3 Şubat 2010 Çarşamba

Sivas Maçı & Oyuncu Tercihleri


Maç günü ve ertesinde arkadaşımlarımda kaldığımdan maçla ilgili yazı yazamamıştım, anca şimdi vakit bulabildim.

1- 22 Kasım 2009 tarihinde Uğur Boral ile ilgili bir yazı yazmıştım blog'a.
2- Fenerbahçe'nin kadrosunun söylendiği gibi birçok transfere ihtiyacı olmadığını, sadece 8. yabancı hakkımızı vasatın üstünde, gelecek vadeden bir isimle doldurmamız gerektiğini düşündüğümü birçok kez belirttim.

Sivas maçı bunların bir yansıması oldu aslında. Tamam, maçın 2. yarısında Sivas bayağı kötüydü ama maçın ilk yarısını 3 Galatasaraylı arkadaşımla seyrettim, onlar da gol yememize rağmen rahat kazanacağımızı düşünüyordu. Takım o ışığı veriyordu çünkü.

Fenerbahçe'nin ideal 11'i nedir? Volkan/Gökhan Gönül-Lugano-Bilica-Andre Santos/Mehmet Topuz-Cristian-Emre-Özer/Alex/Güiza. Sivas maçında takımın yarısı yoktu, Lugano, Andre Santos, Cristian, Emre ve Güiza. Yerlerine oynayanlar, Deniz, Vederson, Selçuk, Uğur Boral, Semih.

İyi bir özellik olmasa da, bazı oyuncular "gaza getirilmeden", "aslansın, kaplansın" denilmeden, istenilen performansı sergileyemezler. Özellikle de "yedek" olduğunu biliyorsa. Bunlardan biri Uğur Boral'dır. Daha önceki yazımda da belirttiğim gibi, Uğur Boral bana göre çok yetenekli bir futbolcudur. Bu, "her maç ilk 11 oynamalıdır" dediğim anlamına gelmiyor. Ama Uğur'a yetenekli ve takıma gerekli bir futbolcu olduğunu hissettirmezsen, ondan hiçbir zaman yeterli verimi alamazsın.

Maçtan sonra yorumları dinledim, yorumcuların %90'ı Uğur'u yeniden keşfetmiş. Yahu Uğur kendini 1 ayda geliştirmedi ki? Uğur hep aynı Uğur'du. Soldan içeriye girip sağ ayağıyla şut çekmeyi yeni mi öğrendi bu çocuk? Uğur şartlardan dolayı Sivas maçında erkenden oyundan çıkmayacağını biliyordu. Onun mevkisinde oynayabilecek olan Andre Santos yoktu, Özer de sahadaydı.

Bundan sonra Daum'un yapması gereken basit. Oynadıkları güzel futbolla formayı hakeden Uğur ve Semih'te en azından bir 3-4 maç ısrar etmek. Bu isimlere ben Vederson'u da dahil ediyorum. Gerçi o R. Carlos ayrıldığından beri daha çok şans buluyor. Daum, Bursa maçında -kardan dolayı ertelenmezse tabii- ve hafta sonunda oynanacak Diyarbakır maçında bu çocukları oynatmazsa ve daha sonra ayda yılda bir şans verdiğinde kötü oynarlarsa, hiçbir şey demeye hakkı yok.

Baktın olmuyor, Bursa maçında da, Diyarbakır maçında da, Manisa maçında da vasatı aşamadılar, çekersin kenara. Ama iyi oynamaya devam ederlerse forma onlarındır. Sonuçta yerlerine oynadıkları adamlarla kalite olarak dağlar kadar fark yok aralarında..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder