5 Eylül 2009 Cumartesi

Böyle Yağış Görmedim... Deportivo-Valencia



Yıllardır hiç unutamadığım, hafızamda geniş yer teşkil eden bir karşılaşmayı aktarmak istiyorum... Daha önceden Ekşi Sözlük'e de yazmıştım. Blog'da da dursun. Copa Del Rey, bizim bildiğimiz adıyla Kral Kupası final karşılaşması. Bir tarafta Deportivo, diğer tarafta Valencia. Karşılaşmanın önemine gelince, hayatımda ben böyle bir yağış görmedim. Maç sırasında böyle bir yağış hatırlayanlar yorumlara not düşsünler lütfen...

Ben o hafta ananemde kalıyordum, yanılmıyorsam 2. sınıfa geçmiştim. Evet ilkokul 2. Karşılaşma da aslında ilk olarak 24 Haziran 1995'te oynandı. Trt1'de yayınlanmıştı, büyük ihtimal 21:00'den sonra bir saatte başlamıştı. Maç Madrid'te oynanıyordu, spikerin söylediği kadarıyla hava o gün günlük güneşlikti orada. Doğal zaten, neredeyse temmuza gelinmiş. Aklımda kalan 40 derece olduğu. Valencia o sene ligi 10. bitirmiş. Mijatovic, Zubizarreta, Penev, Mendieta gibi isimler var kadrosunda. Deportivo da ligi Real Madrid'in ardında 2. bitirmiş, Bebeto, Donato, Manjarin gibi isimler var kadrosunda.

Valencialı futbolcular, defansta paslaşırken kendilerine yakışmayacak bir şekilde topu kaptırıyor ve Manjarin kaleciyle karşı karşıya golünü atıyor Zubizarreta'ya. Düşünün öyle sıcak ki, golden sonra tribünleri gösterdiğinde taraftarların çoğunun üstünün çıplak olduğu gözüküyor. İlk yarıda Deportivo daha etkili.

2. yarıyla birlikte yağış da başlıyor, sahanın belirli alanlarında su birikintileri oluşuyor. Fakat şimdi baktığım kadarıyla hakem Garcia Aranda'ymış, maçı oynatmaya devam ediyor. Yağmurla birlikte Valencia daha iyi oynamaya başlıyor ve usta ayağı Mijatovic'le golü buluyor. Mijatovic gerçekten güzel bir frikik golüne imza atıyor.

Gol 70. dakikada geliyor ve özellikle bu dakikadan sonra öyle bir yağmur yağıyor ki; maç anında kameraları, atletizm pistini hatırlıyorum, ben böyle başka bir maç izlediğimi hatırlamıyorum. Hakem 79. dakikaya kadar devam ettiriyor maçı ve sonunda o da dayanamıyor, futbolcularla birlikte içeri kaçışıyorlar. Hayatımda en çok istediğim şeylerden biri o an orada olabilmekti.

3 gün sonra, yani 27 Haziran'da karşılaşma kaldığı yerden güzel bir havada devam ediyor. Deportivo'nun 8 numarası Alfredo, karşılaşma başlar başlamaz golü atıyor ve takımını öne geçiriyor. Ben penaltı atışı hastası bir insan olduğum için, maçın penaltılara gitmesini istiyordum ve o an çok üzülmüştüm.

Bu golle gecikmeli de olsa Deportivo Kral Kupası'nı kazanıyor. Bir sonraki sezon da Trabzonspor'la Kupa Galipleri Kupası'nda karşılaşıyor...

1 yorum:

  1. belki bu kadar değildir yağışlar ama yakın geçmişten iki örnek: euro 2008 türkiye-iviçre ve geçen senenin clausura'sı velez-huracan..

    YanıtlaSil