15 Ağustos 2009 Cumartesi

Premier Lig Sezon Öncesi Değerlendirmesi


evet, bir premier lig sezonu daha başlıyor. şu anda herkesin kabul ettiği bir gerçek var, bu lig dünya'nın en iyi ligi. gerçi cristiano ronaldo ve xabi alonso'nun madrid'e uçmasıyla güç kaybetti bu güzide lig ama premier lig, premier lig'tir. sezon bugün chelsea-hull city maçı ile açılıyor -hatta ben bu yazıyla uğraşırken açıldı- , takımların sezon öncesi son durumlarını kısaca değerlendirmek istiyorum...

arsenal: bir zamanlar hasta bir arsenal'liydim, şimdilerde tutmasam da yine de diğer takımlara oranla daha yakından takip ediyorum arsene wenger'in ekibini. geçtiğimiz sezon şampiyon manchester united'ın 18 puan gerisinde 4. tamamladı ligi arsenal. şampiyonlar ligi'nde de bu genç ekip yarı final oynadı bilindiği gibi. ligde 38 maçta 68 gol attılar manchester ve chelsea'yle aynı şekilde fakat iki ekipten de 13 fazla golü kalelerinde görünce 4.'lük kaçınılmaz oldu. takımın belki de en önemli oyuncusu olan adebayor ve yine ilk 11'in sağlam adamı kolo toure manchester city'ye transfer oldu. belçikalı genç oyuncu thomas vermaelen dışında yapılan önemli bir transfer yok. santrfor alınacak büyük ihtimal transfer sezonu bitene kadar. izleyen herkes gibi genç jack wilshere'den ben de çok şey bekliyorum ama en azından bu yıl için çok şans bulacağını düşünmüyorum. talihsiz eduardo sahalara geri döndü, belirtmeden geçmeyelim. fakat öyle bir sakatlıktan sonra ilk aylar için çok şey beklemiyorum ondan. rosicky'nin sakatlığı hala devam ediyor, ona ek olarak yanlış bilmiyorsam nasri, fabianski ve djourou'nun da sakatlıkları var. takımda en çok güvendiğim üç isim fabregas, van persie ve arshavin. 3 ila 5. sıra arasında tamamlayacaklarını düşünüyorum sezonu. 2. olurlarsa süper bir iş başarmış olurlar.

aston villa: iki adamım var aston villa'da, gabriel agbonlahor ve ashley young. özellikle agbonlahor'u çok seviyorum. onlar için geçtiğimiz sezon yakından takip ettim bu ekibi. 6. tamamladılar sezonu everton'ın 1 puan gerisinde. martin o'neill'ı da bayağı severim, iyi bir teknik adamdır. büyük paraya tuncay'ın eski takım arkadaşı stewart downing'i aldılar fakat yine ona yakın bir paraya gareth barry'yi manchester city'ye sattılar. habib beye'yi aldılar bir de. transfer sezonu kapanana kadar 1-2 önemli transfer daha yapacaklarını düşünüyorum. agbonlahor, young ve downing dışında, eski beşiktaşlı carew, yine eski liverpool'lu emile heskey gibi önemli yıldızlar var kadroda. ligi 6-9 arası bir pozisyonda bitireceklerdir.

birmingham city: bilindiği gibi bu sene yükseldi premier lig'e birmingham. teknik direktörleri daha önce uzun bir süre glasgow rangers'ı çalıştıran alex mcleish. manchester city'den çok sevdiğim genç kaleci joe hart'ı kiraladılar. onun dışında lee bowyer, barry ferguson gibi herkesin tanıdığı isimleri transfer ettiler. hiç de azımsanmayacak bonservis bedeli ödeyerek, christian benitez ve roger johnson'ı aldılar. daha da transfer yapacaklarını düşünüyorum. ayrıca james mcfadden, eskilerin yıldızı kevin phillips, marcus bent ve sebastian larsson isimler de var kadroda. son sıralarda yer alacaklardır fakat sezona iyi başlarlarsa 12-15 sıra arasında da bitirebilirler ligi.

blackburn rovers: geçen yılı 15. tamamladı blackburn fakat küme düşen newcastle ve middlesbrough'dan daha çok gol yediler. teknik adamları sam allardyce fena hoca değildir fakat geçtiğimiz sezon devre arasında geçti takımın başına, bu sene daha iyi bir ekip yaratacaktır. kadroda önemli değişiklikler oldu, en önemli oyuncuları roque santa cruz manchester city'ye geçti. onun dışında tugay futbolu bıraktı, mokoena, ooijer ve derbyshire takımdan ayrılan diğer isimler. transfer edilen futbolcular ise, nikola kalinic (fena para ödememişler bunun için), marsilya'dan givet... chelsea'den de di santo'yu kiraladılar. kadrodaki diğer önemli isimler, benny mccarthy, gamst pedersen, el-hadji diouf, brett emerton ve kaleci paul robinson. ilk 10'a girmeleri zor gözüküyor fakat ilk 10'un hemen altında yer alacaklarını düşünüyorum. 12-13 iyi gider.

bolton wanderers: onlar da blackburn'le aynı puanda tamamladılar ligi, 13.'ydüler averajla. kadroyu korudular, fazla değişiklik olmadı. sean davis, zat knight, lee chung-yong ve sam ricketts gelenler. menajer gary megson'ı pek tanımıyorum. kaleci jaaskelainen, matthew taylor, kaptan kevin davies ve elmander kadronun diğer önemli isimleri. küme düşerlerse şaşırmam şahsen. fakat burnley, hull city gibi ekipler varken onlara sıra gelmeyebilir. 13-16 arası diyelim...

burnley: şu an için 1 numaralı düşme adayı. bahis siteleri de böyle söylüyor. transfer dönemi kapanana kadar ne kadar adam alırlarsa, ligde kalma şansları o kadar artacak. pek bi isim de almadılar şimdiye dek. guerrero diye bir çocuğu kiralamışlar, steven fletcher ve david edgar diğer transferleri. chris eagles diye bir isim var kadroda fena değil. bir de robbie blake var bildiğim... teknik adamlarının adı owen coyle. allah yardımcıları olsun.

chelsea: 4 büyük hakkında çok şey yazmak istemiyorum, zaten herkes az çok biliyor durumları. kadroyu büyük ölçüde korudu chelsea, as kadrodan önemli bir isim ayrılmadı. yuri zhirkov'u aldılar, onun dışında middlesbrough'dan kaleci turnbull ve m. city'den sturridge'yi transfer ettiler. tabii en önemli değişiklik carlo ancelotti... geçen gün de manchester united ile oynanan maçı izledim, hiç de fena değillerdi. takım birbirini tanıyor, transfer yapmadan da şampiyon olabilirler. c. ronaldo'nun ayrılmasıyla bu sezon şampiyonluk şansları daha fazla... lampard'ın her zamanki performansının üstüne çıkabileceğini düşünüyorum...

everton: geçen sezonu 5. sırada tamamladı everton. teknik adamları david moyes hakikaten başarılı. adamım yakubu 8-9 aydır sahalardan uzak fakat yakın zamanda sahalara dönecek. büyük bir artı bu. jo'yu yeniden kiraladılar. kadroda önemli hiçbir değişiklik olmadı. ayrıca arteta'nın da sakatlığı var şu an. yakubu'nun yokluğunda louis saha'nın iyi performans sergilemesi lazım. diğer bir adamım tim cahill'den yine çok şey bekliyorum. 6-7 gibi bir sırada bitireceklerdir ligi.

fulham: onlar da kadrolarını korudular. stephen kelly'yi aldılar birmingham'dan. daha da transfer yapacaklardır, bizim duff'ı istiyorlar. kaleci schwarzer, paul konchesky, dempsey, tecrübeli danny murphy ve golcü andrew johnson takımın önemli isimleri. geçen yıl çok başarılıydılar, ligi tottenham önünde 7. sırada tamamladılar. çok takım değiştiren roy hodgson, fulham'da başarılı oldu. bu sezonu 9-12 arası bir sırada bitireceklerdir bana göre.

hull city: geçen sezona süper başlayan hull, tepetaklak oldu ve az daha küme düşüyordu. son hafta ligde kaldılar. teknik adamları phil brown yaklaşık 3 yıldır onları çalıştırıyor. önemli oyuncularını takımda tuttular fakat çok önemli bir transfer yaptıklarını söylemek güç. zaten beklemiyordum ben, eti budu belli bir takım. herkes manchester city değil... olofinjana diye bir adam aldılar. ayrıca geçen sezon celta vigo'da hiç de fena bir performans sergilemeyen kamel ghilas'ı transfer ettiler. geçenlerde de genç jozy altidore'u kiraladılar fakat kapalı kutu benim için. tek kayıpları sam ricketts. 10 numaraları geovanni yine ön plana çıkacaktır. betsson burnley'den sonra düşecek 2. takım olarak onları gösteriyor. yine yırtabilirler, geçen sezonki gibi dengesiz olmasınlar da...

