30 Aralık 2009 Çarşamba

Euro 2016 Adaylığı Meselesi



Öncelikle söylemek istediğim şey, Şükrü Saracoğlu'nun seçilen statlar arasında yer almaması benim için büyük bir sorun değil. Tabii ki isterdim tuttuğum takımın stadında da maçların oynanmasını. Ama daha iyisi/iyileri varsa yapabileceğimiz bir şey yok. Ayrıca İstanbul'da en çok beğendim stat İnönü'dür -bunu söylediğim için zaman zaman küfür de yerim takımdaşlarımdan- dolayısıyla bana söz hakkı verseler oyumu Saracoğlu'ndan da önce İnönü'den yana kullanırdım. Bu bir.

Ha unutmadan yazayım, Şükrü Saracoğlu'nda Galatasaray maçlarını oynasaydı ve Fenerbahçe de yeni bir stat yapsaydı, yani şartlar tam tersi olsaydı, bu sefer de aynı şekilde belki de daha ağır bir biçimde Galatasaraylılar tepkilerini dile getireceklerdi. Geçiniz bu yüzden "Fenerbahçeliler kendi statları seçilmediği için haksız oldukları halde boş yere konuşuyorlar" laflarını. Bazen hepimizin bir arada yaşadığını, milyonlarca taraftarın aslında birbirinden pek de farkı olmadığını unutuyor galiba bazıları...

Fenerbahçe Yönetimi'nin ağır bir açıklama yapması bence çok ama çok iyi oldu, diğer türlü hiç tartışılmayacaktı belki de bu konu... Beni asıl ilgilendiren ülkenin sağ tarafında maç oynanmayacak olması. Antep, Adana, Trabzon, Urfa, Samsun, Erzurum, Sivas, Malatya, Elazığ, Diyarbakır, Van vs... Hiçbirine gitmedim, gezmedim. Hatta Ankara'nın ötesine geçmedim yanılmıyorsam. Kayseri'yi çık, benim gezdiğim, gördüğüm bölge kalıyor Euro 2016 şehir dağılımında.

Altyapı yokmuş, stat yetersizmiş, çok önemli eksiklikler varmış... Mazaret kabul etmiyorum bu konuda, kimse kusura bakmasın lütfen. Türkiye kaç bölge? 7. Euro 2016'da kaç bölgemizden iller aday? 4. Geri kalan 3 bölge üvey evlat mı? Koskoca Doğu Anadolu'nun tamamı yok. Karadeniz yok. Güney Doğu Anadolu yok. Akdeniz'in yarısından fazlası olan Adana Bölümü yok. Hatta bakıldığında İzmir, Bursa, Eskişehir, Konya ve Antalya 5'lisinin ortası da yok. Birtakım gruplar ülkeyi bölmeye çalışırken bizimkiler çoktan bölmüş.

Türkiye'nin haritasına şöyle bir baktığında, gönül rahatlığıyla "normal bence ülkenin sağ tarafından hiçbir ilin olmaması" diyebilen varsa sorun yok.

Gerisi laf-ü güzaf...

8 yorum:

  1. ben adıyamanlyım.. trabzon'da üniversite öğrencisiyim şimdilerde. şunu bilsinler ki adıyamandaki çoğu çocuk hayatlarında bi kez bile maça gidemediler. sonra bu ülkede futbol neden sevilmiyor lafa luga. işte bundan. sen şampiyona yapıyorsan, kayseri'den öteye maç vermiyorsan ne denirki buna? suçumuz adıymaanda doğmak mı.

    YanıtlaSil
  2. altına imzamı atarım eyvallah...

    YanıtlaSil
  3. Ya güzel kardeşim gerçekcek çok güzel düşünüyorsun da böyle olamıyor malesef. Ben doğuda yaşadım yıllarca o yüzden çok normal karşılıyorum seçilen şehirleri.

    Bir kere Türkiye çok büyük bir coğrafya üzerinde. Ve UEFA bu tarz organizasyonlar için diyor ki insanlar şehirlerden şehirlere rahat taşınabilmeli, ulaşım kolay olabilmeli. Sen tutsan İstanbul'dan Diyarbakır'a nasıl götüreceksin mesela 100.000 insanı?

    Götüremezsin, hele Türkiye gibi yerde hiç götüremezsin. Hadi bir şekilde götürdün diyelim, yurtdışından gelen binlerce turistin yaşayacaklarını düşünemiyorum bile. Esenler Terminali'ni biliyorsundur, bu insanların kaç tanesi soyulur, taciz edilir, kötü muameleye maruz kalır tahmin edebiliyor musun? Çok kötü bir reklam yapma ihtimalimiz var Avrupa'ya.

    Sonra Diyarbakır seçildi diyelim. Oranın kültürü dışarıdan gelen binlerce insanı kabul edebilecek mi sence, bu insanlar içki içecekler, sokaklarda gezmek, bara gitmek isteyecekler. Bunlar olabilecek mi sence? Bu insanların bir yerlerde dayak yeme ihtimali çok yüksek kesinlikle. Ben Malatyalı'ım, 8 sene de Bitlis'te yaşadım. Ramazan ayında sokakda sigara içmeye cesaret edemiyorsun kolay kolay. Bu kadar muhafazakar yerler.

    Yani demem o ki yapacak birşey yok. Sen oteller dikersin o şehirleri, altyapısını da uydurursun, ulaşımı da halledersin. Ama o bölgenin kültürünü değiştiremezsin malesef. O yüzden seçimleri bu açıdan eleştirmek gerekiyor.

    YanıtlaSil
  4. Bununla ilgili bir şeyler karalayacağım ama oraya da yazacağım şeyi buraya da yazayım.eşim futbolla ilgilidir ama bu euro 2016 adaylığı konusunda hiçbir bilgisi yoktu.şu demirkol'un haritasını gösterdim....."bu ne biçim şey trabzon ile diyarbakır niye yok?" oldu ilk lafı?

    yani absürd durmaması imkansız

    YanıtlaSil
  5. kusura bakmayın bayağı hastayım, uyuyup kalmışım az önce uyandım...

    naar: öncelikle yorum için teşekkürler. dediğim gibi ankara'nın ötesine gitmedim. ama tabii ki insan tahmin edebiliyor. fakat ben de şunu diyeyim, e seçilen şehirler arasında konya var? konya bu ülkenin en tutucu şehirlerinden biri. pek farkı olacağını sanmıyorum örnek verdiğin şehirlerden.

    taciz vs. olaylarına gelince, 2 yıldır yılbaşını istiklal caddesi'nde bazı mekanlarda geçiriyordum, sabahın körüne kadar insanları gözlemleme imkanı buluyorsun. bence büyük fark yoktur, üstüne tam tersi doğu şehirlerinde ilk defa böyle bir organizasyon yapılacağı için halk kenetlenir, böyle şeylere izin vermemeye çalışır.

    bu gidişle bir 100 yıl sonra ülkenin sağ tarafında insan kalmayacak. :)

    flying dutchman: blog'unda yazdıklarını okudum abi zaten, uzun uzun yazmışsın. tam detayını bilmiyorum, örneğin stat ve şehir sayısı arttırılabilir miydi, arttırılmak istenseydi ve arttırılsaydı turnuvayı düzenleme ihtimalimiz 0'a yaklaşır mıydı? illa 8 şehir olacaksa, arttırılamıyorsa ben konya'nın yerine karadeniz'den veya güney doğu anadolu'dan bir ilin olması taraftarıyım. konya'yla, konyalılarla hiçbir problemim yok ama ankara ve kayseri varken, sorun da 8 il olmasıysa, konya'nın yerine başka bir olabilirdi.

