3 Ağustos 2009 Pazartesi

Derbi Değerlendirmesi


Akşam üzeri uyuya kalmıştım, bir kalktım saat 21:40. Maçın ilk yarısının son dakikalarını izleyebildim sadece. Maçtan önce oyun büyük ihtimal ortada geçer, takımlara ligin 3-4. haftasından sonra bakmak lazım demiştim. İkinci yarıda gördüğüm kadarıyla oyun ortadaydı. Fenerbahçe maçı kazandı ama Beşiktaş da kazansa hak etmemişlerdi diyemeyiz bana göre, çünkü iki takımın da bariz bir üstünlüğü yoktu. İki takıma ayrı ayrı değerlendirmek istiyorum...

Beşiktaş: Kalede sorunu yok Beşiktaş'ın, Rüştü bu şekilde en az 2 yıl daha oynar. Ferrari, Sivok, Holosko, Bobo, Fink, Tello, Ernst ve Delgado olmak üzere 8 yabancısı var Beşiktaş'ın. Delgado konusunda bilgi sahibi değilim tam olarak, sözleşmesi askıya alınacak deniyor, kalacak deniyor, herkes başka bir şey söylüyor. Bu yabancılar üzerinden değerlendirme yapılacak olursa, Delgado dışında bir isim daha yedek kalacak ki, Ferrari, Sivok, Fink, Tello, Ernst'in yerleri garanti bana göre. ya Bobo, ya da Holosko yedek kalacak görünüş itibari ile.

Mustafa denizli 4-3-3'e takmış durumda. Arsene Wenger vs. hocalar gibi bir kulüpte çok uzun yıllar çalışacağın garantisiyse, bütün transferleri uzun vadeli olarak tasarlamışsan, kendi sisteminle oynamak önemli ama Türkiye gibi 3 haftada her şeyin değişebileceği bir yerde oyuncuya göre sistem kurmak daha mantıklı. Mustafa Denizli de bunu biliyor ama şu an 4-3-3'te ısrar ediyor. Şu an için formsuz ama bu takımın en önemli futbolcusu Nihat. Formda bir Nihat'a göre kurmak zorunda Mustafa Hoca sistemini. Beşiktaş'tayken sağ açıkta oynuyordu fakat İspanya serüveninde uzun boylu santrforun yanında 2. santrfor göreviyle oynadı ve de çok başarılı oldu. Bence Beşiktaş'ın en önemli sorunu bu. Nihat sağ açıkta mı oynayacak 4-3-3'te, yoksa 4-4-2'ye dönülüp 2. santrafor mu olacak? Tabii bunların hepsini Nihat'ın ilk 11'de oynamasına garanti gözüyle baktığım için yazıyorum. Ben olsam risk almam, uzun yıllardır başarılı olduğu yerde oynatırım Nihat'ı. Nobre-Nihat ikilisini bozmam.

Bugüne bakıyoruz, Yusuf ve Bobo açıklarda oynadılar ki bana göre çok yanlış. Elinde adam yoksa oynatabilirsin ama Bobo'nun yerinde Tello'nun, Yusuf'un yerinde Holosko veya Nihat'ın oynaması daha doğru değil mi? Ayrıca ben İbrahim Toraman'ın takıma dönünce Ferrari'nin yanında oynayacağını, Sivok'un ise Fink'in yerinde görev alacağını düşünüyorum. Mustafa Denizli İbrahim Toraman'ı sağ beke yerleştirirse bu gerçekleşmez tabii ki. Ben Beşiktaş'ın teknik direktörü olsam şöyle bir 11 kurarım, tabii Delgado hariç bütün oyuncuların oynayabileceklerini var sayarak yazıyorum,

