4 Aralık 2009 Cuma

Alican Lakot

Geçenlerde bir arkadaşım blog açacaktı ve isim arıyordu. Birden "alicanlakot.blogspot.com" yapsana dedim. O an Alican Lakot nerden aklıma geldi bilmiyorum. Ağzımdan çıkıverdi. Birçok futbolsever onu unuttuğu gibi, hatırlayanlar da "ah ne günlerdi o günler" deyip maziyi anıyorlardır.

Trabzon bölgesi hakemi olan Alican Lakot 1954 doğumlu. 90'lı yıllarda 1. Lig'de görev yaptı. 1997/98 sezonu sonunda hakemlik kariyerini sonlandırmış. 3 büyüklerin maçlarından çok Anadolu takımlarının kendi aralarında oynadığı maçları yönettiği için, "Reksam reklam sunar" sözünün ardından gelen Tahsildaroğlu, Hacıoğlu, Yurtbay Seramik, Seyidoğlu Reçel gibi ürünlerin tanıtımından sonra onun yönettiği maçı dinlerdik Trt Radyo'da. İsmi de akılda kalıcı ve ilginç olduğu için, spikerin Alican Lakot demesi hoşuma giderdi. Zaten sima olarak unutulsa da Alican Lakot ismi bir marka olmuştur benim gözümde.

Şimdilerde Süper Lig ve Bank Asya maçlarında gözlemcilik yaptığı gibi, Trabzon'da da Grand English adında yabancı dil kursu varmış kendisinin. Zamanında uzun dönem Trabzon Lisesi'nde öğretmenlik de yapmış.

Bu son bilgileri açık olan Facebook profilinden edindim (fotoğrafları da). Ayrıca adamın arkadaş listesinde Maksut Balta, Kuddusi Müftüoğlu, Selçuk Dereli gibi tanıdık isimlere rastladım. Hakemlerin telefon konuşmaları dinlemeye alındığından beri Facebook'tan iletişime geçiyorlar herhalde. Okey falan da oynuyorlar mıdır? :)

Bu arada son olarak Lakot'un lazcada yavru köpek anlamına geldiğini de yeni öğrenmiş oldum...

1 yorum:

  1. keşke kullansaymışım o adı :) bak benim de aklıma ünsal çimen geldi birden!

    YanıtlaSil