polat'ın, veya herhangi bir tanınan Galatasaraylının akrabası mı? Bildiğim kadarıyla değil. Eğer öyleyse söyleyin lütfen. Madem öyle, onu şimdiye kadar oynatan teknik direktörleri neden eleştirmiyorsunuz? Sabri'yi eleştirdiğinizin 10'da 1'i kadar eleştirseniz razıyım. Sabri uzun yıllardır Galatasaray'da oynuyor. bir sürü teknik adamla çalıştı.

Bunu sadece Sabri ve Galatasaray için söylemiyorum. Beşiktaş'ta İbrahim Üzülmez, Fenerbahçe'de Selçuk Şahin, Deniz Barış ve Ümit Özat'a da zaman zaman yapıldı bu. Neden, "X hoca, Sabri'yi, İbrahim Üzülmez'i, Selçuk Şahin'i oynatıyor, hoca falan değildir!" diyemiyorsunuz? Neden, "X başkan, şunun yerine adam almadı kaç senedir doğru dürüst bir tane, başkan falan değildir" diyemiyorsunuz? Ne kadar Türkiye ortalamasının üzerinde top oynayan, iyi orta açan, kademe anlayışı olan bir sağ bekin, sol bekin maliyeti?

Biraz empati kurun. Sabri'nin yerinde olsanız, "Ben kötü futbolcuyum, Galatasaray'da oynayacak kalitede değilim, gidip Eyüpspor'da oynayayım" diyebilir misiniz? Dürüst olun. Sabri'nin yerinde olsanız ve bu entry'leri okusanız hoşunuza gider mi? Ne yaparsınız? Galatasaray'ı bırakıp, Eyüpspor'da oynar mısınız?

Gücünüz teknik direktör ve başkanlara değil de gariban Sabri'ye mi yetiyor?

Bu satırları Sabri'yi hiç sevmeyen ve beğenmeyen bir insan yazdı, onu da belirteyim.

1 yorum:

  1. Olayın ne Sabri'yle ne de futbolla alakası var aslında :) Basit bir çekememezlik söz konusu. "Ulan bu adam şu keko haliyle nerelere geldi, ben hala akşamları evde oturup bir web sayfasına yazı gönderiyorum!?" düşüncesi var genç dimağlarda :D

    Sözlük ahalisi içinde 83-86 arası doğumluların büyük bir çoğunluk olduğunu hatırlatarak sözlerimi burada noktalıyorum ;)

    YanıtlaSil