30 Eylül 2009 Çarşamba

Rıdvan Dilmen'in Son Sözleri Üzerine...


Geçen gün oynanan Galatasaray-Eskişehir maçının ardından Rıdvan Dilmen, "Rijkaard, takımı skor olarak önde değilken taktiksel değişikliğe gitmiyor, öndeki 4 oyuncusundan 3'ünü çıkarıp onların yerine yine benzer oyuncuları sokuyor, skoru bu 7 oyuncunun form durumu belirliyor" dedi, günlerdir herkes bunu konuşuyor. Rıdvan Dilmen elbette bunu sırf Rijkaard için değil, diğer teknik adamlar için de söyledi. "Burası Türkiye, takımlar arasında büyük güç farkı var, iki denk takım karşılaşsa oyun planını bozmayabilirsin ama takımlar arasında bu kadar güç farkı varken taktiği değiştireceksin" diye de ekledi. "Sistem aşığı" Galatasaraylılar köpürdüler. Aslında herkes gibi onlar da kendilerini kandırdıklarını biliyorlar ya... Bakın benim derdim Galatasaray değil, son günlerde bu konu konuşulduğu için söylüyorum. Rıdvan aynısını Daum için söyleyeseydi veya Mustafa Denizli için söyleseydi yine yazardım. Ayrıca 7'de 7 yapmamıza rağmen Daum'u benim kadar eleştiren az adam vardır.

Futbolda sistem elbette önemlidir. İkide bir oyun planını değiştiren hocaların uzun vadede başarısız olduğunu görüyoruz. Kimse Rijkaard'a sistemini değiştirsin demiyor ki zaten, Rijkaard her maça aynı taktikle çıksın, burada sorun yok. Sorun takım 3 puanı kazanamıyorken risk almaması. İsteyen istediğini desin, yaptığı bana göre yanlış. Herkes aynı düşünecek diye de bir şey yok. Sen evinde Eskişehir ile oynuyorsan ve maç berabere gidiyorsa, bir zahmet çıkartacaksın ön liberolarından birini. Hatta geriye düşmüşsen 1-0 veya 2-0 stoperlerinden birini de çıkartacaksın. Belki o zaman Rijkaard da bu değişikliği yapacak, henüz 2 farklı geriye düşmediği için Galatasaray bir şey diyemiyorum. Bir de şu deniyor, "Rijkaard, ön liberolarından birini çıkartıp taktiksel anlamda değişiklik yaparsa, sistemine ihanet etmiş olur." Arkadaşım ne sisteminden bahsediyorsunuz Allah aşkına? 2 puan gidiyor, hala sistemden bahsediyorsunuz. Tamam şimdi iyi güzel de diyelim Galatasaray 3-4 maç kazanamadı arka arkaya -futbol bu her şey olabilir sonuçta- bu maçlarda da oyun planına sadık kaldı Rijkaard. Gerideki 6'lıyı hiç bozmayıp Baros/Nonda, Keita/Aydın, Kewell/Elano değişiklikleri yaptı (son maç sadece 2 değişiklik yapıp Elano'yu oyuna sokmadı gerçi...). Hala sistem sistem mi denilecek çok merak ediyorum... Veya Rijkaard önümüzdeki maç, oyun yine 1-1 giderken Mehmet Topal'ı çıkartıp Nonda'yı oyuna soktu ve 4-1-3-2'ye döndü. Maçı da bu değişikle kazandı Galatasaray Nonda'nın golüyle. Taktik değişimiyle gelen gole rağmen "Rijkaard sistemine ihanet etti, keşke böyle yapmasaydı da ben 2 puan kaybına razıydım" diyen bir kişi olacak mı?

2 yorum:

  1. Evet, aynen o son söylediğin sözü söyleyeceğim. 6 mayıs 2009 Chelsea - Barcelona maçını bir zahmet izleyiver, Barcelona'nın elenmek üzere olmasına rağmen 90+2. dakikada hala aynı dizilişle ve ayağa top yaparak nasıl oynadığını gör. Bunu yaptığın zaman neden onların "Barca" olduğunu anlarsın.

    Sonra da diyorsunuz ki skora değil sisteme önem veriyoruz. Nah sisteme önem veriyorsunuz. Bari yalan söylemeyin, o gün o maçı kurtarma düşüncesi geçiyor sizin aklınızdan da. Bırakın şunu bir zahmet de, açık açık söyleyin başarı kazanma kıstaslarınızı. Başarı sizin için o gün sahada alınan galibiyet.

    YanıtlaSil
  2. dediğin doğru. şöyle ki, galatasaray taraftarı bu sene sabır sınavı verecektir. bazı arakadaşlar "bu sene sistem otursun, kupa kazanmasak da olur, gelecek seneler bizimdir" dıyor, ama bu dıyen kısım camianın kucuk bir dilimi. bu sabır gösterilmeyebilir. sonuçta bir kongre senesidir. bunları ilk tobol maçından sonra yazınca da yanlış anlaşıldım zaten..
    ama işin doğru olması gereken, yapılması gereken bir bölümü var. ben de aynı kafa yapısındaydım. sistemıne ıhanet etmeyceksın. ben eskısehırspor maçında en çok, 2001 sonrasında her iç saha maçında başımı ağrıtan o iğrenç doldurt bosaltlara dönüldü diye uzuldum.
    ve dedğin gibi önlibero-forvet değişikliği demek buna zemın hazırlamak demektir. bu sezon ben sabırla beklıycem. yenılelim, uzulelım, ama son yıllarda hem saha ıcınde hem saha dısında bize cok yara aldıran zıhnıyetı görmeyelım. tek isteğım budur.
    ben rijkaarda sabır gosterırım ve yapılması gereken budur, ama camıa aynı ayrı gosterır mı emın değilim.

    YanıtlaSil