8 Aralık 2009 Salı

Gündemden Kısa Kısa


- Geçen gün blogda Tokat ve Altay maçlarının bilet fiyatlarının 44 TL olarak belirlendiğini söylemiştim ve bunun üzerine bir yazı yazmıştım. Dün akşam Şekip Mosturoğlu indirime gidildiğini ve bu iki maçta 22 TL'ye bilet alınabileceğini söyledi. Resmi siteden de baktım, diğer 44 TL'lik haberi kaldırmışlar, yenisini koymuşlar. Acaba takım iyi gitseydi de yine 22 TL yaparlar mıydı, 44 TL olarak açıklanmışken neden birden bire yarı yarıya indirime gidilmiş anlayabilmiş değilim...

- Dünkü basın toplantısı tam da beklediğim gibi geçti. Hayal kırıklığı... Aykut Kocaman'ı belki Alex'ten de fazla severim ama başından beri söylediğim gibi o göreve göre değil. Destek vermesine veririm her zaman ama dominant bir başkan ve teknik direktör varken en azından şu an için sportif direktör gereksiz Fenerbahçe'de. Daum'u gönderebilir mi? Gönderemez. Bir oyuncu transfer etmek istese, Daum da "ben onu istemiyorum" dese, ne olur? Pek tabii ki o oyuncu alınmaz. İnşallah zaman içinde her şey Aykut'un istediği gibi olur Fenerbahçe'de... Dün çok net ve içten açıklamalar yaptığına eminim. Fakat hep söylenen "Aziz Yıldırım'ın futbol takımıyla ilgilenmiyor" düşüncesine inanmak istesem de fazla hayalcilik bu.

- Aziz Yıldırım 10 yılı aşan bir süredir Fenerbahçe başkanı ve bu sürede çok önemli işler yaptı. Hiçbir Fenerbahçeli gibi ben de bunları inkar edemem, teşekkür de ederim. Ama kişisel görüşüm yaptığı doğrularla yanlışlar kıyaslandığında, yanlışlar daha ağır basıyor. Son açıklamaları da bu yanlışlardan biri. Sen ne güzel uzun süredir hakemlerle ilgili konuşmuyorsun, böyle bir karar almışsın. Hakemler art arda hatalar yaptı diye Kulüpler Birliği başkanlığından istifa ediyorsun, "olmayacak" açıklamalar yapıyorsun. Bu konudaki 1.5 yıldaki doğruları, bir açıklama değersiz kılıyor. Öfkeyle kalktı, zararla oturacak ve yine en çok üzülen Fenerbahçeliler olacak.

- Ülkemizde özellikle 3 büyükler kötü gitmeye başlayınca futbol "hakemler üzerinden" değerlendirilmeye başlanıyor. Bundan bıktığım için çok uzun süredir kimseyle hakemleri tartışmıyorum. Bu ülkede aklı başında kim hakem olmak ister ki? Hakemler kötü, bunda herkes hemfikirdir herhalde ama iyi olmaları için bir sebep söyleyin bana?

- Önce Aziz Yıldırım hakemlerle ilgili açıklama yaptı. Son 3-4 haftada önemli hatalar yapıldı mı Fenerbahçe'nin aleyhine? Yapıldı. Daha sonra Galatasaraylılar "hakem maçın içine etti" dedi. Etmiş olabilir, sadece son 15 dakikayı izledim. Fakat örneğin; son 20 senede 3 büyüklerin lehine ve aleyhine verilen yanlış hakem kararlarının istatistiğini çıkarsak, durum nasıldır? Bir gerçek var ki, bu ülkede "genelde" 3 büyükler kollanır, olan Anadolu takımlarına olur. Şimdi Fenerbahçe-Galatasaray hakemlere yükleniyor, yarın Beşiktaş-Trabzonspor yüklenecek. Haklı olup olmadıkları önemli değil. Ama bu 3-4 büyük takımın lehine yanlış karar verildiğinde çıkıp da birisi "maçı hakem sayesinde kazandık, rakibimizin hakkı yenildi, aslında biz yenilmeliydik, hakem adam gibi maç yönetseydi kaybederdik" diyebiliyor mu? Bugün hakemlere sallayanlar, ileride bir gün bunu diyebildiklerinde isteyen istediği kadar hakem konuşsun...

