1 Ağustos 2009 Cumartesi

Kewell Konusu


Ekşi Sözlük'e yazdım az önce bu konuyla ilgili bir şeyler. Buraya da aktarmak istedim...

"Elano geldiği akşam, Kewell yedek kalır, yedek kalmayı da büyük ihtimal kabul etmez, sorun çıkar ve en sonunda ayrılmak ister dedim. Birçok mesaj geldi bunu yazdım diye. Yazanların büyük bir bölümü kewell düşmanı ilan etti beni. Anlata anlata dilimde tüy bitti. Ben Kewell'ı bayağı seven bir insanım. Daha önce de yazmıştım kendisiyle ilgili bir şeyler (bkz: harry kewell/@scugnizzi). Okunduğunda görülecektir Harry Kewell sevgim. Bazıları gibi daha önceden sevdiğim bir futbolcu ezeli rakibime transfer oldu diye ayağı kırılsın isteyecek kadar hayvanlaşmadım.

Bir ikincisi, benim kadar hücum futbolunu seven bir insan yoktur. Bana kalsa Elano-Kewell-Arda-Baros-Keita bir arada oynar, hatta ön liberom da hücuma çıkar, beklerim de, stoperlerim de. Fakat romantizm bir yere kadar. Realizm denen bir şey var hatırlarsanız. Ahmet Çakar'ın dediği gibi playstation oynamıyoruz burada. Futbolun gerçekleri var. Hücum futbolunu en çok seven hocalardan biri olan Rijkaard'ın Hollanda Milli Takımı dönemine -ki o dönem Hollanda Milli Takımı'nı en çok sevdiğim ve Patrick Kluivert forması aldığım dönemdir- ve Barcelona dönemine bakalım.

Euro 2000'de ilk maçını Çek Cumhuriyeti'yle oynamış Hollanda. Rijkaard, defansın önüne, defansif özellikleri çok kuvvetli olan Davids ve Cocu'yu koymuş. yine Seedorf'ün de defansif yönünün kötü olmadığını söyleyebiliriz. bir sonraki Danimarka maçında da yine Davids ve Cocu'yu oynatmış. takımda direkt "hücum" oyuncusu olan 4 adam var, Kluivert, Bergkamp, Zenden, Overmars. ki Zenden sol bek de oynuyordu zaman zaman. 3. maçta da değişen bir şey olmamış, Bosvelt, Stam, F. de Boer, Numan, önlerinde Cocu ve Davids. Diğer iki maçta da bir şey değişmemiş, yazmama gerek yok. Barcelona'da Şampiyonlar Ligi'ni kazandıkları seneye gidelim. Finalde, Oleguer, Marquez, Puyol, Van Bronckhorst'un önünde Edmilson'u, onların Deco ve Van Bommel'i oynatmış. Önemli maçlar tabii ki ölçü değil, aslında eskiye dair hiçbir şey ölçü değil, adam belki artık oyun formatını değiştirmiştir 2-2-6 oynar, bilemiyorum. Ama önceden kaleci haricinde 6 tane defansif özellikleri bayağı kuvvetli oyuncu oynatıyormuş. Ki elinde çok önemli ön liberolar olmasına rağmen. Yani elinde 27 yaşında bir Patrick Viera varsa önüne Kewell-Elano-Arda-Baros ve Keita'yı koyabilirsin ama yok. Oldu olacak stopere de Nonda'yı koy.

Günümüz futboluna bir takım defansif özellikleri yeterli olmayan maksimum 4 futbolcu bir arada oynayabilir çok zayıf maçlar haricinde. Dediğim gibi playstation veya fm oynamıyoruz arkadaşlar. Elano'nun Galatasaray'ın resmi sitesinde röportajını okudum, adam forvet arkası oynamayı severim diyor. Avrupa futbolunu en iyi bilenlerden biri olan Mert Aydın'ı okudum, Elano defans yapmayı hiç sevmez diyor. İnsanlar hala Arda-x (Mehmet Topal olacak büyük ihtimal) -Elano'dan orta saha oluşturuyorlar. Valla oynayın, Fenerbahçeli olarak benim işime gelir. Yine ilk 3'e giremezsiniz. Ha neden bir başkası değil de Kewell yedek kalır diyorum, çünkü Arda dışındakiler yeni alındı (Baros santrfor, onu saymıyoruz). Bu kadar büyük maliyetle yapılan transferler yedek bekleyemez. Bana kalsa Kewell her maç ilk 11 oynasın. Ama duygusallığın anlamı yok. Galatasaray oynacağı maçların %85-90'ında 4'lü defansın önünde iki tane defansif özellikleri kuvvetli oyuncu ile oynayacaktır. Nokta. Elano-Kewell-Arda-Baros ve Keita bir arada oynar da Galatasaray çok başarılı olursa, her gün mesaj atın, sen böyle böyle demiştin diye..."

6 yorum:

  1. Yüzde yüz katılıyorum yazdıklarına. Hatta, öyle Kewell'ın yedek kalmasıyla da kapanmayacak bu konu bana kalırsa. Elano transferini gelecek sezon için Galatasaray'ın pimini çekecek hadise olarak öngörüyorum bir Galatasarayli olarak ve kahrolarak. Hayır bir de ülke futbolunda bugün en hassas nokta haline gelmiş, en anlamayanının bile dilinde klişe olmuş bir "oyunun iki yonunu de oynayan oyuncu" meselesi yerleşmiş ve siz hala defans yapmayı sevmeyen Brezilyalı peşinde koşuyorsunuz. İnanmadiğim bir nokta ise transferi Rijkaard'ın istemiş olduğu. Böyle bir olasılığı kabul etmiyor mantığım.

    Galatasaraylılardan gelen tepkileri transfer açlığı kaynaklı geçici düşünce yetmezliği olarak kabul et lütfen. İlacı ne bunun dersen yok derim çünkü zaman da, daha önceki deneyimler de fayda etmiyor.

    YanıtlaSil
  2. sizinki gibi yorumları görmek gerçekten çok güzel :)

    YanıtlaSil
  3. elano oyunun iki yönünü oynayan kaka tarzı bir oyuncu.ailesi almanya kökenki bu özelliği oradan geliyor.yorumların berbat bunu yayınlamazsın belki ama at gözlüğüyle bakma hayata ve insanlara kimse sana düşmanlık yapacak kadar önemsemez beni yada seni bu farketmez...

    YanıtlaSil
  4. bana veya bir başkasına hakaret edilmediği sürece yorumları yayınlıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Şu yorumu bir Fenerbahçeliden duymak kadar güzeli yok. Dediğin gibi, taraftara kalsa Nonda'da stoper oynar. Yalnız katılmadığım noktalar var.
    Tam olarak Rijkaard'ın 2 sert önlibero ile oynadığına katılmıyorum.Şampiyonlar ligi finali kontrollü oynamayı gerektiren bir maç olduğundan tercihi bu olmuş olabilir.Ancak benim hatırladığım ligde, Marquez-Xavi-Deco ile oynardı Barça. Demek istediğim bir tane sert bir tane 2 yönlü oyuncu, birde geriye koşturulabilecek fizik düzeyinde oyun kurucu. Böyle baktığımda, en doğru orta 3lü Mehmet-Linderoth-Elano 3'lüsüdür kanımca.Hem Elano daha rahat oynar, hemde oyun bilgisi diğer oyuncuların çok üzerinde olan Linderoth'u efektif kullanmış olursun. Sakatlandı ama, bu seferki herkesin başına gelebilecek cinsten. Ben bile menisküs yırtığı geçirdim.
    İşin başka bir tarafı bahsedilen 5li birarada oynar mı? Oynar.Oyun alanının boyunu kısaltırsın şimdiki Barça gibi, oynarsın 35-40 metrede, geri koşabilecek fizik düzeyine gelirsin, oynatırsın beşini birden.Ama Nonda stoperde olmaz. Ağır adam ondan, yoksa ...

    YanıtlaSil
  6. öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. dediğinizde haklılık payı var, büyük ölçüde katılıyorum. ama şu var, marquez-xavi-deco diyoruz... marquez'i dünya kupası'ndan farklı bir oyunla hatırlarım, 3-6-1 gibi bir oyun oynuyordu meksika ve defansın ortasındaydı marquez. buna rağmen hep ileri çıkıyordu. ofansif özellikleri de azımsanmayacak derecede bir oyuncu. xavi ve deco'yu söylemeye gerek yok zaten. sorun da burada zaten, galatasaray'da xavi, deco ve marquez yok. ben elano'yu çok yakından tanımıyorum, yani elbette maçlarını izledim brezilya milli takımı'nda da, ingiltere'de de fakat mert aydın'ın yorumunu okumuştum, defans yapmayı hiç sevmez diyor. güvenirim kendisine bu konuda. yani evet mehmet topal-linderoth-elano orta sahası iyidir. fakat linderoth sakatlandı ve yine orada ayhan veya barış oynayacak. ben fenerbahçeliyim, benim işime gelir galatasaray'ın muhteşem beşliyi bir arada oynatması. bir örnek vereyim, 6-0'lık derbide, ortega, washington, tuncay, serhat, yusuf ilk 11'deydi. ceyhun sonradan girdi, revivo ve rapaiç de yedek kulübesinde oturdular. bence böyle ofansif bir kadro hiçbir zaman bir araya gelmemiştir. ama ne oldu, sezon sonu 6. oldu takım. günümüz futbolunda -ki günümüz futbolunu hiç sevmiyorum- 5 tane defans yapmayan -çok az yapan- adama bir arada yer yok...

    YanıtlaSil