7 Eylül 2009 Pazartesi

Fenerbahçe Kadro Değerlendirmesi


Avrupa Kupalarında mücadele eden takımlarımız yılda ortalama 50 maç yapıyorlar (Türkiye Kupası'nda da iyi giderlerse). Dolayısıyla kadro derinliği çok önemli. Ama bilindiği gibi Christoph Daum rotasyonu çok sevmeyen, hatta hiç sevmeyen bir teknik direktör. Geçen gün Sabah'ta böyle bir haber okusam da (Daum, Alex dışındaki yabancıları sırayla, maça göre oynatacakmış) 23 yıldır takım çalıştıran, 56 yaşındaki Daum'un değişeceğine inanmıyorum. En azından sakatlık-ceza durumunda Daum'un 14 oyuncusunun yedeklerini hazır tutması lazım. Özellikle Can, Yasin, İlhan Parlak, Maldonado, Josico gibi oyuncuların ayrılması ve yerlerine daha kaliteli isimlerin transfer edilmesiyle Fenerbahçe'nin kadro kalitesi ve derinliği önemli ölçüde arttı. Fakat hala eksikler var ve Daum'un tercihleri çok önemli.

Kaleye baktığımızda iki Volkan var, en güvendiğim mevkilerden biri kale tamam ama Büyük Volkan'ın gereksiz hareketler yüzünden aldığı cezalar ortada. E Babacan da sakatlansa vs. ne olacak? Olmayacak şey değil bunlar. Fehmi Mert Günok çok tecrübesiz (yanılmıyorsam henüz A takımda resmi bir maçta oynamadı), üstelik Rize ile oynanan hazırlık maçında bana güven vermedi. 3. bir kaleci alınmalıydı bence. Ama bu isim 30 yaş üstü ve tecrübeli bir isim olmalıydı. Genç kalecilerin transfer edilip tribüne çıkmalarına karşıyım. Trabzon'da Onur Recep Kıvrak her maç tribünde, doğru mu bu?

Sağ bek bence takımın en sorunsuz bölgesi. Gökhan Gönül'e ek olarak Mehmet Topuz var ama Daum şimdiye dek Mehmet Topuz'u o bölgede düşünmedi. Rize ile oynanan maçta Deniz'i oynattı, son Manisa maçında da Bekir'i. Milli Takım'da M. Topuz'un zaman zaman sağ bek oynadığı Daum'a hatırlatılmalı. Zaten Gökhan'ın önemli sakatlık haricinde kaçıracağı maç sınırlı...

Fenerbahçeli arkadaşlar kızacaktır ama aldığı para ortada olan Hakan Balta'yı, 4 milyon euro'ya yakın para alan "bu" Roberto Carlos'a tercih ederim. Sol bekimiz en çok aksayan mevkilerden biri. Roberto Carlos'un yedek kalmasını beklemiyorum, hoca olsam takımdaysa ben de her türlü oynatırdım ama sezon sonunda 37 yaşını bitirecek olan Carlos ile yollar ayrılmalı. Andre Santos FM tabiriyle AML/C oynarken ve sağ bekimiz takımın en ofansif oyuncularından biriyken, sol bekimizin defansif yönü daha kuvvetli olmalı. Vederson sırıtmıyor o bölgede örneğin. Zaten Sevilla maçında Roberto Carlos'un sakatlanmasının ardından gayet iyi bir performans sergilemişti tarihimizin en önemli karşılaşmalarında.

Manisa maçında gördük ki, 6 yabancı kuralı yüzünden Bilica yedek kalacak sakatlık ve ceza durumu yoksa. Lugano ve Önder oynayacak defansta. Alternatif olarak kimler düşünülebilir, Deniz ve Bekir. Öncelikle ben banko Bilica'yı oynatırım. İlk maçlarda güven vermedi, ben de kabul ediyorum ama bu adam bir stopere göre fazla teknik. Fenerbahçe'nin yıllardır en büyük sıkıntılarından biri iki stoperinin de yeterince teknik olmaması. Tabii Bilica oynarsa, kim yedek kalacak sorusu geliyor bu sefer de akıllara. Bir de şu var, diyelim ki Önder sakatlandı ve 3 ay sahalardan uzak kalacak (Allah korusun). Daum ne yapar? Bir yabancıyı kesip Lugano'nun yanında Bilica'yı mı oynatır, yoksa Deniz veya Bekir mi şans bulur?

Sağ kanatta da birbirinden önemli alternatifler var. Şu an Kazım oynuyor ama sağlam bir Mehmet Topuz oynamalı o bölgede bana göre. Kazım ve Mehmet Topuz'a ek olarak 6 yabancı sınırlamasına takılan takımın en önemli ofansif oyuncularından olan Deivid'i de Daum'un zaman zaman ilk 11'de oynatacağını düşünüyorum. Kadroda bir de Ali Bilgin var ama devre arasında ayrılır muhtemelen. Özer de oynayabilir bu bölgede. Açıkçası Özer'e üzülüyorum, sol ve sağ açıkta o kadar çok adam var ki, fazla şans bulamayacakmış gibi geliyor... Tabii tüm bu yazdıklarım ilk 11'deki futbolcuların çok ağır sakatlıklar yaşamamaları halinde geçerli.

Solda Andre Santos'un çoğu maçta oyundan bile çıkacağını sanmıyorum. Yani Özer'i geçtim, Uğur Boral'ın da süresi çok azalacaktır. Fakat Manisaspor maçındaki gibi oynarsa Andre Santos önümüzdeki maçlarda da, külahları değişiriz. Uğur devre arasında ayrılabilir, bilindiği gibi İspanya'ya transferi söz konusuydu. Kariyerinin en önemli yıllarında yedek kulübesinin demirbaşı olmak istemez herhalde.

Milli takımda Emre-Hamit oynadı Estonya maçında göbekte. Fenerbahçe'de ise Cristian, Emre'nin biraz gerisinde oynuyor. 4-1-1-3-1 gibi bir sistemle oynuyor Fenerbahçe. Bunları neden yazdım, formda bir Mehmet Topuz, Emre'yle birlikte orta sahanın yükünü kaldırabilir mi acaba? Daum şimdilik bunu düşünmüyor olabilir ama Emre'nin sık sık sakatlanması ve ceza alması, Cristian'ın da hücuma yeterince katkı sağlamaması ve şu an için düz bir adam olması (Selçuk'a göre çok bir artısını göremedim şimdiye dek) Daum'un ilerleyen haftalarda Topuz'u sağ içte oynatmasını sağlayabilir. Emre ceza aldı, kim oynayacak Cristian'ın yanında? Selçuk mu? Bunu Selçuk'u beğenmediğimden söylemiyorum, Selçuk yeteneği ölçüsünde bence gayet başarılı ve çok çalışkan bir futbolcudur, fakat bir orta sahaya 2 düz adam fazla.

Alex'in bölgesine alternatif o kadar fazla ki, konuşmaya bile lüzum yok. Gerçi Alex'in yerini kimse tutamaz ama (Diego gelir o ayrı). Deivid, Mehmet Topuz, Özer, Semih...

İşte bir alternatif sorunu çekilen bölgeye daha geldik. Sonuçta tek santrfor oynuyoruz, Güiza ve Semih gibi çok kaliteli iki golcümüz var. Ama geçen seneki sorunumuz devam ediyor. İlhan Parlak vardı 3. golcü olarak en azından (hiç bir gelecek göremiyorum bu çocukta), şimdi o da yok. Semih sık sakatlanıyor, Güiza'nın psikolojik açıdan sorunlu olduğu dönem vardı. Bunun cezası da var. Oldu ya, Galatasaray'la, Beşiktaş'la veya Avrupa Ligi'nde en kritik maçımızı oynuyoruz, ikisi birden yok. Ne yaparız? Kazım oynayabilir belki. Bu bölgeye de oynamamayı -bazen aylarca oynamamayı- sorun etmeyecek bir golcü transfer etmemiz gerekiyordu. Sercan'a hep karşıydım, sorun çıkacaktı çünkü. Mehmet Yılmaz alınabilirdi örneğin (süper bir oyuncu olduğundan söylemiyorum), yedek beklerdi, tribünde otururdu, sorun çıkarmazdı. Eskişehir'de de sezona iyi başladı, 2 golü var.

Aslında biz ne yazsak boş. Her şey Daum'da bitiyor. Zorlu Bursa deplasmanından da ortalamanın üzerinde bir futbol ve galibiyetle dönersek, 10. haftadaki Galatasaray maçına 23+ puanla çıkabiliriz...

4 yorum:

  1. abi allah aşkına mehmet yılmaz alınacak adam mı? bu takımda serhat,nobre-semih ve hooijdonk'un aynı anda kadroda olduğu dönem de oldu. hatta nobre - semih - anelka - zafer biryol dörtlüsünün kadroda olduğu sene de oldu yanlış hatırlamıyorsam.

    YanıtlaSil
  2. e ne oldu sonra, zafer biryol darmadağın oldu. bize gelmeseydi belki hala 1. lig'de oynuyordu. anelka zaten hiç santrfor oynamadı ki, sağ açık oynadı genel olarak. semih o zaman gerçekten gençti, yedek kalması sorun olmuyordu. ki nobre-hooijdonk çift forvet oynuyorduk. çift forvet oynasak tamam. sen de büyük ihtimal sercan'ı isteyenlerdensin. :)

    YanıtlaSil
  3. yok abi sercan iyi, potansiyeli yüksek ama şu anda gelmesini istemiyorum, tek forvet guiza iken iki milli takım oyuncusunun yedek kalması absürt olurdu. o yüzden gelmemesi daha iyi. akla da pat diye gelecek türk adam yok yedek bekleyebilecek.

    YanıtlaSil
  4. ben de bu yüzden mehmet yılmaz dedim zaten. :)

    YanıtlaSil