- Demek istediğim özet olarak şu. Kendi takımımdan örnek vereyim, "sen Fenerbahçelisin, böyle böyle diyorsun" denmesin. Hani Anelka'nın elle attığı bir gol var herkesin hatırladığı. Bir kısım elle atmadı, kaleciye faul yaptı top kaleye girdi dese de, o golü Anelka eli sayesinde atmıştır. Şimdi Aziz Yıldırım açıklama yaptı ya, o gün de "Anelka elle attı, hakem çok kötüydü, rakibimizin hakkı yendi" diye sert açıklamalar yaptı mı? Sırf Aziz Yıldırım değil, bunu kimse yapabilir mi? Senin aleyhine yapılınca kıyameti kopart, lehine yapılınca "hep bizim aleyhimize mi yapılacak, biraz da biz hakem sayesinde kazanalım" de (içinden tabii ki). Oldu canım diyorum ben de... Bunu sadece başkanlar için de yazmadım, milyonlarca taraftar için de söylüyorum...

- Sahada 22 oyuncu var denir aslında ama hakemlerin de oyuna dahil olduğu, birer oyuncu oldukları unutulmamalı. Dolayısıyla futbolcular nasıl çok kötü oynuyorsa, hakemler de çok kötü bir performans gösterilebilir. Çok değil, kötü bir performans gösteren oyuncuna, yine aynı oranda kötü olan hakeme gösterdiğin tepkinin 10'da 1'ini göster razıyım...

- Önder Turacı&Colin Kazım konularında çifte standart yapmıştır Fenerbahçe yönetimi. Bu adaletsizliğe bir kez daha değinmek istiyorum. Kurumsalız, çok profesyoneliz, geçin bunları. Çok profesyonel yönetilen bir kulüp her ne olursa olsun resmi sitesinde ameliyat olan oyuncusuna "geçmiş olsun" der. Ama Önder'e bu denmedi her ne kadar Aykut Kocaman dün "biz tabii ki yanındaydık, geçmiş olsun da diledik" dese de.

5 yorum:

  1. süperr yazı abi tebrik ederrim. :DD

    YanıtlaSil
  2. - Hakemler konusunda birşey demek istiyorum: "İyi olmaları için bir sebep söyleyin bana?" demişsin. Peki soruyorum. Özellikle son 15 yıldır ülke olarak futbolumuz eski seviyesinin çok üzerine çıktı. Milli takımımız hem Dünya Kupası'nda, hem Konfederasyon Kupası'nda, hem de Avrupa'da 3. oldu. Galatasaray UEFA ve Süper Kupa şampiyonu oldu. hem Galatasaray hem de Fenerbahçe Şampiyonlar Ligi'nde çeyrek finale kadar geldiler. Peki o zaman neden bizim gibi futbolda ağır aksak ta olsa ilerleyen bir ülkeden değil de Benin gibi Dünya Kupası'na hiç gidememiş ülkelerden hakemler gidiyor Dünya Kupası'na?(örn: 2002 Kosta Rika maçı hakemi Coffi Codjia) Birilerinin beğenmediği Ahmet Çakar'dan sonra acaba uluslararası bir turnuvada maç yöneten hakemimiz oldu mu hiç? Tamam, ligimiz ve kafa yapımız yeterince kaliteli olmayabilir. Ama hakemlerimizin kalitesi malesef çok daha kötü durumda.

    Diğer tüm dediklerinin altına imzamı atarım.

    YanıtlaSil
  3. valla devre arasında bazı kellelerin gidecegi söyleniyor, o yuzden de aykut bence dün çok güzel konustu,tabi çogu fenerbahçeli kellelerin simdi alınmasını istiyordu.

    bu sabah rıdvan birsey söyledi.devre arası bir kaç kelle gider dedi ben bunu anladım aykutun acıklamalarından.
    hayırlısı neyse o olsun.yazının tamamına katılıyorum

    YanıtlaSil
  4. ben güiza ve carlos'un ayrılacağını düşünüyorum. ek olarak önder'in de gitmesi kesin gibi son açıklamalardan sonra. bu da demek oluyor ki fenerbahçe 2 tane çok iyi yabancı almalı ve imkanı varsa rotasyonda yer bulabilecek 2-3 türk transfer etmeli.

    YanıtlaSil
  5. "rotasyonda yer bulacak" derken? pardon ama daum'un takımından bahsediyoruz. hani koca sezon 14 kişinin oynadığı takım :)

    YanıtlaSil