18 Kasım 2009 Çarşamba

Fenerbahçe'nin Devre Arasında Transfer İhtiyacı


Transfer sezonun başlamasına 6 hafta gibi bir süre kaldı ve teknik adamlar şimdiden oyuncu arayışlarına girmişlerdir. Fenerbahçe de en azından puan olarak istenilen yerde, hatta benim hedefimin üstünde. Tabii kalan 5 maçta beklenenden fazla puan kaybı yaşanabilir, 3 zorlu deplasman var (Beşiktaş, Eskişehir, Trabzon). Üstüne Kadıköy'deki iki maç da seyircisiz oynanacak. 11 puan toplarsak sevinirim.

Transfere ise anca kadrodan futbolcu gönderilirse sıcak bakabilirim. Yani takım iyi giderken -son 5 maçtaki duruma göre fikirlerim değişebilir- kimseyi göndermeden futbolcu almak pek de akıl karı değil. Yabancılardan Güiza ve Roberto Carlos'un sık sık gideceği söyleniyor. Hatta Carlos büyük ölçü de gitti deniyor ama Fenerbahçe yönetimi de "bir yere gidemez" diyor. Güiza konusunda da pek fark yok. Ben tek santrforla devam edileceği için o pozisyona uygun bir isim alınacaksa Güiza'nın ayrılmasına sıcak bakıyorum fakat "güçlü" bir ileri uç adamı alınmayacaksa Güiza kalsın. Benim adayım Everton'ın Nijeryalı futbolcusu Yakubu. Ağır bir sakatlık geçirdi ve uzun dönem futboldan uzak kaldı, yavaş yavaş oynamaya başladı. Bu yüzden alınması daha kolay olabilir. Basında Luis Fabiano vs. haberleri var, geleceğine ihtimal vermediğim için konuşmuyorum bile üstünde.

Devre arasında yabancı transferine karşı olmamın nedenlerinden biri de ilk devre Avrupa Kupaları'nda oynadıysa Fenerbahçe'nin UEFA Avrupa Ligi maçlarında forma giyemeyecek olması. Güney Amerikalı futbolculardan da bıktım...

Kadrodaki 8 yabancıdan bir de Deivid'in gönderilebileceği söyleniyor. Ben dediğim gibi pivot santrfor transferi durumu dışında bütün futbolcuların kalmasından yanayım. Düzenli şans bulduğu takdirde Deivid de önemli işler yapacaktır.

Türklerden ise forma şansı bulamadığı için Uğur Boral'ın ayrılmak istediği haberleri var. Uğur Boral'ı severim genelin aksine, sezon başı da Espanyol istemişti ama gitmesine izin verilmemişti. İyiliği için olacaksa ayrılmasını isterim, çünkü Daum onu kafasından silmiş durumda. İlk 18'e bile giremiyor genelde. Gerçi Carlos ayrılırsa ve yerine adam alınmazsa olası bir sakatlık durumunda şans bulabilir Santos-Vederson ikilisinden birinin geriye kaydırılmasıyla.

Benim düşüncelerim bunlar. Kadronun yeterli olduğunu düşünüyorum. Semih hakkında bir şey yazmadım, en azından sezon sonuna kadar ayrılacağını sanmıyorum. Sadece kaleye ve ileri uca 3. bir isim alınsa iyi olur. Tabii bu isimlerin gerekirse bir maç bile oynamamayı, hep tribünde oturmayı sorun etmemesi lazım. Sezon başı Gökhan Tokgöz ve Mehmet Yılmaz'ı söylemiştim, Mehmet Yılmaz Eskişehir'de çok yararlı oldu. "Fenerbahçe'nin şu mevkide eksiği var, kesinlikle adam alınması lazım" diyenler yorum bölümünde belirtirse fikir alış-verişinde bulunabiliriz...

6 yorum:

  1. Nistelrooy, Drenthe, Gago, Metzelder, Diarra ve Dudek satılığa çıkıcakmış. Güiza, Deivid ve Carlos gidicekse eğer sola Drenthe, orta sahaya diarra yada gago derim christian dan kalite olarak 2 gömlek üstünler en azından ki favorim diarra. Forvete nistelrooy olurmu yaş-form durumu itibariyle bi fikrim yok ama şu anki güizadan daha etkili olur bence. Güizanın kendine inancı kalmamış artık. Eş olayı bozuyo adamı Jardel gibi. Gerçi Jardelinki menejeriyle kaçmıştı. Tabi bu adamlar uefada oynayabilirmi bilmıyorum.

    YanıtlaSil
  2. nistelrooy bu sezon sadece "11 dakika" oynadı.

    christian da bu kadronun banko adamı, yerine kimsenin alınacağını sanmıyorum.

    yine aynı şekilde 22 yaşında bir drenthe'nin fenerbahçe'ye gelme ihtimali çok düşük.

    bu arada güiza o hayat arkadaşından ayrıldı.

    YanıtlaSil
  3. Ayrıldığını biliyorum zaten ondan sonra bozulma başladı. Gol atamadığı her maç 1 gömlek düşüyor, gitmek isteyende zorla tutulmaz. şu son maçlardaki performansı nolur bilmiyorum ki eğer aynı "performans" devam ederse mayıs a kadar kanserlik maçlar bizi bekler. Acil bir forvet, fm deyimiyle "complete forward" senkronize olarak "kese ağzı açımı". tam bir sağ kanat gerek bide pires yada Ljungberg gibi (ilk aklıma gelenler) scouting ne zaman oturursa o zaman herşey mantıklı olur bizde burda işkembeden futbolcu fantezisi kurmayız. yokse seninde dediğin gibi "güney amerika"-süslü isim- kasetten maç izleme üçgeninde transferlerle daha çok devre arası transfer rüyası görürüz.

    YanıtlaSil
  4. Birer adet Gökhan Gönül, Emre, Volkan yedeği ile 11 için forvet şart.

    YanıtlaSil
  5. 1907: güiza iyi topçu -genelin aksine bayağı savundum- ama düşüşe geçen çoğu futbolcu/insan gibi çabuk dağıldı. toparlanması için kalan 5 maçta minumum 4-5 gol atıp moral olarak en azından üst seviyeye gelmesi lazım. sağ tarafta colin-kazım iyi bir istikrar yakaladı, istikrarı forma şansı bulma açısından söylüyorum. eskiden bir oynuyordu, bir oynamıyordu. şimdi oraya da futbolcu alırsak zaten yabancı kontenjanı darmadağın olur. 6+2'nin "ikisinin" kenarda oturmaya müsait, fazla ses çıkarmayacak adamlar olması lazım. dediklerinde genel olarak haklısın. :)

    alper öcal: abi volkan'ın yedeği ve güiza gidecekse ilk 11 forveti gerektiğine ben de katılıyorum. emre için de alınabilir evet. ben gerçi mehmet topuz ile doldurulabileceğini düşünüyorum emre'nin oynamadığı maçlarda o mevkinin. gökhan'a gelecek olursam, şimdi gökhan'a 10 üzerinden 8 diyecek olursak, alacağımız adam 10 üzerinden 7 olursa sıkıntı olur bence takım içinde. sonuçta gökhan maçların çok büyük bir bölümünde oynuyor. Bekir henüz 101 dakika oynamış ligde. Yeni gelecek adam bayağı kaliteli olur ve 101 dakika oynarsa işimiz var. :)

    YanıtlaSil
  6. ileri uç konusunda her ne kadar kendisini "beleşçi forvetlerin dünya çapı versiyonu" olarak tanımlasam da van nistelrooy'un gelmesini isterim. zira kendisi gerek fırsatçılığı, gerek son vuruşlarıyla tam fenerbahçe'nin aradığı golcüdür. bu yönleriyle bir zamanlar fenerbahçe'nin halihazırda oynadığı sistemde birçok gol atan nobre'nin 2-3 gömlek üst versiyonu olup, nobre'nin gönderiliş sebebi olan "avrupa maçlarında oynayamaz" yorumları da ruud için yapılamaz sanırım. kariyerine hürmeten. yine de son vuruşlarında kendine has abanma üslubundan vazgeçerse kazım'dan çok fena yırtıcı golcü olurmuş gibi geliyor. :)

    ortasahayı direkt pas geçiyorum, zira bol miktarda lige göre kaliteli oyuncular mevcut. defansın ortası ve kalede de sorun yok gibi şimdilik. lakin kanatlar önemli: eğer carlos giderse (ki gidecek) uğur'un elde tutulması lazım. kadro derinliği açısından. hem de yerli futbolcu, kontenjana takılmadan oynama şansı var. sağbekte ise gökhan gönül'e alternatif yetenekli ve daum'un elinde bi 3 sene yedek bekleyebilecek bi genç lazım kesinlikle. gökhan gönül'ün bazı periyodlarda bildiğin pestili çıkıyor. sonuçta insan bu da, etten kemikten yaratılmış. adama bakıyorsun, ekim 2007'deki psv maçından beri oynanan maçların %90ında 90 dakika oynamış ve takımın en çok koşan topçusu. valla ben olsam direkt giderim yurtdışına, ayrıca 2014'e kadar niye sözleşme imzaladı, klasik kendini güvence altına alan türk topçu kafası mı var kendisinde anlayamadım.

    not: önder dururken bekir gibi iyi bir stoperi sağ bekte harcayanın aklından şüphe ederim. hiç olmadı ali bilgin var be! :)

    YanıtlaSil