Rüştü, Erhan-İbrahim Toraman-Ferrari-İsmail, Holosko-Sivok-Ernst-Tello, Nobre-Nihat. İkinci bir alternatif de yukarıda bahsettiğim gibi sağ bekte İbrahim Toraman'ın oynaması, onun bölgesine Sivok'un kayması, Sivok'un bölgesine ise Fink'in geçmesi. Hem ruhen hem de bedenen sağlıklı bir Delgado dönerse takıma, o zaman bu kadar şeyi boşa yazmış olurum, çünkü bana göre Turkcell Süper Lig'de her takıma kaliteli bir 10 numara şart. Premier Lig'de oynamıyoruz sonuçta, Gerrard, Lampard gibi çift yönlü oyuncumuz yok. İyi bir Delgado, Şampiyonlar Ligi maçlarının tamamı ve ezeli rakiplerine karşı oynanan deplasman maçları haricinde ilk 11'de oynamalıdır benim görüşüme göre. Delgado olması önemli değil, bir başkası da olur bu. Yusuf'u neden yazmadım, adam 35'ine bastı, son 30 dakikalarda oyuna girmeli bence.

Maça gelince, dediğim gibi ilk 40 dakikayı izleyemedim. İkinci yarıda gole kadar özellikle savunma ve orta sahanın iyi oynadığını söyleyebilirim fakat Fenerbahçe golü attıktan sonra skoru değiştirmek için hiçbir şey yapamadı Beşiktaş. Çok şey beklediğim Nihat bayağı kötüydü. Zaman tanımak lazım.

Fenerbahçe: Sık sık yazıyorum ama yine yazalım. Fenerbahçe'nin en büyük sorunu 6 yabancı. Bu akşam dinledim, Rıdvan, hem Deivid oynamalı diyor, hem de yabancı bir stoper alınmalı diyor. Güntekin de hocam o zaman 8 yabancı birden ilk 11'de oynamış oluyor demiyor. Şimdi mevki mevki yazalım 4-4-1-1 düzeninde. Kalede Volkan var, en güvendiğim bölgelerden biri. Sağ ve sol beklerimiz de tamam. Yaz Alex ve Güiza'yı da. Sol açıkta Dos Santos da garanti gibi duruyor. Emre'nin de yedek kalacağını sanmıyorum. Geriye 4 mevki kaldı. 2 stoper, bir sağ açık ve bir ön libero. Yazdığım 7 adamdan kaçı yabancı, 4. kalan 4 mevkide 2 yabancı oynayacak şekilde bir sistem kurmamız gerekiyor yani.

Sağ açık: Mehmet Topuz, Deivid, Kazım
Stoperler: Yeni alınacak bir yabancı Edu giderse, Önder, Bilica
Ön libero: Cristian, Selçuk

Savunmanın göbeğini Bilica ve yeni bir yabancıdan kurarsak, Deivid de Cristian da yedek kalıyor. Bilica-Önder oynarsak sorun yok ama bunu da kimse istemiyor. Doktor Gürkan Kubilay bugünkü yazısında Bilica'nın değil, Önder'in yanında bir yeni yabancının oynaması gerektiğini söylemiş. O da değerlendirilebilir. Bir de Deivid çok formda olursa, al başına belayı. Bu sefer de hem istenmeyen Önder-Bilica ikilisi oynayacak, hem de ön liberoda Selçuk. Benim fikrim, eğer çok isteniyorsa, çok süper bir yabancı stoper alıp, Önder'le birlikte oynatılması yönünde. Yani ön libero Cristian'ın yedek kalmasını istemiyorum. O bölge çok önemli. 11 kurarsam şu şekilde oluşacak 6 yabancı kuralı yüzünden, Volkan, R. Carlos-Önder-yeni bir yabancı futbolcu veya Bilica-Gökhan Gönül, Andre Dos Santos-Emre-Cristian-Mehmet Topuz veya Kazım, Alex-Güiza.

Maçla ilgili ise, geldiğinden beri hep destek verdiğim Güiza'nın ortalamanın üzerinde oynaması sevindirici. Kazım şans buluyor fakat gol bölgesinde etkili olamadıktan sonra istediği kadar şans bulsun önemi yok. Bu sistemde, sağ ve sol açığın senede minumum 8-9 gol atması gerekiyor. Önder'in de söylendiği kadar kötü olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta 6 yabancı kuralı yüzünden o oynayacak bu takımda büyük ihtimal, destek verilmesi gerekiyor. Emre, Honved maçına göre daha tutuktu bu akşam. Takımdan çok şey beklemiyordum, kötü oynamadıkları için benim için sorun yok şimdilik...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder