4 Haziran 2010 Cuma

Kupaya Doğru: C ve D Grubu


C Grubu:

ABD: Konfederasyon Kupası'nda yakaladığı başarıyla hala akıllarda olan Amerika, son 5 Dünya Kupası'na da katıldı, bu da 6. olacak aralıksız. Gerçi onların da 2002 dışında bu 5 kupada önemli bir başarısı yok ama en azından katılmayı alışkanlık haline getirdiler. Avrupa'da ara ara oynasa da genelde ülkesinde kalmayı tercih eden Donovan, Fulham'ın başarısında büyük payı olan Clint Dempsey, kalede Tim Howard, Fenerbahçe için de adı geçen fakat Milan'a transfer olan stoper Onyewu, DaMarcus Beasley ve Altidore takımın önemli yıldızları. Grupta 2. sıra için akla ilk onlar geliyor. Gruptaki ilk maçta İngiltere'ye farklı yenilip moralleri bozulmadığı takdirde Slovenya'yı geçeceklerdir.

Cezayir: Onlar hakkında uzun uzadıya konuşabilecek bilgi birikimine sahip değilim, Cezayir'i yakından takip edenler gerekli yorumları yaparlar zaten. Mısır'ı geçip buraya geldiler, kadroda Karim Matmour, Karim Ziani, Abdelkader Ghezzal, Madjid Bougherra gibi oyuncular var. Bahis siteleri gruptan çıkmalarına 1'e 4.50 civarı veriyor. Hakikaten büyük sürpriz olur. 1986'dan sonra ilk kez kupaya katılacaklarını da ekleyeyim.

İngiltere: Capello yönetimindeki İngiltere, benim kupadaki favorim ve büyük takımlardan da onları destekliyorum. Gerçi Capello'yu ben bir türlü sevemedim -çok çok başarılı ama sevmememin başarıyla ilgisi yok zaten- ona ve ekibine güveniyorum. Özellikle kalede adamım Joe Hart'ı oynatırsa benden artı puanı da alacak. Zaten son anda bir sakatlık vs. olmazsa takımın kadrosu da şekillendi gibi, Gerrard-Lampard-Rooney üçlüsü finali görsün en azından bu sefer... Glen Johnson'dan da ekstra performans bekliyorum! Bahislerde İspanya ve Brezilya'nın ardından Arjantin'le birlikte kupaya en yakın ekip olarak gösteriliyor.

Slovenya: Onlar da aslında burada hiçbir şey yapmasalar bile benim gözümde başarılılar çünkü Play-Off'ta Rusya'yı eleyerek geldiler Afrika'ya. Futbol dilencileri Euro 2000'deki Yugoslavya-Slovenya maçını unutmazlar, o zaman grupta sonuncu olmuşlardı ama akıllarda yer ettiler, yine aynı şeyleri yapabilecekler mi hep beraber göreceğiz. Kalecileri Handanovic Udinese'de oynuyor. Onun dışında tecrübeli Novakovic Köln'de, genç forvet Dedic de Bochum'da. Turnuva boyunca yapacaklarını merakla beklediğim takımlardan biri Slovenya, inşallah kapanarak biz futbol severleri sıkmazlar.


D Grubu:

Almanya: Öncelikle şunu sorayım, Aziz Yıldırım yıllar sonrasını görse o gün Löw'ü gönderir miydi? Kupaların takımı Almanya, favori gösterilmese de, kadrosu en iyi 2-3 kadrodan biri olmasa da her zaman rakiplerini korkutur. Adı, forması yeter. Elemelerde üst düzey performans göstererek Güney Afrika'ya kolay geldiler. Messi, C. Ronaldo gibi yıldızları olmayan Almanya'nın hep "ama Ballack'ı var!" denirdi, bu sefer o da yok sakatlığından dolayı. Mesut Özil, Podolski gibi isimlere büyük iş düşüyor onun yokluğunda. Gerçi konu milli takım olduğunda Podolski her zaman "ben burdayım" demiştir. Adamım Lahm'dan yine çok iyi oynamasını bekliyorum, çeyrek finale kadar giderler ama sonrası büyük bir soru işareti bende.

Avustralya: Betsson Avustralya'nın gruptan çıkmasına 3.15 veriyor ki, bu grupta en az şans verilen takım oldukları anlamına geliyor. Mark Viduka'nın yerini dolduramadılar ve takımın gol yükünü ofansif orta sahalar çekiyor. Tim Cahill'in kupa boyunca yapacakları, Avustralya'nın da kaderini belirleyecek bence bir bakıma. Sonuçta Kewell'ın durumu ortada. Sağlam, eski bir Kewell olsa tamamdı da... Ayrıca kadro yaşlı ve bu da bir dezavantaj. Artıları ise Avustralyalı futbolcuların genel yapısı ve oyuncuların birlikte oynamaya alışmış olması. Gruptan çıkmaları benim için sürpriz olur.

Gana: Takımın en önemli ismi Essien, sakatlığı tam olarak geçmediği için maalesef turnuvada izleyemeyeceğimiz oyuncular arasında yerini aldı. Onun yokluğunda Gana'nın üst turlara çıkmasına pek ihtimal vermiyorum. Çünkü rakip olarak Sırbistan gibi güçlü bir ekip var karşılarında. Gol sorunu yaşayan takımda İnter'li Muntari'nin ön plana çıkması lazım. Ayrıca Gana'nın teknik direktörü Milovan Rajevac'ın Sırp olduğunu, dolayısıyla Sırbistan'la oynayacakları maçın daha ilginç geçeceğini belirteyim.

Sırbistan: Kupada sürpriz beklediğim bir başka takıma daha geldik. Stankovic'li, Zigic'li, Krasic'li, Jovanovic'li, Vidic'li Sırbistan'ın bu grubu 1. dahi tamamlayabileceğini düşünüyorum. Kalite olarak eksiği olmayıp fazlası olan bu kadroyu uyum içinde oynatabilmek Antic'e düşüyor ve ben Antic'e güveniyorum. Almanya ile oynayacakları maçı sabırsızlıkla bekliyorum. Hatta şu kadrodan birkaç ismi transfer edip yeniden Yugoslav ekolüne dönsek hiç de fena olmaz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder