8 Mayıs 2010 Cumartesi

Son Günlerden


- Öncelikle geçtiğimiz hafta sonuna gidip bizim Eskişehir maçıyla ilgili bir şeyler yazayım. Fenerbahçe'nin son haftalarda en iyi oynadığı karşılaşmaydı. Eskişehir gibi kadro olarak lig ortalamasının üzerinde olan bir takımı eze eze yenmemize rağmen Fenerbahçe'nin oyunundan çok kaleci Ivesa'nın yaptığı hatalar gündeme geldi. Çok ekstra bir gol yer kaleci, tamam konuşulur. Ama ne Leo Franco'nun, ne Murat Şahin'in, ne de Ivesa'nın yediği goller bana göre ekstra hatalı goller değil. Futbol bu, elbet hata yapılacak. Volkan'ın Schalke maçında ayağının altından kaçırdığı top gibi bir pozisyon olur Fenerbahçe'nin son maçlarında, sabahtan akşama kadar konuşulur, anlarım. Yine Volkan'ın ilk devrede belki de sezonun en kötü futbolunu oynadığımız Kasımpaşa maçında yediği golü yer Fenerbahçe'yle oynayan rakibin kalecisi, yine konuşulur. Bundan doğal bir şey yok. Ama her kaleci hatası olan golde kaleciyi maç satmakla suçlayacaksak işimiz var. Yok Bobo Alex'le yakın arkadaş olduğu için penaltıyı kaçırmış, yok Rapaiç bunca yıl sonra Türkiye'ye niye gelmiş.. Bıktım hakikaten bu konuları duymaktan.

- Kupa maçı öncesi Trabzonspor'u %51 şanslı görüyordum. Sonuçta onlar için sezonun en önemli maçı buydu. Son haftalardaki puan kayıplarının önemi yoktu, Şenol Hoca'nın son maçta yıldızlarını oynatmaması maça ne kadar önem verdiğini gösteriyordu. Zaten özellikle son aylarda futbolunu izlerken zevk aldığım bir takım Trabzonspor. Şenol Güneş de hak ettiği değeri göremeyen bir futbol adamı bence, bizim Belgarath'la zaman içinde konuşmuşuzdur, hatırlar.

Teknik direktörler hep doğruyu yapacak değil, kim mükemmel ki? Daum da büyük yanlışlar yaptı bu maçta. Sanki istemiyordu kupayı almayı. Bu maçta yanlışlar yaptı diye adamı hemen yerin dibine geçirip, şampiyonlukta payı olmadığını, Fenerbahçe'yi bu sezon da şampiyon olursa eğer Aziz Yıldırım'ın yapacağını söylemek kadar saçma bir şey yok. Fenerbahçe şampiyon olunca Aziz Yıldırım yapıyor diyelim. E Aziz Yıldırım 12 yıldır Fenerbahçe'nin başında. Kaç kere şampiyon olduk? Başarısız olduğumuz senelerde suç hocalarda oluyor ama hep nedense?!..

Trabzonspor bizden çok daha iyi oynadı, kupayı istedi ve hak ederek kazandı. Tebrik ediyorum tüm Trabzonsporluları.

- Daha önce espriyle söylediğim bir şey vardı, blog'a ara verdiğim 1 aylık sürede resmen çökmüştük, 7 maçta 4 mağlubiyet, 3 beraberlikle geçirmiştik bu dönemi. Yazmaya yeniden başladıktan sonra o kötü dönemden eser kalmadı ve süper bir dönem geçirdik. Hakikaten bunla bir ilgisi olduğunu düşünmeye başladım takımdaki çıkışın. :) O kadar dengesiz bir takımız ki... Neyse ki sadece 2 maç kaldı önümüzde, ikisini de kayıpsız atlatırsak Bursaspor Beşiktaş'a isterse 20 tane atsın şampiyonuz. Gerçi bu noktadan sonra yine şampiyonluğu verirsek 2006'da olduğunun 5'te 1'i kadar üzülmem. Şu an için duygularım bu şekilde, diğer Fenerbahçeli arkadaşlar ne hissediyorlar bilemem. Neticede rakibimiz Galatasaray veya Beşiktaş değil. Bursaspor, "şampiyon olsak bile" benim gözümde sezonun en başarılı takımı, diğer bir deyişle gönüllerin şampiyonu.

- Trabzonspor maçından sonra bir sezonun özetini, takımın inişlerini çıkışlarını ve bunların sebeplerini elimden geldiğince yazmaya çalışacağım ama şimdi sakin olmak zamanı. "Gaza gelmenin" manası yok. Şampiyon olunamasa dahi bu takım başarılıydı sezon genelinde, kalan 2 maçta yapacaklarımız tabii ki çok önemli ama son 2 haftadaki sonuçlara göre takımdan gidecekler listesi hazırlanmamalı. 2006'da düştüğümüz hataya yeniden düşmemeliyiz.

- Ankaragücü maçı için Ankara'ya gidecektim, kafaya koymuştum ama dün sabah Fenerbahçe tribününe bilet alamadım maalesef. Çok üzüldüm cidden. Ekşi Sözlük'te yazdım Biletix'te yaşadığım sorunu. Yarın kadrolar açıklandıktan sonra da bir maç öncesi yazısı yazarım. Herkese keyifli hafta sonları...

4 yorum:

  1. Ben 1 bilet alabildim ama maça gitmeme durumum var, öğleden sonra belli olacak. Gitmezsem arzu edersen bileti aynı fiyata sana verebilirim.

    YanıtlaSil
  2. arkhe: süper oldu bu bak. :) alırım hemen deli misin.. sen maille ulaşırsın bana, olmadı burdan yazarsın farketmez. ben hesabına hemen yatırırım parayı.

    YanıtlaSil
  3. Rapaic muhabbeti ne ya, hic duymadim.

    YanıtlaSil
  4. shelbyl: abi rapaiç türkiye'ye geldi, geçen kasımpaşa maçını izledi, sonra da eskişehir maçını galiba. ivesa da hırvat ya rapaiç gibi, ultraslan'ın sitesinde rapaiç nerden geldi yıllar sonra, ivesa'yla olayı bağlamaya geldi gibisinden şeyler yazılmış. ana giriş sayfasına hem de.

    YanıtlaSil