2 Ekim 2009 Cuma

Dünkü Maçlar Üzerine


Dün akşam 2 Türk takımının maçı vardı, kağıt üzerinde iki takım da açık ara favoriydi. Daum'un, "Sheriff maçından alınacak 1 puan güzeldir" açıklamasının ardından -bana göre skandaldan başka bir şey değildir bu- keyfim kaçmıştı. Güiza yoktu Semih vardı. Sağ bekte Önder, sol bekte R. Carlos, önünde Uğur Boral. Cristian'ın yanında da Emre. Takımın yarısı değişmişti ve rakip çok güçsüzdü. Çok iyi oynasaydık da maç öncesi söylediğim gibi benim için ölçü olmazdı. Nitekim oynamadık ta. Gemiyi yine birçok beğenmeyeninin olduğu kaptan Alex kurtardı. Daum sanki kendinizi fazla sıkmayın, "yarım-sıfır olsun bizim olsun" demişti çocuklara. Öyle de oldu... Gol yeseydik de çıkartırdık gibi geliyor bana. Önümüzde ligde 7 maçında da yenilmeyen ve son 4 maçında 10 gol atan Gençlerbirliği ile oynayacağız. Tabii Gökhan, Güiza, Andre Santos gibi isimler takıma dönecek mi, 6 yabancı kuralı yüzünden sol bekte Vederson mu oynayacak, henüz bilmiyoruz. Daum'la geçirdiğimiz daha önceki 3 yılda, ligde Gençlerbirliği ile oynadığımız 6 maçın 5'ini kazanıp, 1'inde berabere kaldık. Bu tarz istatistikler benim için çok şey ifade etmese de ilgilenenler olabilir diye yazayım dedim. Nasıl olsa kazanıyoruz, puan kaybı yaşama lüksümüz de var, ortalamanın üzerinde bir futbol oynayalım, kazanamayalım ben razıyım... Çünkü kötü oynayarak bir yere kadar devam edilebilir, duvara öyle bir toslarsın ki haftalarca kendine gelemezsin. Bu oyuna rağmen kazanılan puanlar ancak ilerleyen haftalarda daha iyi performans sergilenirse değer kazanır.

Galatasaray-Graz maçına gelince.. Ben açıkçası Graz'ın bu kadar derli-toplu bir takım olduğunu sanmıyordum. Her güçsüz takım keşke onlar gibi olsa. Dün maç 3-1, 4-1 Galatasaray'ın üstünlüğü ile bitebilirdi ama ben adamların oyununu hafızama almıştım. Ayrıca herkesin kabul edebileceği gibi ileri uçta biraz daha becerili olsalar hiç istenmeyen bir yenilgi alabilirdi Galatasaray. Çok iyi ataklar yaptılar Galatasaray ileri çıktığında. Servet'in yıllardır ileri çıkıp ceza sahası civarında top kullanmasını, çalım atmasını anlayamamışımdır. Dün de yaptı bunu, eminim ki Galatasaraylılar çok sinir olmuştur. Sistem adamları kabul etmeseler de 2. santrfor oyuna girmeli skor olarak istenileni elde edemediysen. Sonuçta Nonda'nın attığı gol sayısı belli. Goller kaçabilir, Baros'un kaçırdığı pozisyona bir şey diyemem ama Galatasaray'ın görünen en büyük sorunu defansta büyük açıklar vermesi. Bu haftaki rakip Ankaragücü. Özellikle Ankaraspor'dan gelenler ile bir hayli güçlendiler ve deplasmanda Metin Akan'ın 2 gol attığı karşılaşmada Antep'i 3-1 yendiler. Üstelik Vassell oynamamıştı bu maçta. Bol gollü geçeceğini düşünüyorum 16:00'da başlayacak maçın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder