7 Eylül 2009 Pazartesi

Soner Keleş



Mayıs 2000... Galatasaray UEFA Kupası'nı kazanıp çok büyük bir başarıya imza atıyor, Fenerbahçe ise Pendik, Gaziantep gibi çok ağır mağlubiyetler yaşayıp (hatırlamayanlar için yazayım, deplasmanda Antep'ten 5 yemiştik ve Oktay Derelioğlu 4 gol birden atmıştı) yeni bir sezona umutla bakıyordu. Aziz Yıldırım transfere adamıştı kendisini. Önce Mustafa Denizli getirildi, sonra da sırasıyla futbolcular... İşte o Mayıs ayında Fenerbahçe İzmirspor'dan Soner Keleş isminde bir futbolcu transfer ediyordu.

Kimdi Soner Keleş? Aralık 1974 doğumluydu, yani Fenerbahçe'ye geldiğinde 25.5 yaşındaydı. Çeşitli Ege takımlarında oynadıktan sonra 97 yazında 3. lig'de mücadele eden İzmirspor'a transfer oluyordu. O sezon sonu İzmirspor ile şampiyonluk yaşayıp 2. lig'de oynuyordu ilk kez. İzmirspor'da toplam 3 sezon oynayan Soner, son sezonunda gayet iyi bir performans sergiliyordu (10 gol atmış).

Yanlış hatırlamıyorsam kaleci genç Recep ve Samsunsporlu Celil ile birlikte imza atıp Fenerbahçeli olmuştu. 2. Lig'i takip etmesine ediyordum ama İzmirspor'un maçlarını sıklıkla vermiyordu Trt. Dolayısıyla kapalı kutuydu benim için. Teknik, iyi çalım atan bir orta saha oyuncusu olarak tanıtılmıştı bizlere. Uzun saçlıydı, yakışıklıydı Allah için. Star havası vardı yani bu çocukta.

Soner'i ilk kez Fenerbahçe'nin Eyüpspor'la Eyüp'te oynadığı hazırlık karşılaşmasında izlemiştim. Fena oynamamıştı, gerçi benim gözüm Baliç'teydi o gün... Umutluydum Soner'den. Sonrası?

Sezon başladı, Soner bazen ilk 18'e giriyor, bazen de giremiyordu. Fakat 1 dakika bile şans vermedi ona Mustafa Hoca. Ligin 14. haftasında Adanaspor'a transfer oldu (Adanaspor o sıra 1. lig'deydi). O sezonu Adana'yla 1. lig'de tamamlarken, sezon sonu Konya'ya transfer olarak 2. lig'e geri döndü. Sonra da hep geriye gitti kariyeri. Konya'dan sonra sırasıyla, Manisaspor, Eskişehir (2 sezon oynamış), Alanya, Akhisar Belediye... Profesyonel kariyeri 32'sine gelmeden bitmiş.

İnternette kendisiyle yaptığım araştırmada anladığım kadarıyla şu an menajerlik yapıyor. Zaten fotoğrafı da öyle buldum. Teknoloji devrinde yaşıyoruz ama Soner'in futbolculuk döneminden adam gibi bir fotoğrafını bulamadım. Futbolpazari.com diye bir sitede menajer olduğu yazıyor, fotoğrafı da oradan aldım.

Böyle işte Soner'in hikayesi... Fenerbahçe'ye transfer olan çoğu Anadolu topçusu gibi harcanıp gitti. Hata belki de ondadır, bilemiyorum...

5 yorum:

  1. Tip olarak Tuncay'a benziyordu o zamanlar..Saçları dalgalı ve uzundu.Forvet oynuyordu yanlış hatırlamıyorsam.

    YanıtlaSil
  2. tuncay'ın saçlarından çok yusuf'un (şimşek) uzun saçlı haline daha çok benziyordu. ki zaten bize de yusuf tarzı bir oyuncu olduğu söylenmişi, yusuf'u da aynı sene transfer etmiştik.

    YanıtlaSil
  3. bu adamı Galatasaray alacaktı, o yüzden Fenerbahçe ihtiyacı olmamasına rağmen satın almıştı.

    YanıtlaSil
  4. @Erdem Karakuş
    Klasik bir transfer hikayesi desene..!

    YanıtlaSil
  5. soner keleş izmir 1.amatör kümede geçen sene çamdibi gençlerbirliğispor da ,ondan onceki senede yani 2008 de özçamdibi spor kulübünde futbol yasantısına ortasaha oyuncusu olarak devam etmıştir.benim bulunduğum kulüple aynı grupta oldugu için aynı sahada bulundum.herkez ondan fenerbahcelı soner dıye bahseder.bu sene nerde oynadıgını bende bılmıyorum.

    YanıtlaSil