28 Ocak 2010 Perşembe

Fenerbahçelilerin Transfer Beklentisi


 Revivo, Ortega ve Ceyhun'lu bir ilk 11.

Fenerbahçe uzun yıllar boyu "transfer şampiyonu" olarak anıldı ve kadronun yıldızlarla doldurulduğu sezonların çoğunda da şampiyonluk ve başarı gelmedi. Şampiyonluğun gelmesini geçtim, hiç hatırlanmak istenmeyen günler yaşadık. Tek istisna 2000/01 sezonudur herhalde son dönemde, hem lig şampiyonu, hem transfer şampiyonu olunan yıl olarak. Örneğin, 2002/03 sezonu başında, ileri bölgede Revivo, Rapaiç, Ceyhun, Yusuf, Serhat, Oktay gibi dönemin en gözde yıldızlarının yanına, Ortega, Washington ve Tuncay'ın eklenmesine rağmen, takım devre arasında darma dağın olmuştu. Sezon sonunda da 51 puanla 6. olabilmiştik (Trabzonspor'la aynı puanla).

Aziz Yıldırım'ı çokça eleştirdim önceki yıllarda taraftarları "yıldız transferiyle kandırıyor" diye. Önümüzdeki günlerde 12. yılını dolduracak başkanlık görevindeki (15 Şubat 1998'de başkan olmuştu). Bu 12 yılı ikiye ayıracak olursam, ikinci 6 yılda en azından ilk 6 yıla göre çok daha doğru transferler yaptığını söyleyebilirim. Kadroyu yıldızlarla doldurmak yerine, az ama öz transfer yapmaya başladı. Hatalar yok mu? Çokça. Fakat anlamış olmalı ki şampiyonluk transferlerle gelmiyor.

Onca yıldız transferine rağmen, 13 küsür yaşına kadar sadece tek şampiyonluk sevinci yaşayan bir Fenerbahçeli olarak, yıldız transferlerle şampiyonluk ve başarının gelmediğini en iyi bilenlerden biriyim. Artık çocukluk dönemimdeki gibi Fenerbahçe'ye yıldız isimler gelsin diye ölüp bitmiyorum. Geçen gün Ricardo Quaresma yazımda da belirttim bunu. Boliç'in, sonrasında Baliç'in, daha sonraki dönemlerde Revivo'nun, Ortega'nın transfer olduğu günleri hatırlıyorum da... Dünya'nın en mutlu insanı bendim o an için.


Bir daha bu kadar Fenerbahçeli yıldız aynı masaya denk gelemezler herhalde (Serhat, yanılmıyorsam Yusuf, Washington, Revivo, Ortega, Mirkovic ve Rapaic).

Sezon başından beri Fenerbahçe'nin kadrosunun koyulan hedefler için yeterli olduğunu düşünüyorum. Alınan sonuçlarla ve oynanan oyunla da fikrim değişmedi. Kadro bolluğuna ve "lüks transfer"e sonuna kadar karşı olduğum için, Gökhan Ünal transferine bile karşı çıktım (yedek kalmayı sorun etmeyecek, Güiza ve Semih'e alternatif olarak alınacak, gelecek vadeden bir golcü daha iyi olurdu bence). Roberto Carlos ve Kazım'ın yeri doldurulsa tamamdı benim için devre arası transferi. Andre Santos'u yeni sol bek transferimiz sayıyorum, geriye 8. yabancı olarak ofansif bir oyuncu almak kalıyor. İlk başlarda Manisalı Simpson'ın adı geçti. Çok fazla tanımamakla birlikte, Türkiye'yi bildiği için olumlu bakıyordum transferine. Sonuçta yine sakatlansa da hazır olduğunda bu takıma çok yararlı olabilecek bir Deivid alternatifi var.

Fakat Galatasaray'ın yaptığı yıldız transferleriyle birlikte, yılların "transfer şampiyonu" takımının taraftarları "doğal olarak" beklenti içine girdiler. Yani düşünce olarak bu tarz transfere karşı olsam da, kimsenin düşüncesine laf söylemek haddime değil. Roberto Carlos, Anelka, Ortega gibi futbolcuları izlemiş taraftarların, yine onlar gibi yıldızları takımda görmek istemeleri normal. Maalesef bu aşamada yöneticimiz Nihat Özdemir bana göre çok talihsiz bir açıklama yapıyor. Canlı dinlemedim ama yanılmıyorsam şunu demiş, "Biz en iyisini/büyüğünü alacağız".

Talihsiz bir açıklama diyorum, milyonlarca taraftar "gereksiz" bir şekilde beklenti içine giriyor. Bizim şu an için en iyisini almamıza gerek yok ki... Takımımızın kadrosu çok kötü olur, Alex ayrılmıştır, Emre ayrılmıştır, o zaman haklısın. Takıma uygun ve akılcı bir transfer yapmak yerine, Mehmet Topuz transferinde de olduğu gibi, sırf ezeli rakibe misilleme olsun diye biz en iyisini alacağız diye açıklama yapıyorsun. Fenerbahçe'nin bu gücü var, yönetim elbette alabilir. Ama transferin bitmesine 3-4 günlük bir süre kaldı, ya şartlar uymazsa ve önemli bir yıldız alınamazsa? Simpson alınırsa?

