18 Eylül 2009 Cuma

Bu Yenilgi İyi Oldu


"Ne diyorsun sen, yenilginin iyisi mi olur?" diyenler olacaktır başlığı okuduktan sonra. Evet, olur. Fenerbahçe'nin son haftalarda iyi top oynamadığı açıktı, ben de yazılarımda bunu dile getirdim. Örneğin, Manisa maçında galibiyeti haketmemiştik, Ege ekibine yazık olmuştu. Futbol böyle bir şey. Dün de haketmemiştik, maçın hakkı yine beraberlikti bana göre ve yenildik. Ama futbol medyasının çoğu skor yazarlarından oluştuğu için, Fenerbahçe Manisa maçını son dakika golüyle kazandığı için Daum ve oyuncular çok az eleştirilirken, dün akşamdan sonra başta Daum olmak üzere bazı oyuncular yerden yere vuruldu. Takım önceki maçlarda gayet iyi oynar, dün rezil bir performans ortaya koyar, o zaman hepsi haklı. Ama ortada böyle bir durum yok.

Takım ligde 5'te 5 yapmış, 11 gol atıp 2 gol yemiş. Dışarıdan bakıldığında süper gözüküyor, ama değil. Bu yüzden mağlubiyet iyi oldu yazdım, Daum'a erken uyarı oldu. Fazla karamsar olmanın da manası yok, yenilmeyen takım var mı dünya üzerinde? Önemli olan toparlanıp diğer maçlarda ortalamanın üzerinde top oynamak.

Daum'un Trabzonspor'dan 6 yiyen İstanbul Büyükşehir Belediye karşısında en azından 3 yedeğe -biri kesin Semih olmalı- şans vermesi lazım. Aksi takdirde başta Semih olmak üzere kulübedeki oyuncuları kaybetmeye başlayacak... Semih şu an bile şans bulamıyorsa, ayrılmasının zamanı gelmiştir. Ayrılınca hiç kimsenin de kızmaya hakkı yok!

2 yorum:

  1. Olsa olsa futbolculara uyarı olarak görebilirim. Taktiksel anlamda veya mevcut ilk11'de değişiklik olacağını düşünmüyorum. Daum'un Alex-Güiza ikilisini değiştireceğini düşünmüyorum. Semih-Güiza-Alex üçlüsü ise ihtimallerin çok altında bana göre.

    Tabii ki Belediye maçında göreceğiz Daum aynı Daum mu?

    YanıtlaSil
  2. bana kalsa güiza-alex-semih'i yazıp kaleci hariç 7 oyuncuyu bu 3'lüye göre belirlerim ama daum'un tek santrfordan vazgeçeceğini sanmıyorum. dolayısıyla semih'in oynamasının tek yolu güiza'nın kenarda oturması... güiza karşıtı bi insan da değilim, ama sonuçta babamın oğlu değil, hangisi daha formdaysa o oynasın. aslında bu her yerde var. örneğin güiza ispanya milli takımı'nda hep yedek oturuyor ve genelde torres'in yerine giriyor. güiza çok formda olsa, yılda 30'un üstünde gol atsa bile torres-villa ikilisinin ardında yedek bekleyecek. semih'in ki de biraz buna benziyor.

    YanıtlaSil