24 Kasım 2009 Salı

Cemal Nalga Hadisesi


Olayın patlak vermesinden bu yana bayağı zaman geçti. Fakat hem yazacak vakit bulamadım, hem de nedir, ne değildir tam açıklanmadan yorum yapmak istemedim.

Aklıselim Galatasaraylıların da kabul ettiği gibi çok büyük bir rezalettir bu yaşananlar. Nasıl böyle bir şeye cesaret edebilmişler aklım ermiyor. İşin içinde parmağı olanlar oyuncak tabancayla banka da soymaya kalkışabilirler bu cesaretle vallahi. Bu tarz şeyler liselerde yapılır. Yanlış hatırlamıyorsam futbol takımı için biz de yapmıştık. Son sınıf öğrencilerinin oynaması yasaktı, şimdi nasıl yaptığımızı tam hatırlamıyorum ama lise 3'ten de 2-3 öğrenci bu tarz bir yöntemle oynatılmıştı. Ama bu dandik bir lise takımı, turnuvası değil, "Galatasaray".

Geçen gün Telegol'de de konuşuldu bu konu. Basketbolda galibiyete "3" puan verildiğini zanneden Sinan Engin, olayın çok büyütüldüğünü, Yiğit Şardan'ın istifasının gereksiz olduğunu söyledi durdu. Neden acaba? Daha önce yaptığı bazı şeyler yüzünden olabilir mi?

Olay büyütülmemiştir, gayet de normal bu kadar konuşulması. Olay basit bir Tufan-Cemal Nalga değişikliği değil, evrakta sahtecilik vs. var. Zaten öyle olmasa bu yüzden ayrı bir ceza almazdı Galatasaray.

Cezalara gelince... Daha önceden böyle bir şeyin eşi benzeri olmadığından, Galatasaray'ın küme düşürülmemesi doğrudur, yanlıştır diyemiyorum. Önemli olan bu tarz bir skandalı 3 büyüklerden biri yerine gariban bir Anadolu ekibi yapsaydı küme düşürülür müydü? Galatasaray yönetiminin yapacağı en doğru şey cezalar açıklandıktan sonra sesini çıkarmamaktı. Fakat Mehmet Helvacı cezaların beklediklerinden çok daha ağır olduğunu, itiraz edeceklerini söylemiş. Bence yanlışın üstüne bir yanlış daha yapmışlar.

Küme düşürülmedi Galatasaray ama %95 düştü gibi... Bu cezalarla ligde kalırsa şampiyondan daha büyük bir başarı göstermiş olur. Tufan'a verilen cezanın fazla, Kinsey'e verilen cezanın az olduğunu düşünüyorum. Ben olsam Kinsey'e minumum 4 maç ceza verirdim. Normalde daha da ağır olurdu da, kafasına şaplak atılmasını göz önüne alarak 4 maç diyorum.

Yiğit Şardan da istifa ederek saygınlığını koruyarak doğru olanı, kendine yakışanı yapmıştır. Olayın açığa çıkmasında payı olan Salsa Basket'e de teşekkürler...

1 yorum:

  1. Bence de cezalarda sadece Tufan ve Kinsey'e verilenler de tutarsızlık var.

    YanıtlaSil