22 Eylül 2009 Salı

"Tepki Gösteren Taraftar Ne Zaman 6'da 6 Görmüş?"


Christoph Daum'un son basın toplantısında yaptığı açıklamalardan sonra Fenerbahçe'yle ilgili hiçbir şey yazasım gelmiyor. Başlı başına hayal kırıklığı... Daum çok akıllı bir adam ve Türk insanını gayet iyi çözmüş durumda. Taraftarların çok büyük bir bölümünün oynanan futbolla fazla ilgilenmediğini, şampiyonluk gelsin de nasıl gelirse gelsin mantığında olduğunu gayet iyi biliyor. Dolayısıyla özellikle de 2005/06 sezonunda genelde gayet iyi bir futbol oynamamıza, çoğu maçı farklı skorlarla kazanmamıza ve 90 gol/81 puana rağmen şampiyon olunamayınca başarısız ilan edileceğini biliyor. Belki de o akşamdan sonra bu fikir kafasında daha da oturdu, bilemiyorum. 14 Mayıs 2006 akşamı ben de çok üzülmüştüm, büyük yıkım olmuştu Fenerbahçeliler için bu. sonunda en çok üzüldüğüm 3-5 maçın listesini oluşturmaya çalışsam, denizlispor maçını da kafadan yazarım. Daum'a çok kızmıştım o zamanlar. Ama daha sağlıklı düşündüğümde, oturup durum değerlendirmesi yaptığımda, Christoph Daum'un özellikle son 2 yıl oynattığı futbolun, Zico'nun 2 yıllık dönemine göre çok çok iyi olduğunu söyleyebiliyorum.

Daum neler dedi basın toplantısında; "tepki gösteren taraftar ne zaman 6'da 6 görmüş?", "güzel futbol ödülü vermiyorlar kimseye", "geçen sezon ilk 6 maçta kaç puan toplanmış, önce ona bakın". Yahu kimse zaten puanlar yüzünden tepki göstermiyor ki. Vederson bile gayet kötü oynadık diyor, Fenerbahçe'nin resmi sitesinde okudum, başka bir yerde değil. Art arda 3-4 maç vasatı aşamayınca tepki gösterilmesinden doğal bir şey yok. Bir de şu var, gerçek taraftarın gönlünde -futbolu gerçekten çok seven desem daha iyi olabilir- taht kurmak apayrı bir şeydir. Çok geriye değil, geçen sezona gidelim. Şampiyonlar Ligi yarı finalinde, İniesta son dakikada Chelsea'ye o inanılmaz golü atmasaydı, finale çıkıp şampiyon olamayacaklardı. Bundan 50 yıl sonra bakıldığında tarih Manchester veya Chelsea'yi şampiyon olarak yazacaktı ama Barcelona'nın oynadığı futbol hep hatırlanacaktı. Yine bundan yıllar sonra ortalama bir futbol seyircisine Euro 2004 şampiyonu Yunanistan'ın kadrosunu say desen, 2-3 adam bile sayamayacak, belki de Yunanistan'ın şampiyon olduğu bile hatırlanmayacak ama 1988'den beri şampiyon olamayan Portakallar'ın oynadığı göze hoş gelen futbolu ve turnuvalardaki kadrolarını futbolla yakından ilgilenen insanlar unutmayacak. Ayrıca öyle bir konuşuyor ki, taraftar sanki ondan Fenerbahçe'yi Barcelona gibi oynatmasını bekliyor. 2004/05, 2005/06 sezonlarında oynanan ortalama bir futbolu oynat, ben razıyım. Büyükşehir Belediye maçının 2. 45 dakikasında ve son 3-4 maçta Fenerbahçe ne yaptı, biri bana anlatsın lütfen. Bu futbolla şampiyon olmanın benim için önemi olmadığı gibi, bu futbolun devamı halinde duvara toslayacağımız gerçek. Sonuçta hepimiz Fenerbahçe'nin iyiliğini istiyoruz.

Mustafa Denizli döneminde sezon başı Glasgow Rangers ile Şampiyonlar Ligi ön eleme maçları oynamıştık hatırlanacağı gibi. İskoçya'da oynanan ilk maç 0-0 sonuçlanmıştı ve takımın oyununu acayip beğenmiştim. Çok iyi mücadele etmiştik. Daum basın toplantısında taraftarların sonuç 1-0 olduğu için tepki gösterdiğini söylüyor. O da bir etken tabii ki ama orana vursak %20 bile değildir. Aynı futbolu oynadıktan sonra Güiza'nın kaçırdığı pozisyon ve Semih'in vuruşu gol olsa, maçı 3-0 kazansak ne farkeder ki? İnsanların istediği aslında güzel oyundan da çok mücadele. Al işte 0-0 biten maçta çok iyi oynamıştık diyorum!?!?! Ümit Özat, Fenerbahçe'ye ilk geldiği dönemdeki Serkan Balcı, Tuncay Şanlı, yine ilk senesindeki Appiah. Eskilerden Samuel Johnson... İnsanlar bu oyuncuların mücadelesini sahada görmek istiyor. Ümit Özat, Serkan, Johnson çok mu kaliteli oyunculardı?

Aslında Christoph Daum'un bu açıklamasını Aziz Yıldırım'a bağlıyorum büyük ölçüde. Gönderdiği teknik direktörü 3 yıl sonra geri getiren ve 3 yıl üst üste şampiyonluk sözü veren bir başkan var. Artık ilk 2'ye girmemiz kesin gibi ama diyelim ki kötü gitseydik ve sezon sonu 4. veya 5. olsaydık, 3 yıl üst üste şampiyonluk sözü veren Aziz Yıldırım ne yapardı? İstifa mı ederdi, yoksa 3 yıl önce gönderdiği Daum'u yeniden mi gönderirdi? Daum'un açıklamasını Aziz Yıldırım'a bağlıyorum diyorum, çünkü Fenerbahçe'yi çalıştırdığı bu 3 senelik dönemde ben böyle bir açıklama duymamıştım Daum'un ağzından.

Gönderildiğin senedeki futbolu oynat Christoph Daum. O zaman 6 maçta 18 değil de 14 puan alsa Fenerbahçe, bu denli eleştirilmeyeceğini göreceksin. Aslında sen bunları hepimizden iyi biliyorsun ya, neyse...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder