28 Ağustos 2009 Cuma

Kadroda Yer Açmadan Futbolcu Transferi


Ekşi Sözlük'te Sercan Yıldırım transferi üzerinden bu konuyla ilgili bir yazı yazdım, biraz yumuşatarak buraya da aktarmak istiyorum...

"Gerçekten anlam veremiyorum yer açmadan futbolcu transferine. Ayrıca buna halk arasında "lüks" deniyor. Fenerbahçe tek santrfor oynuyor, Güiza ve Semih gibi iki golcüsü var. Üstüne Sercan'ın adı geçiyor, taraftarların çok büyük bir bölümü istiyor. sonra benim kızmama anlam veremiyor bazı Fenerbahçeliler. Benim Sercan'a kötü futbolcu falan dediğim yok. Ama ne gereği var? Lüks değil de nedir bu? Semih veya Güiza'dan birini gönderirsin, alırsın o zaman Sercan'ı... Sercan sol/sağ açıkta da oynar diyenler çıkabilir. Fenerbahçe'nin o bölgelerde de Andre Santos, Uğur Boral, Deivid, Colin Kazım, Özer, Mehmet Topuz, Ali Bilgin gibi bir sürü adamı var. E şimdi Sercan transfer oldu diyelim, Güiza her türlü ilk 11 oynar. Semih sağlıklıysa banko oyuna girer. Oyun çok zora girmediyse Sercan özellikle de Daum varken yedek kulübesiyle bütünleşir. Çok isteniyorsa, ezeli rakiplere gitmesi istenmiyorsa, bonservisi alınır, Bursaspor'da oynamaya devam eder kadroda yer açılana kadar. O sürede de Fenerbahçe'ye karşı oynamaz. Fenerbahçe'nin 3. bir golcüye ihtiyacı olduğu doğru. Ama bu Sercan gibi bir futbolcu değil. Yılda maksimum 10-15 maç oynasa bile -üstelik çoğuna sonradan girecek- ses çıkarmayacak, küsmeyecek bir isim lazım. Mehmet Yılmaz vb. bir futbolcu. Aynı şekilde 3. bir kaleciye ihtiyacı var Fenerbahçe'nin. Ama şimdi 3. kaleciye ihtiyacı var demek yabancı kaleci veyahut Ufuk Ceylan gibi takımında direkt oynayan, gelecek vadeden bir ismin alınması gerektiği değil. Alacaksan Gökhan Tokgöz gibi belirli bir yaşın üstünde, Süper Lig'de yıllarca mücadele etmiş ve şu an takımında yedek kalan bir ismi alacaksın.

Açıkçası taraftar Sercan'ı istedikçe (anlattığım şartlar içerisinde), Aziz Yıldırım'a kızasım gelmiyor lüks transfer yaptığı için... Aynı taraftar, o oyuncu harcanıp gidince, başkana, teknik direktöre kızıyor oynatılmadı diye...

3 yorum:

  1. Çok doğru tespitler haklisin forvet ve kaleci transferi konusunda

    YanıtlaSil
  2. Hiç bir zaman olmuyor ama bir taraftar olarak hep bir umut var içimde, bir gün maça sonrada girecek ve hiç formayı çıkarmayacak -abdulkaidr için, furkan için, zamanında gürhan için, gelirse sercan için- bu ihtimalin çok çok düşük olduğunu bilsem de fener adetlerine uymadığını bilsemde ne yaparsın insanız işte bir umuttur her geleceği olan genci görmek istiyorum fenerde.

    YanıtlaSil
  3. ben de istiyorum ama olmuyor ne yazık ki. :)

    fatih; sana da teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil