28 Eylül 2009 Pazartesi

Vasatın Altında Futbol - Süper Puan Tablosu


Fenerbahçe iyi oynamıyor diyorum/diyoruz. Gördüğümüzü söylüyoruz. Bunu söylediğimiz için "7 maçta 21 puan alan takım bu kadar eleştirilir mi? İnsaf yahu!" diyorlar. Tamam da ne yapalım? "Fenerbahçe çok iyi oynadı, Antalyaspor'u kendi yarı sahasına hapsetti mi" diyelim? Gördüğümüzü inkar mı edelim? Fenerbahçe isterse bu futbolu oynayarak 34 maçta rekor bir puan toplasın ve şampiyon olsun, ben yine Fenerbahçe'yi beğenmiyorum derim. 3 puan, genelde de 7 maçta 21 puan aldık diye susalım mı? Bu mu isteniyor anlamıyorum.

Normalde ilk haftalarda kazandığımız puanlar sayesinde kredimiz de varken, iyi oynamadığımız bir Antalyaspor deplasmanında puan kaybını kafaya takmam. Takım 3-4 maç art arda her açıdan ortalamanın üzerinde olur, o zaman da sorun etmem. Ama Fenerbahçe 4-5 maçtır iyi oynamıyorsa dert ederim, kimse kusura bakmasın. Antalyaspor'un gücü belli. Pozisyonlar bulmana rağmen istenilen tempoda oynamıyorsun. Baskı kuramıyorsun. En kötüsü de haftalardır iyi oynamamana rağmen maç 1-1'ken 2-0 öndeymiş gibi davranıyorsun. İyi oynamayabilirsin, bu taraftar ne maçlar gördü. Ama hiç kimse oynadığın futbolu beğenmiyorken en azından baskı kurmaya çalış. Maç 1-1'ken 2-0 öndeymiş gibi davranma. 83. dakikada rahat rahat hareket etme.

3 topumuz direkten döndü, Güiza'nın kaçırdığı çok önemli pozisyonlar var, Alex ve Cristian'ın şutları var, genç kalecinin Uğur'a "sarılmasıyla" verilmeyen penaltımız var. Maç 6-1 de bitebilirdi. Ama ben yine aynı şeyleri yazacaktım. Skor oynanan oyunu mu değiştiriyor? Tam tersi şimdi Daum'u ve futbolcuları çok eleştirmeyenler, Antalyaspor'un son dakikadaki pozisyonlarından biri gol olsa, Fenerbahçe 2-1 yenilse, neler diyeceklerdi tahmin etmek zor değil.

Hep savunduğum ve destek verdiğim Güiza formsuz. Çok açık. Gerçi Semih de çok iyi değil ya... Yedek kulübesinde Deivid diye bir adam var. Hani İnter ve Chelsea'ye harika goller atan adam. Ona ne oldu? Güiza'ya moral vermek için onu oyundan almamak iyi güzel de, Deivid'in morali ne olacak? Sahadaki futbolculardan form ve kalite olarak çok farkı olmayan Deivid'e -bazı açılardan da büyük artısı var- haftalarca oynamadıktan sonra şans bulduğunda ve kötü oynadığında kızma hakkını kendimde bulmuyorum şahsen...

Empati kurduğumda Daum'a da çok kızamıyorum. Fenerbahçe'yi 2 yıl şampiyon yaptıktan sonra 3. şampiyonluğu son anda kaybetmesine rağmen gönderilen bir adam var. Başkan da beklentilerinin şampiyonluk üzerine olduğunu açıkladı zaten. Sonuçta bu takım harcanan onca paraya rağmen son 4 yılda 1 kez şampiyon oldu. 1-2 sene daha şampiyon olunamaması durumunda Aziz Yıldırım'ın alacağı tepkileri tahmin edebilmek zor değil. Aklıma direkt Müjdat Gezen'in Pembe Panter adlı filmi geldi. Gerçi bu tarzda çok film çekildi... Filmde kalecilikle alakası olmayan Müjdat Gezen kaleye geçiyor, kaleye arkası dönükken top poposuna çarpıyor ve kaleye girmiyor. Antrenörü, "Hah işte hep böyle" diyor. O, "Ben kurtarmadım ki kıçım kurtardı" deyince hoca, "Olsun, kurtardın ya, nasıl kurtardıysan kurtardın" diye cevap veriyor. Aziz Yıldırım da aynı bu şekilde düşünüyor bana göre. "Şampiyon olalım da, iyi-kötü oynamışız farketmez..."

Maçla ilgili son bir şey yazayım. Uğur Boral normalde çok sakin bir oyuncu değil, hakemlere itiraz eder zaman zaman. Dün o bariz penaltı anında hiç itiraz etmemesini anlayamadım. Haklı olmadıklarında itiraz ederler, haklı olduklarında hiçbir şey demezler. Anlamak güç gerçekten...

Önümüzde Sheriff maçı var. Bu güçsüz ekibe karşı çok çok iyi oynasak da benim için ölçü olmaz. Semih, Deivid, Uğur Boral gibi oyuncular da kesinlikle ilk 11'de sahaya çıkmalı.

Son olarak haberi olmayanlar için müjdeyi vereyim, kale arkası bilet fiyatları 44 tl'ye düşürüldü. Neden yaptılar anlayamadım bu indirimi. Ne güzel açıklamalarını da yapmışlardı hem! Artık o kesintiler alınmıyor mu? Neyse, bu konuyla ilgili daha ayrıntılı bir şeyler yazarım...

1 yorum:

  1. Sizler bu kulübün Alpaslan Eratlıları, Şansal Büyükaları, Hıncal Uluçlarısınız.. Bu nedenle 5 sene şampiyon olsak mutlu olmazsınız..

    YanıtlaSil