liverpool: bu sezonki şampiyonluk adayım liverpool. zor tabii bu, bahislerde de 3. sıradalar şu an. fakat benitez sistemi iyiden iyiye oturttu ve cristiano ronaldo yok artık... geçtiğimiz sezon bana göre göze en hoş gelen topu liverpool oynadı ada'da. en çok golü onlar attı, en az mağlubiyeti onlar aldı vs... tamam xabi alonso çok büyük bir kayıp fakat benitez'in en süper yaptığı şey rotasyon. yeni transfer aquilani 6-7 aydır top oynamıyor, sahalara döndüğünde ondan xabi alonso'nun eksiğini kapamasını beklemek yanlış olur. fakat uyum sürecini ve maç eksiğini kapattıktan sonra ortalamanın üzerinde bir performans sergilerse liverpool çok şey kazanır. bir de gerrard artık şampiyon olsun istiyorum. çok mu şey istiyorum? bir de bilmeyenler için yazayım, benitez büyük paraya glen johnson'ı transfer etti. xabi alonso gibi real madrid'e giden diğer bir isim de arbeloa...

manchester city: evet, transfer şampiyonuna geldik. m. city'nin şu anki halini, ortega, revivo, rapaiç, washington, serhat, yusuf ve ceyhun'lu fenerbahçe'ye benzetiyorum. önce gelenleri yazayım; carlos tevez, roque santa cruz, kolo toure, emmanuel adebayor, gareth barry ve stuart taylor... bu kadar önemli isimler gelince gidenler de oldu doğal olarak; elano, joe hart, daniel sturridge, kasper schmeichel, valeri bojinov, dietmar hamann, darius vassell, gelson fernandes, ched evans, felipe caicedo... daha da giden olacaktır. tevez, adebayor, santa cruz'a ek olarak robinho, bellamy ve benjani var ileri uçta. kalede shay given, defansta wayne bridge, adamım nedum onuoha, arjantinli zabaleta, micah richards, kaptan richard dunne, orta sahada yine bayağı beğendiğim bir isim olan stephen ireland, bulgar petrov, ekstra çocuk shaun wright-phillips... şimdi kadro tamam da güzel futbol ve başarı transferle gelmiyor. genç teknik adam mark hughes'un neler yapıp yapamayacağı çok önemli bu noktada. bu takım 6 veya 7. olursa hiç şaşırmam. ama tam tersi ilk 2'ye de girebilirler. sezon başlasın, 3-4 hafta geçsin, daha sağlıklı bir şekilde değerlendirebiliriz city'yi...

manchester united: öncelikle söyleyeyim sir alex ferguson'a büyük saygım var. yaptıklarını her insan yapamaz, aynı zamanda manchester'ın efsane futbolcularına da büyük saygı duyuyorum. fakat küçükken newcastle'ı tutuyordum alan shearer faktörüyle, bilindiği gibi bir zamanlar bu ekip çekişiyordu... sonraları arsenal'i tuttum uzun bir süre... manchester asla bir real madrid değil transferleriyle, yönetiliş tarzıyla bunu ben de çok iyi biliyorum fakat sevmiyorum işte... cristiano ronaldo'suz manchester'ın neler yapacağını çok merak ediyorum açıkçası. ben berbatov'un ekstra işler yapacağını hatta gol kralı olacağını düşünüyorum bu sene ilk 11'de devamlı oynarsa ve tabii önemli bir sorun yaşamazsa. wigan'ın sık maçını izlemediğim için antonio valencia'nın neler yapabileceğini kestiremiyorum. michael owen'ın da şu anki hali kapalı kutu benim için... van der sar ve vidic gibi çok önemli iki ismin de sakatlığı var şu an. şampiyon olmaları tabii ki sürpriz olmaz, zaten bahis sitelerinin 1 numaralı adayı onlar. fakat ben ilk 3'te yer alacaklarına kesin gözüyle baksam da, şampiyon olacaklarını sanmıyorum. hatta kritik oyuncular sakatlık yaşarsa, ilk 2'ye bile giremeyebilirler.

portsmouth: geçen yılı blackburn ve bolton'la aynı puanda 14. sırada tamamladı bu ekibimiz. peter crouch ve glen johnson takımın büyük kayıpları bu transfer döneminde... mokoena'yı, genç vanden borre'yi, bilmem kaç yaşındaki kaleci niemi'yi, bir zamanlar bayağı beğendiğim steve finnan'ı ve piquionne'yi transfer ettiler. en iyi isimleri hırvat kranjcar. john utaka'yı da yazmazsam gelir beni döver. ilk 10'a gireceklerini sanmıyorum... yeni teknik adamları paul hart'ın çok çalışması lazım.

stoke city: geçen sezonu 12. sırada tamamlayarak süper bir işe imza attılar. sunderland'ten whitehead'i transfer etmişler. olmazsa olmaz kimse ayrılmadı takımdan. teknik adamları tony pulis'i tanıyorum desem yalan olur ama 3 yılı aşkın bir süredir stoke city'yi çalıştırıyor, geçen yıl da çok başarılı oldu. ayrıca 2002/2005 arası da çalıştırmış bu ekibi pulis. insanlara stoke'tan 7-8 adam say desen sayamazlar ama onlar 12. olurken newcastle küme düştü. ricardo fuller ve james beattie takımın yine en önemli kozları. küme düşmezler inşallah. 14-15 iyidir onlar için.

