12 Kasım 2009 Perşembe

Desteklediğim Takımların Son Durumları


Fenerbahçe zaten hayatımız olmuş da diğerlerinden de bahsetmek lazım ara ara. Açıkçası Fenerbahçe'nin 10'da 1'i kadar sevdiğim bir Avrupa Takımı yoktur. Sık sık değiştirdim bu yaşa kadar desteklediğim takımları, şartlara ve oyunculara göre... İşin aslı takım değil oyuncu tutarım. Ama bazı takımlar istisna... Kadrolardaki oyunculara özel bir ilgim, aşırı sevgim olmamasına rağmen seviyorum ve maçlarını elimden geldiğince izlemeye çalışıyorum.

İlk olarak Celtic'ten bahsedeyim. Geçen sene ezeli rakiplerine kaptırılan şampiyonluğun ardından -3 yıl arka arkaya şampiyon olunmuştu- teknik adam değişikliğine gidildi. Bayağı sevdiğim bir hoca olan Gordon Strachan'ın yerine -o da şu an Middlesbrough'nun başında- Tony Mowbray takımın yeni hocası oldu. Sezon başı ilk olarak Şampiyonlar Ligi 3. ön eleme turunda Dinamo Moskova zor da olsa elendi fakat son basamakta kurada Arsenal çıkınca paşa paşa UEFA Avrupa Ligi'nin yolu tutuldu. Gerçi ilk maçı izlemiştim, maçın hakkı 2-0'lık mağlubiyet değildi ama zaten formda Arsenal karşısında pek umudum yoktu. Lige fena başlanmadı, 11 maçta 24 puan var. Tabii görecelidir bu da, Daum İskoçya'da olsa 30 puan yapardı! :) Rangers süper olsaydı bu 24 puan sorun yaratabilirdi fakat onların da 10 maçta 22 puanları var. Yarış yine son haftaya kadar sürecek gibi. UEFA'da ise şimdiye dek büyük hayal kırıklığı yaşandı. Gruptaki takımlar Hamburg, Rapid Wien ve Hapoel Tel-Aviv. Kuralar çekildiğinde en kötü ihtimal Hamburg'un ardından 2. olurduk diyordum fakat Hapoel Tel-Aviv 4 maçta topladığı 9 puanla lider. Onu 7 puanla Hamburg takip ediyor. Bizim sadece 2 puanımız var. Kalan maçlar içeride Tel-Aviv'le ve deplasmanda Rapid'le. Kalan 2 maçta 6 puan alsak dahi çok büyük bir sürpriz olmazsa gruptan çıkamayacağız. Zaten ben maksimum 4 puan alabileceğimizi düşünüyorum...

Sırada Borussia Dortmund var. Celtic'in çocukluk yıllarımla alakası yok ama Dortmund'u taa 95-96'lı yıllardan beri severim. 2000'li yılların ilk yarısında gerçi hiç ilgilenmedim takımla ama Arsenal'i bırakmam sonucu iki eski takımıma dönüş yapmaya karar verdim (Dortmund'un yanında Newcastle). Bu sezon 4 maçını izleyebildim henüz Dortmund'un. Beklentilerimin bayağı altında kaldık fakat onca para harcayan Bayern Münih sadece 3 puan üstümüzde, Stuttgart 10 puanla kümede kalma potasında. 12 maçta alınan 4 galibiyet, 5 beraberlik var. Gerçi özellikle son 5 haftadır toparlanma görüyoruz, 3 galibiyet 2 beraberlik alındı bu süreçte. 4 yediğimiz Hamburg maçını, 5 yediğimiz Münih maçını izlemem büyük talihsizlik olsa gerek. Zaten bu 2 maç dışında 2 gol yediğimiz maç bile yok. Nuri bütün maçlarda 90 dakika oyunda kalan 4 oyuncudan biri ve performansında yükselme varmış (nedense benim izlediğim maçlarda vasatın altında kalıyor). Diğer 3 oyuncu ise kaleci Weidenfeller, Owomoyela ve sevdiğim defans oyuncusu Subotic.

Newcastle'dan bahsedeyim biraz da. İşler gayet iyi gidiyor ve çok büyük bir aksilik olmazsa seneye yeniden Premier Lig'deyiz. 16 maç sonunda 33 puanla lideriz. Bir ara tökezlesek de (art arda 4 maç sadece 2 puan alabildik) toparlandı takım ve son 3 maçı kazandık. Takımdan önemli yıldızların çoğu ayrıldı fakat hala Coloccini, kaleci Steve Harper, Jose Enrique, Kevin Nolan, Alan Smith ve Carroll gibi kaliteli oyuncular var. Geremi'nin de hala kadroda bulunduğunu ve az da olsa zaman zaman süre aldığını belirteyim.

Bu 3 takım dışında kendime çok yakın hissettiğim bir yabancı takım yok. Gerrard için Liverpool'luyuz fakat zaten takımın durumunu herkes biliyor. Roma'da da adamım Spalletti ayrıldı, bir Vucinic'im kaldı. Sadece 2 maç izledim bu sezon -zaten biri sezon başında Kösice'ye karşı UEFA ön eleme maçıydı ve kazanamamıştık- o yüzden takım şöyle top oynuyor falan demem doğru olmaz. Ama işlerin hiç de iyi gitmediği ortada. Son 5 lig maçında sadece 4 puan alındı. Avrupa Ligi'nde ise durum çok kötü değil, büyük ihtimal gruptan çıkılacak. 4 maçta 7 puan toplandı ve Basel'in ardından 2. sıradayız.

Kapanışı Eyüpspor'la yapmak istedim. Zaten ara ara bahsediyorum, ama son haftalarda takım cidden çok iyi durumda. Hamza Hoca toparladı takımı, inşallah bir daha küme düşme korkusu yaşamayız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder