4 Ocak 2010 Pazartesi

Semih "Evlatlıktan Reddediliyor"muş



Uyanalı çok olmadı, gazetelere bakayım dedim netten. Normalde Akşam'ın sitesine girmem ama nedense bugün gireceğim tuttu. Öyle bir başlık atmışlar ki, pes dedim. "Evlatlıktan reddeliyor". Reddediliyorun bir "di"si eksik, gazetede umarım bu hatayı yapmamışlardır. Şuradan okunabilir.

Semih'le ilgili yazmayı düşünmüyordum aslında. Transfer olursa ayrı tabii ki. Fakat basında bu ve bunun gibi öyle anlamsız haberler yapılıyor ki, yazmadan edemiyorum.

Geçenlerde bir anket yapmıştım blog'da, "Semih bu koşullarda ezeli rakiplere geçse duygularınız ne olur?" idi sorumuz. 252 oy verilmiş, %37'lik kısım "kırgınlık olur ama onun yerinde olsam ben de ayrılırdım" demiş. "Başarılı olmasını isterim, bize gol atmasın yeter" diyenlerin oranı %31. %26 "defterden silerim" derken, %6'lık kısım da "Revivo ve Baliç'e kızdığım kadar kızmam" demiş. 252 oy çok da önemli değil tabii ki ama ayrılmasını geçtim, ezeli rakiplere transfer olsa dahi defterden silerim diyen 4'te 1'lik kısım. Eminim geniş çaplı bir anket yapılsa da, Fenerbahçelilerin Semih sevgisi görülecektir.

Habere bakıyorsun, Fenerbahçe camiasının Semih'e bakış açısı "180 derece değişmiş"miş. Hadi canım. Anket mi yaptın, Fenerbahçelilerle mi konuştun?

Konu nereden başladı, Fenerbahçe Yönetimi'nin Semih'e danışmadan Semih'in sözleşmesini uzatmasından. Sadece 34-35 bin euro zam yapılmış. Semih de itiraz ettiği için "hain" ilan edilecek neredeyse. Tabii çok küçük bir azınlık tarafından, o azınlıktan bir kişiyle daha tanışmadım henüz. Uzun uzun yazmaya gerek yok, bu takımda Deivid ne alıyorsa, Semih de 3 aşağı 5 yukarı onu almalıdır. Nokta. Deivid'in ne kadar aldığını tam olarak bilmiyorum, 3 milyon euro yazıldı bir ara, sonra 2.3 okudum, bu hafta da 2.1 yazılmış. Semih benim görüşüme göre 1.9 ila 2.2 milyon euro arasında bir para almalı diğer oyuncuların aldıkları göz önünde bulundurulduğunda.

Bir de şu var. Lugano'nun yaptıklarını unutmadım ben henüz. Her şeye rağmen el üstünde tutuluyor bu kulüpte ve 2.5 milyon euro para alıyor. El bebek-gül bebek olduğun camiadan yılda 4 milyon euro gibi uçuk bir para iste. Verilmeyince Avrupa'daki kulüplerle anlaşmaya git, idmanlara çıkma çok uzun bir süre. Kimse Fenerbahçe'nin verdiği parayı vermeyince kürkçü dükkanına geri dön. Semih'in suçu bunları yapmamak mı? Bizim çocuk ya... Yapamaz.

Herkesin görüşü kendini bağlar tabii, ben Semih Fenerbahçe'ye bonservis bedeli kazandırmadan ayrılırsa zerre kızmam ona. Galatasaray veya Beşiktaş'a transfer olursa "kırgınlık" hissederim sadece, o da Avrupa'da iyi-kötü transfer olabileceği kulüpler var olduğu için. Aşağı yukarı aynı parayı kazanır diye düşünüyorum. Ezeli rakiplere transfer olma, Türkiye'de bir kulüple anlaşma zorunluluğu yok... Piyasası olmasa tamam da...

Diyeceklerim kısaca bunlar Semih ile ilgili. Kimsenin Semih'e haksızlık yapma lüksü yok. Çünkü o şimdiye dek en ufak bir yanlış yapmadı, forma veriliyorsa çıkıp golünü attı. Semih şu an formsuzsa ve psikoloji bozulmuşsa; kendisinin 1 hatası varsa, Fenerbahçe teknik heyeti ve yönetiminin 10 hatası var...

4 yorum:

  1. bana göre semih in hatası oynamayı yeterince istememesi. gol kralı olup sonradan girip kaç defa takımı kurtarıp hala guiza nın arkasında yedek bekliyor adam ona itiraz etmiyor rest çekip gitmeyi göze alamıyor da ikiyüz üçyüz az alacak onun için mahkemeye veriyor. absürdlük burdadır.

    YanıtlaSil
  2. semih bu takımda öz değil, üvey evlat muamelesi görmektedir. yabancılara gösterilen toleransın birazı ona gösterilse, belki aykut kocaman'dan sonra ilk defa banko yerli forvetimiz olacaktı. yine de, kendisinin dediği gibi 2008 yazında, belki de kariyerinin zirvesini yaptığı dönemde avrupa'ya gitmesi lazımdı. şu anki performansı ile forma beklemesi de saçma olur ayrıca.

    YanıtlaSil
  3. semih tuhaf bir oyuncu. oyuna sonradan girdiğinde daha etkili oynuyor. ama ilk 11 oynadığında öyle çok aman aman bir golcü olmadığı ortaya çıkıyor. çok iyi bir fiziği ve dayanıklığı da yok. o yüzden 2 milyon edecek bir forvet kesinlikle değil. fenerbahçe tam 8 yıl semih'e çeşitli oranlarda şans verdi, kimseye vermediği kadar şans verdi. ama semih futbolunun üzerine birşey koyamadı. evet, kendisi belki halen türkiye'nin en iyi forveti ama bu demek değil ki fenerbahçe gibi büyük bir takımın ihtiyacını karşılayabiliyor.

    YanıtlaSil
  4. berserk: semih euro 2008'den sonra ayrılabilirdi, iyi piyasa da yapmıştı. ama gerek iyi bir fenerbahçeli olduğu için, gerek fenerbahçe onu bırakmak istemediği için kaldı.

    constantinache: büyük ölçüde katılıyorum sana.

    adsız: 2 milyon eder mi etmez mi tartışılır ancak deivid o kadar para alıyorsa semih de almalı. semih futbolunun üzerine çok koydu, 6-7 yıl önceki semih'i net hatırlıyorum. izmirspor'da oynadığı yılı vs...

    ama haklısın, bence de fenerbahçe'nin 1. golcüsü daha farklı, daha üstün olmalı.

    YanıtlaSil