sunderland: geçen sezon zar zor ligde kalan sunderland -ligi 36 puanla, küme düşen newcastle'ın 2 puan üstünde 16. sırada tamamladılar- önemli para harcadı transfer sezonunda. hiç kuşkusuz en önemli transferleri darren bent. onun dışında marsilya'dan loric cana, genç fraizer campbell ve lee cattermole'u (iyi para verdiler bu çocuğa) aldılar. işi sıkı tutuyorlar anlayacağınız... takımın başına da steve bruce geçti. kalecileri craig gordon'u severim, onun dışında kieran richardson, kenwyne jones, steed malbranque gibi isimleri de unutmayayım. yılın sürpriz ekibi olabilir sunderland. ilk 10'a gireceklerini düşünüyorum, 8'e kadar yolu var.

tottenham: sempati duyduğum bir diğer ekibe geldik... harry redknapp yönetimindeki tottenham, sezon sonuna doğru toparladı geçen sezon ve ligi 8. bitirdi. tabii bu sene hedef daha üstler. redknapp'ı severim, oğlunu da severim belirtmeden edemedim. dolayısıyla başarılı olmasını isterim. peter crouch ve sebastien bassong gibi iki önemli transfer yaptı bu güzide takım. darren bent ve didier zokora takımdan ayrılan önemli isimler. zaten onların sorunu kadro kalitesi değil, bence yeterince iyi kadro. sezonu transfer şampiyonu manchester city'nin üstünde tamamlarlarsa kimse şaşırmasın. ama 6.'lık uygun gözüküyor şimdilik. 5. olurlarsa büyük başarı.

west ham united: geçen yılı tottenham gibi 51 puanla tamamlayan west ham, yine 8-9 gibi tamamlarsa ligi büyük başarıdır. kadrodan ayrılan çok önemli bir isim yok. inter'den kiralanan luis jimenez dışında da önemli bir isim transfer yapmadılar şu ana dek. bilindiği gibi bir zamanların efsanesi olan gianfranco zola var takımın başında. west ham'da yapacakları teknik adamlık kariyerini bir üst seviyeye çıkarabilir. bayağı sevdiğim golcü dean ashton sakatlıklar nedeniyle son 3 yıldır sadece 2007/08'de adam gibi top oynayabildi. dönecek ama nasıl dönecek? ligin ilk 4 haftasında izlerim inşallah west ham'ı ve az da olsa bir fikir edinirim oynanan futbol hakkında. onlar da 10 ve civarı bir sırada bitirecektir ligi. 13'ün aşağısına düşeceklerini sanmıyorum, 8'den de yukarı çıkamazlar.

wigan: stoke city ile aynı puanda ligi 11. sırada tamamladılar geçen sene. ben beklemiyordum açıkçası bu kadar iyi bir derece. en önemli oyuncularından birini kaybettiler, bilindiği gibi antonio valencia manchester'a transfer oldu. onun dışında cattermole'u da sunderland'e verdiler azımsanmayacak bir paraya. swansea'den 30 yaşında jason scotland adlı bir golcü aldılar, 9 numaralı formayı giyecek. hendry thomas, james mccarthy, jordi gomez ve scott sinclair diğer transferleri. açıkçası hiçbirini oturup da izlemişliğim yok. teknik direktörleri roberto martinez henüz 1973 doğumlu, ondan yaşça büyük birçok futbolcu var premier lig'de. swansea'yi çalıştırmış bundan önce 2 sezon. ilk 13'e girebileceklerini sanmıyorum bu yıl. onlar için de beklemek lazım.

wolverhampton wanderers: ilk sırada onlar yükseldi bu sezon premier lig'e... golcüleri sylvan ebanks-blake'i birkaç kez izledim, hiç de fena değil. iki senedir championship'te gol kralı oluyor zaten. büyük para vererek kevin doyle'ı transfer ettiler. büyük dediğim onlara göre büyük. marsilya'dan defans oyuncusu ronald zubar'ı aldılar. 37 yaşındaki kaleci marcus hahnemann ve sırp nenad milijas diğer transferleri. teknik direktörleri mick mccarthy, onları 3 seneyi aşkın bir süredir çalıştırıyor. ben wolverhampton'dan ümitliyim açıkçası. 16-17. olsalar da ligde kalacaklarını düşünüyorum.

1 yorum:

  1. Alex Ferguson un elinde owen da,Valencia da,Nani de yıldız olabilir.Özellikle Owen bu sene eski gunlerine donebilir Ferguson un elinde.
    Manchester Ronaldo suz da olsa bence hala en buyuk sansa sahip sampiyonlukta ama gonul elbette Liverpool un yanında:)

    YanıtlaSil