    böyle bakıldığında, yani bütün şehirler batı ve ortada toplanmışken kocaelililer de "biz de isteriz!!!" derlerse ne olacak? bursa, eskişehir olduğu gibi onlar da olabilirdi ekonomi, imkanlar düşünüldüğünde. ben olsun demiyorum ama harita böyle planlanmışken onlar da itiraz etseler haklılar derim. :)

    YanıtlaSil
  6. helal olsun bazı tanınan gsli blogçular gibi saçmalamamışsın. bir de mehmet demirkola popülist diyenler yok mu? mehmet demirkol'un yanına gitseler abi abi diye etrafında dört dönerler.

    aynı adamların fenerbahçe maçlarındada yazdıklarını biliyoruz.

    YanıtlaSil
  7. abi bu işler kolay değil, ben de şu an urfadayım. ama baktığın zaman mazaret değil bu. urfa olmalı demiyorum, ama neden yok hiçbir il bizim yörelerden? tabiri caizse piç miyiz biz? ne yani siz istanbul'da doğdunuz diye bizim suçumuz ne? :)

    senin için demiyorum kusura bakma, sen zaten bizi savunmuışsun.

    YanıtlaSil
  8. 1-2013 yılına kadar kars'a kadar gidecek bir hızlı tren projesi var hükümetin. ki bu projenin şu an yarısı inşaat halinde. uefa'nın istediği "raylı sistem" koşulu pekala tamamlanabilir 2016'ya dek.

    2-2011'de erzurum'da universiade kış olimpiyatları düzenlenecek. doğu'dan, güneydoğu'dan neden bu kadar korkuluyor anlamıyorum. erzurum'da hali hazırda 20000 kişilik ışıklandırılmalı bir stad var. zaten olimpiyatlar için bu stad iyileştirilecek. duble yol ve hızlı tren yapımı da 2013'e kadar bitecek. palandöken'den ötürü konaklama imkanları üst düzeyde. soruyorum: neden erzurum yok?

    3-trabzon şehri hakkında çok fazla şey söylemeye gerek yok. m. demirkol'a aynen katılıyorum. ayrıca sahil şeridinin içine edilerek otoban yapıldı. soruyorum: neden trabzon yok?

    4-türkiye'nin 4. büyük şehri adana, gerek ulaşım, gerek konaklama, gerek aktivitede birçok avantaja sahip bazı aday şehirlere göre. üstelik aday şehir kayseri ile çok fazla bir mesafe yok arasında. soruyorum: neden adana yok?

    5-türkiye'nin en büyük sanayi ve ticaret kentlerinden gaziantep, ulaşım ve konaklamada sorunu olduğunu düşünenlerin aklından şüphe ederim. futbol takımı da gayet başarılı. soruyorum: neden gaziantep yok?

    6-diğer adaylar fransa ve italya, şehirleri tüm ülkeye yaymışlar. ayrıca bu ülkelerin bizden çok daha küçük oldukları söylenemez. yapılacak şey basit, örneğin a grubunun maçları ege bölgesinde, b'nin maçları iç anadoluda falan oynanır. yani kimse sizden erzurum'daki adamı bir sonraki maçta izmir'e göndermenizi şart koşmuyor.

    7-takım sayısı 24 olacağından maç sayısı da 51 olacak. yani neredeyse dünya kupası'na yakın bir sayı. hatırlayanlar bilir, 2002 dünya kupasında tam 20 stad vardı. kore'nin güneyindeki ufak jeju adasından japonya'nın kuzeyindeki sapporo'ya kadar. 64 maç, çoğu stada 3er 3er paylaştırıldı, önemli stadlar 4-5 maç aldılar. biz de stad sayısını 13-14-hatta 15 bile yapabiliriz, her stada 3 maç versek 45 maç eder, kalan 6 önemli maçı da önemli stadlara bölüştürürüz. yapılamayacak iş değil.

    YanıtlaSil