18 Aralık 2009 Cuma

Lokum Gibi Kura



Hem başlık, hem de fotodaki gibi bir kura isterdik ama olmadı. "Lokum"daki k ve l yer değiştirdi bugün bizim için...

Fenerbahçe'ye Lille'in gelmesini sorun etmiyorum. Eleriz, eleniriz o ayrı konu ama kimse Lille için zor kura demesin. Sonuçta nispeten 3-4 zayıf takım dışında kim gelsin dendiğinde Lille de seçenekler arasındaydı. Ama sonrası kötü işte, Liverpool. Kura öncesi Club Brugge'e eleneceksek bari Liverpool çıksın diyordum. Şimdi de "Lille'i eleyelim de, yeter ki Liverpool'a elenelim" diyorum. Urziceni'nin birkaç maçını izleyen ve şans veren var mı bu arada? Lille'de Nantes ve PSG'den hatırlanan file bekçisi Landreau, Tigana zamanı Beşiktaş için de gündeme gelen Rio Mavuba, 8'er golle takımı sırtlayan Gervinho ve Frau bilinen isimler. Fakat Lille'i bu sezon hiç izlemedim, bu yüzden ne söylesem boş. Ligde son 4 maçını 4'er gol atarak kazandı bu takım, belirtmekte fayda var.

Galatasaray'ın kurası ise Fenerbahçe'ye oranla hem iyi, hem kötü. Bardağın ne tarafına bakıldığına bağlı. Atletico Madrid La Liga'da ve Şampiyonlar Ligi'nde rezilleri oynasa da, isim isim bakıldığında kadro kalitesi olarak Lille'den çok daha iyi bir ekip. Bu açıdan bakıldığında kötü. Agüero, Forlan, Simao, Maxi Rodriguez, Ujfalusi, bir zamanların yıldızı Reyes... Say say bitmiyor. Ama işte önemli olan "takım" olmak. Şampiyonlar Ligi'nde 3 beraberlik alabildiler sadece. Ligde "20" maçta sadece "3" galibiyetleri var. İyi tarafı ise, Liverpool gibi elenmesi "imkansıza yakın" bir takımla eşleşmeyecek olmak. Everton-S. Lizbon maçının galibi A. Madrid eleniyorsa pek ala elenebilir.

Diğer kuralara gelince... Fulham Shakhtar'ı eleyebilir diye düşünüyorum. Twente-Bremen maçları çok gollü geçer. Hertha Berlin Benfica'yı elerse ne de gülerim. 6 maçta 18 puan yapan Salzburg'un Liege önünde %51 şansı var diyorum. Leblebi gibi gol atan Ajax, Juventus karşısında gol atabilir mi? Panathinaikos-Roma ilginç bir eşleşme. Her şey olur. Sürprizi ise Rubin Kazan karşısında Hapoel Tel-Aviv'den bekliyorum...

Şampiyonlar Ligi için de bir şeyler yazayım. Chelsea-İnter ve Milan-Man Utd eşleşmelerinin en zorluları olduğunu herkes kabul ediyordur herhalde. Mourinho sevinsin bu sefer. Diğer cephede ise Milan geçsin turu. Bayern Münih, Fiorentina engelini aşarsa yarı finale kadar gidebilir. Olympiakos-Bordeaux eşleşmesinin bizim Avrupa Ligi'ndeki bazı eşleşmelerden farkı yok. Zico kazansın isterim tabii ki ama Bordeaux alır gibi. Stuttgart da inşallah Barcelona'yı eleyerek tarih yazar. Şampiyonlar Ligi'nin yıldızının kalan maçlarda Ronaldinho olmasını istiyorum, yeniden sahne alıp ben daha ölmedim desin.

5 yorum:

  1. neden barcelona'yı sevmiyorsun anlamadım?

    YanıtlaSil
  2. luca toni'yi alırsak lille'i elemekle kalmayız, liverpoolu bile eleyebilirizç...

    YanıtlaSil
  3. evet bence de bayern fiorentinayı elerse yarı finale gidebilir belki, ne de olsa önünde sadece 1 maç kalıyor

    YanıtlaSil
  4. adsız: barcelona'yı seviyorum, neden sevmeyeyim? :) hatta geçmişte iki dönem (ronaldo'lu dönem ve rivaldo, kluivert, de boer'lu dönem) avrupa'da desteklediğim takımdı barcelona. ha bu postta yazdığıma gelince, barcelona şu an "normal" bir futbol oynamadığı için, güçsüzün yanındayım, hatta geçen yıl normalde hiç sevmediğim chelsea'yi desteklemiştim onlara karşı.

    diğer adsız: luca toni zor biraz. ben geleceğine çok az ihtimal veriyorum, yılda 10 milyon euro'ya yakın geliri olan bir futbolcu.

    YanıtlaSil
  5. öncelikle, luca toni yerine mehmet batdal olabilir. boyları bile aynı, hem daha genç, hem de yabancı kontenjanını doldurmaz, istediğin an at klübeye!

    lille'de gervinho'yu iyi biliyorum bir tek. adam gittikçe daha etkili oynamaya başlıyor. böyle giderse milli takımda keita'yı da yedek bırakır rahatlıkla.

    liverpool ise bu sene şampiyonlar ligi gruplarında bir tek debrecen'i yenebildiler. e onu da yensinler bir zahmet. unirea sanıldığından çok daha dirençli bir takım. özellikle kendi sahalarında çok etkililer. deplasmanda da rangers'a 4 attıklarını unutmayalım.

    atletico madrid'in en büyük sorunu kalesinde. yoksa defansı da orta sahası da iyi durumda. forvetini söylemeyeyim artık :)

    everton şu halde atletico madrid'den daha tehlikeli bence. geçen seneden beri iyi top oynuyorlar, lakin son zamanlarda pek izleyemedim. yine de sporting'i rahatlıkla elerler.

    son olarak, iki ekibimize de başarılar dilerken, eğer olur da iki takım da çeyrek finale çıkarsa kupanın Türkiye'ye gelmemesi için hiçbir sebebin kalmayacağını da belirtmek isterim. Zira, atletico, liverpool, everton derken ortada güçlü takım kalmayacak! :)

    YanıtlaSil