17 Haziran 2010 Perşembe

İlk Grup Maçlarının Ardından


Hem günde 3 maç izlemenin verdiği vakitsizlikten, hem sıcakların fenalık getirmesinden, hem vuvuzela belasından, hem de pek canımın yazmak istememesinden dolayı kupa başladığından beri blog'a bir şeyler yazamadım ama bugün İspanya-İsviçre maçıyla başladım, şimdi de ilk maçların tamamlanmasının ardından grup değerlendirmeleriyle devam edeyim.

A Grubu: Turnuva başlamadan önce grup değerlendirmelerini yazmıştım kısaca, gerçi sadece ilk 4 grubu yazmıştım, sonraki 4 grup kalmıştı. A grubunda Uruguay'ın sürpriz yaparak ilk sırayı alacağını düşündüğümü belirtmiştim, 2. Fransa, 3. Meksika ve 4. Güney Afrika olur demiştim. Grupta az önce biten Uruguay-Güney Afrika maçıyla 2. maçlar başladı ve her şey benim düşündüğüm gibi gidiyor. Uruguay Fransa'ya yenilmedi, bugün de iyi bir futbolla ev sahibi ekibi mağlup ederek çok büyük avantaj yakaladı. Yarınki karşılaşma özellikle Meksika için çok önemli, Fransa berabere kalsa dahi iddiası çok azalan Güney Afrika'yı yenerek 2. olarak da olsa gruptan çıkacaktır fakat ilk maçtaki Meksika Uruguay karşısında çok zorlanır. 

B Grubu: Daha önce de belirttiğim gibi turnuvada desteklediğim 3 takım var, Nijerya, İngiltere ve Paraguay. Nijerya ilk maçında Arjantin karşısında, John Obi Mikel'in yokluğunda elinden geleni yaptı, fakat yıldızlar karması Arjantin'e karşı o kadar net fırsatlar yakalayıp değerlendiremiyorsan yenilirsin, bu kadar basit. Lagerback'ın da yapabileceği fazla bir şey yoktu. Yarınki Yunanistan maçını kesinlikle kazanmamız gerek. Yunanistan ilk maçlarda en kötü performansı sergileyen takımlardan biriydi, böyle devam ederlerse 1-2 puan bile onlar için çok iyi. Arjantin de hayal kırıklığı yarattı kadrosundan beklenilenlere baktığımızda. Yunanistan maçından hak ederek 3 puan çıkartan Kore'ye karşı Messi ve arkadaşlarının neler yapacağını hep beraber göreceğiz.

C Grubu: Şampiyon adayım İngiltere, kaleci Green sağolsun 1 puanla yetindi. Gerçi ABD'ye karşı alınan 1 puan çok kötü değil, diğer 2 maçta 6 puan alınacağını düşünüyorum ben. Maçın sonucu İngiltere'den çok Amerika için kritikti, şöyle 2-3 farklı bir yenilgi alsalardı İngiltere karşısında, o moralle gruptan çıkabilirler miydi bilinmez. Gruptaki diğer maçta da Slovenya Cezayir'i 1-0 da olsa yenerek rakibinin tüm umutlarını bitirdi, bu işte ben de varım dedi. En sıkıcı maçlardan biriydi, hatırlamak bile istemiyorum. Slovenya'nın ise 3 puan almasına rağmen gruptan çıkmasına ihtimal vermiyorum.

D Grubu: İlk maçlarda beni ve çoğu futbolseveri en çok şaşırtan takımlardan biri Sırbistan'dı. Hayal kırıklığı yaratarak işleri çok zora soktular. İlk maçta şov yapan Almanya ile oynayacaklar 2. maçta ve o 90 dakikada bambaşka bir Sırbistan izlettirmezlerse bizlere son maça iddiasız girerler. Gana, Almanya karşısında varlık gösteremeyen Avustralya'yı da yenerek işi bitirebilir. İlginç skorlar bekliyorum bu grupta önümüzdeki maçlarda.

E Grubu: Yolda olduğum için bu gruptaki maçlar sekteye uğradı. Hollanda maçının son 30 dakikasıyla Japonya-Kamerun maçını izleyemedim. Hollanda Danimarka'yı yenerek bence gruptan çıkmayı büyük ölçüde garantiledi ama 2. sıra için her şey olabilir. Maçları 90 dakika izleyemediğim için yorum yapmam doğru olmaz. Asya takımlarına helal olsun diyorum yalnız.

F Grubu: Maç öncesi Twitter'a da yazmıştım maçtan beraberlik bekliyorum diye, İtalya 2. yarıda oyuna ağırlığını koysa da Paraguay karşısında galip gelemedi. Güney Amerika ekibi de aldığı puanla gruptan çıkma yolunda çok büyük avantaj yakaladı zira İtalya'nın diğer 2 maçında pek zorlanacağını düşünmüyorum diğer maçı da izledikten sonra. Slovakya son dakikada yediği golle bir çuval inciri berbat ederken, Yeni Zelanda'da da belki de gruptaki ilk ve son puanını aldı. Saldır Paraguay!

G Grubu: Portekiz-Fildişi Sahili maçı tipik beraberlik maçıydı, beklenilen gibi berabere sonuçlandı. Cristiano Ronaldo'yu hiç sevmememe rağmen bu turnuvada çok büyük işler yaparak takımını yarı finale taşıyacağını düşünüyorum ama ilk maçtaki gibi takım içi uyumsuzluk olursa zor. Eskiden olsa Kuzey Kore karşısında alacakları farklı galibiyetle son maça avantajlı girerler derdim ama Kore'yi Brezilya karşısında izledim ve tüm Kuzey Korelilerden özür diliyorum. :) Gol de attılar, daha ne yapsınlar? Brezilya hayal kırıklığı idi ama kazandılar ve kazandıktan sonra ilk maçtaki performansın pek önemi yok. Grubun kaderini kalan 2 maçta Drogba'nın ilk 11'de başlayıp-başlamaması da belirleyebilir.

H Grubu: İspanya-İsviçre maçını bugün yazdım zaten, tekrardan Hitzfeld ve oyuncularına helal olsun diyorum. Şili 2. maçlarda İsviçre'yi yenerse ve İspanya da Honduras'ı farklı mağlup edemezse -kazandığı halde- İspanya-Şili maçında bizleri muhteşem bir heyecan bekleyecek. Bugünkü gibi oynadığı takdirde İsviçre gruptan kesin çıkar derdim fakat karşılarında Şili var. İspanya'nın sürpriz mağlubiyetiyle ölüm grubuna dönüştü H Grubu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder