22 Kasım 2009 Pazar

Tehlike Çanları


Öncelikle Beşiktaşlıları tebrik etmek istiyorum. Sevinmek hakları, net skorla ezeli rakiplerini ve lideri mağlup ettiler. Fenerbahçe'den daha iyilerdi maç genelinde.

Az önce bir arkadaşımla konuştum, "Gökhan Gönül'ün pozisyonunda hakem penaltıyı verse, Alex'in de direkten dönen frikiği gol olsa, şimdi başka şeyler konuşuyor olacaktık. Üstüne bir de son gol kabak gibi ofsayt" dedi. Arkadaşım haklı ama mazeret değil bunlar. Fenerbahçe'nin aynı futboluyla maç berabere bitseydi, Fenerbahçe'nin vasat futboluna, oyuncuların çoğunun isteksiz olmasına önlem alınmayacak mıydı Daum maçtan önce "1 puan çok iyidir" dediği için? Şanssızlık -direkten dönen frikiğin yanında, Fink o golü 50 kere vursa zor atar bir daha- hakem faktörü vs. Fenerbahçe'nin "daha iyi" oynamasına engel değildi.

Tehlike çanları çalmaya başladı... Karalar bağlamaya gerek yok, her sene yenecek değiliz sonuçta Beşiktaş'ı evinde. Son 4 senedir yeniyorduk, son 11 seneye baktığımızda da 7'ye 4 üstünlüğümüz var. Ama başta Daum olmak üzere bütün Fenerbahçe ekibinin oturup düşünmesi gerekir. Bunu sadece bu maçın neticesi kötü diye söylemiyorum, son 5 maçta -üstelik birinde oynanmadan 3 puan haneye yazıldı- kaybedilen 8 puan var. Zaten neticeden çok haticeye baktığım için alınan 3 puanlara rağmen sık sık eleştirdim Daum'u ama sonuç geldikten sonra o eksikler üzerinde pek durmuyor galiba... İçeride şimdiye kadar puan kaybetmedik fakat kalan 2 maçımız seyircisiz. Üstüne son 3 deplasmanda sadece 1 puanımız var ve devre bitene dek Eskişehir ve Trabzon'la oynayacağız. Maç öncesi son 5 maçta 11 puan alırsak sevinirim diyordum, puan alamamamız hedefimi son 4 maçta 10'a çekti. Hafta içinde derbiye, önümüzdeki maçlara, takımın durumuna, hiç forma şansı bulamayan oyunculara yeniden değineceğim...

Edit: Son olarak unuttuğum bir şeyi ekleyeyim. Maçı izlediğim kafede ilk yarıda gol atamadığımız için yerimi değiştirdim. Yaparım böyle türlü türlü şeyler sürekli olmasa da. Yerimi değiştirir değiştirmez 2 gol birden yedik. Son dakikalarda eski yerime geçsem de fayda etmedi. Yenilginin sorumlularından biri de benim, yerimi değiştirmeseydim bunlar olmazdı. :)

12 yorum:

  1. Emreninde devreyi kapatması daum için asıl sınavın başlaması olacak.Canas906

    YanıtlaSil
  2. "Az önce bir arkadaşımla konuştum, "Gökhan Gönül'ün pozisyonunda hakem penaltıyı verse, Alex'in de direkten dönen frikiği gol olsa, şimdi başka şeyler konuşuyor olacaktık. Üstüne bir de son gol kabak gibi ofsayt" dedi. Arkadaşım haklı ama mazeret değil bunlar."

    ben de sana inönüde yendiğiniz son 4 maçta bir tane net hakem hatası sayabilirim istersen... mazeret değil bunlar diyosun ama yazının da bi köşesine mutlaka sıkıştırmışsın.. arkadaşın da alışmış yunus yıldırım ve bünyamin gezer'e sanırım..

    YanıtlaSil
  3. adsız: evet emre'siz neler yapabileceğimiz çok önemli.

    abdullah: yazının bir köşesine sıkıştırmadım. penaltı verilseydi ve gol olsaydı, oyun aynı olur muydu sence? ama diyorum ki bunlar mazaret sayılmamalı fenerbahçe'nin vasatın altındaki futbolu için. hakemler aynı hakemler, kasıtlı davrandıklarını düşünmüyorum, bugün bizim aleyhimize hata yaparlar. yarın bizim lehimize. hakemleri suçlamak yersiz direkt şike vs. yaptıkları düşünülmüyorsa...

    YanıtlaSil
  4. bence de aynı olmaz.. hatta tribünde söledim bu penaltıydı ve bu gol olsa yine rahat bi galibiyet alırdı fener diye...

    ama neden olmaz biliyo musun, çünkü inönüde 4 senedir yenilmiş olmanın psikolojisiyle...

    peki o psikoloji nasıl oluştu biliyo musun? son 2 senesi yunus yıldırım olmak üzere verilen yanlış kararlarla... aynı yunus yıldırım 2. dakikada bilica'yı atsaydı siz 8 de 8 yapacak özgüveni yakalar mıydınız veya bjk bu sıkıntılı lig başlangıcını yapar mıydı?

    ayrıca fırat'ın yönettiği son maçta 2. yarı serdar kulbilge sayesinde 15 dakikadan fazla kalmadı top oyunda.... fırat aynı fırat..

    YanıtlaSil
  5. bence aynı fb-gs maçında fb nin ilk golünün ofsayt olmasına rağmen fb nin maçı hakettiği gibi oldu bu maçta fb nin penaltısının verilmemesi,fenerlilerin çok fazla hakem diyeceğini sanmıyorum biz hakettiğimiz için.

    ayrıca devre arasında ben de yerimi değiştirecektim stadda ama hiçbir arkadaş totem gönüllüsü olmadığından aynı yerde kaldım ve goller geldi 2.yarı :)

    YanıtlaSil
  6. abdullah: sen işi büyük olarak hakemlere bağlıyorsun. ben hakem konuşmayı sevmem, hatasını söyler geçerim. bizim aleyhimize yapsa da söylerim, lehimize de. türkiye'de kaliteli hakem yetişmiyor ve insanlar hakemleri bu kadar eleştirirken, ana avrat küfrederken yetişmemesi de normal.

    YanıtlaSil
  7. gökhan: evet sana katılıyorum. nasıl o gün fenerbahçe hakettiyse, dün de beşiktaş haketti.

    YanıtlaSil
  8. 1-2 kere yapılsa ben de söyler geçerim, ama 5 yıldır samiyen'de bize atılan penaltılar, verilen verilmeyen kırmızılar.... son 2 sezonda kadıköyde yenildiğimiz maçta yapılanlar, son 4 sezonda inönü'de yapılanlardan sonra söyleyip geçemeyiz kusura bakma kardeşim...

    hakemlerin yüzünden kılpayı kaçan şampiyonluklar sizin de başınıza gelse nasıl tepki vereceğinizi merak ediyorum... 2-3 örnek vereyim istersen... türkiye kupasında gs karşısında emeğinizi çalan cüneyt çakır ve bjk maçındaki selçuk dereli bi daha fener maçına verildi mi? aziz'le mahkemelik olup davayı kazanmadı mı? veya olimpiyat stadında şampiyonlukla ilgisi olmayan normal bi derbide yanlış penaltı kararı veren ali aydın'a noldu? aynı ali aydın rize maçında kural hatası yaptı hiçbişey olmadı ama bizim lehimize penaltı verince düdük astırdılar adama...

    YanıtlaSil
  9. abdullah: ben seni anlıyorum da düşünce farkımız şu. ben diyorum ki, hakemin şike yaptığını vs. düşünüyorsam söylerim. ki bunlar türk futbolunda var olan şeyler. fakat özellikle de derbilerde, milyonlarca insanın izlediği bir maçta hakemlerin direkt olarak taraf tuttuğuna inanmıyorum. hata yapıyorlar. bu olabilir. futbolcular da hata yapıyor, teknik adamlar da biz de. ama hakemin hataları da eleştirilirse çok ağır bir şekilde, elbette bu ülkede iyi hakem çıkmaz.

    YanıtlaSil
  10. doğru düşüncemiz farklı.... ben direkt olarak 2 büyük yaratma sevdası olduğuna inanıyorum bu ülkede... ama umrumda diil açıkçası, çıkıp taraf tutmadan yönetsinler maçları.... en azından inönüde beşiktaş aleyhine cesurca çalınan doğru düdükleri kadıköy ve samiyende de çalsınlar...

    YanıtlaSil
  11. ben de anadolu takımlarına genelde hakemlerin özellikle istanbul'daki maçlarda etki altında kaldıkları için haksızlık taptıklarını düşünürüm. fakat olay şuna geliyor. sen şimdi böyle dersen, birisi de çıkar sana der ki, "e o zaman da dün hakem beşiktaş'ı mı kolladı?"

    ben öyle demiyorum yanlış anlama. ben hakem hata yapmıştır, bu maçın sonucuna etki etti fakat adı üstünde hata bu, olur böyle şeyler diyorum. hakemleri bırakıp oyunlara bakmak daha doğru. uzar gider bu hakem konusu, bitirelim istersen. :)

    YanıtlaSil
  12. Şu yazının altında bile hakem hakem diye ağlanmış ya,daha bişey denmez arkadaş...

    YanıtlaSil