Açın bakın, Antu forumlarını okuyun. Taraftar kimleri bekliyor. Geçen yaz da Robben'den tutun, Eto'o'ya kadar birçok ismin geleceğini umuyordu, hayal ediyordu Fenerbahçeliler. Kimler alındı, Andre Santos ve Cristian. Nihat Özdemir o açıklamayı yapmasaydı, Galatasaraylı Abdurrahim Albayrak, "Fenerbahçe çok ünlü bir isimle anlaştı" demeyecek, basın Quaresma gibi isimleri yazmayacak ve Fenerbahçeliler de gereksiz yere beklentiye girip, sonrasında hayal kırıklığı yaşamayacaklardı.

Toparlayacak olursam, Fenerbahçelilerin büyük yıldız transferlerini beklemesi, özellikle Nihat Özdemir'in açıklamasından sonra çok normal. Ama büyük yıldızlarla şampiyonluğun gelmediğini, çok ucuza alınan, kimsenin tanımadığı Nobre'nin, 2003/04 sezonunda şampiyonlukta çok büyük payı olduğunu hiçbir Fenerbahçeli unutmasın. Yeni yeni tanınmaya başlayan, ismi geçen yıldızlar gibi düşüşte değil yükseliş aşamasında olan, yetenekli bir oyuncu bizim için yeterli olacaktır. İnşallah en doğru ismi alırız...

11 yorum:

  1. süper yazı... tamamen haklısın da işte insan yinede istiyor transfer. alıştık bi kere :D

    YanıtlaSil
  2. ben kadronun yeterli olduğunu düşünmüyorum bi quaresma gelse şov yapardı keita falan unutulurdu..

    YanıtlaSil
  3. serkan demir28 Ocak 2010 09:32

    harbiden bu takım bi daha bi araya gelemez. yıldızlara bak ya:D:D

    YanıtlaSil
  4. mert güvenç28 Ocak 2010 09:32

    nihat özdemir konusunda ktlyorum, aziz başkanda çıkıp 3 yıl şampiyon olucaz diyo, olamazsak nolcak?

    YanıtlaSil
  5. Nobre konusunda çok haklısın. 2007 de Emre Güngör takviyesi ile şampiyon olmuştuk.

    Ancak Galatasarayın transferlerinede hak vermek lazım. Yazın dünya kupası var ve oyuncu fiyatları artacaktır. Dos Santos buna çok iyi bir örnektir.

    YanıtlaSil
  6. adsız: herkesin kendi görüşü tabii..

    aksilaz: ben galatasaray'ın da kadrosunun aşırı derecede kalabalık olduğunu düşünüyorum. örneğin bir elano olmasa çok daha iyi olur şu kadroda. fazlalık.

    transferler gelince, ben galatasaray'ın transferlerine bir şey demedim zaten. getirebiliyorsa çok daha iyilerini getirsinler. beşiktaş da, trabzon da..

    YanıtlaSil
  7. Devre arasına girerken bir forvet transferi yeter diye düşünüyordum ama tercihim senin de dediğin gibi genç ve +2 kontenjan içinde kalabilecek biri olsun istiyordum. Satın alma opsiyonuyla kiralama çok mantıklı olurdu. Gökhan Ünal geldi, ona da şükür. Neticede eksik bölgeye bir takviye yapıldı.

    http://chemedya.blogspot.com/2010/01/kastl-m-yaplyor.html

    Beklentilerin artması yönetimin hatası ama medyanın da etkisi büyük.

    YanıtlaSil
  8. Şiddetle sağ açık lazım diyorum.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bir yazı olmuş gerekte yok aslında gs yaptı die beklentie girmek gerekmior çünkü ii bir kadromuz var

    YanıtlaSil
  10. beyler ben amauriyi izledim tam fenerlik forvet bonservisi biraz pahalı ama bedava scoutluk bu kadar :D

    YanıtlaSil
  11. "Fenerbahçelilerin Transfer Beklentisi" konusunda aynı fikirleri paylaşıyoruz. Fenerbahçe geçen sezon İBB'ye yenildiğinde bize iki gol atan adamın adı İskender...
    İskender, Fenerbahçe altyapısında yetişmiş sonrasında diğer kulüplere geçmiş.

    "Fener'den neden ayrıldın?" diye sorulduğunda :
    "Fenerbahçe hazır oyuncu alıyor.Orada forma şansımız yok"
    İşte bizim transfer politikamızın özü bu kadar basit. Semih dışında bi oyuncu çıkmadı.

    Ama gidip yıldız alıp binlerce kişiyle karşılıyoruz. Takımın marka değeri ve ismi yücelirken sezon sonu elde var sıfır !

    Bu ne yaman çelişki Fener !

    Bu yıl yapılan transferleri akılcı buluyorum. Ama benim aklımda bi soru var. Yav sen teknik direktörle anlaşırken bi madde ekleyemiyor musun yetiştirdiği her altyapı oyuncusu için ekstra prim para vs...
    ***

    YanıtlaSil