4 Haziran 2010 Cuma

Kupaya Doğru: A ve B Grubu


Dünya Kupası'nın başlamasına sayılı günler kaldı, ben de yavaş yavaş görüşlerimi yazmaya başlayayım.

A Grubu:

Fransa: Hem Domenech, hem de Henry'nin eli sayesinde bu Dünya Kupası'nda Fransa'yı destekleyenlerin oranı önceki kupalara göre bir hayli azdır herhalde. Zaten Domenech'i sevmek için 7 neden bile bulunamaz! Tarih yazan kadrodaki isimlerin yerine aynı kalitede isimler gelmedi ama sonuçta bu kupada da her şeye rağmen Fransa en güçlü kadrolardan birine sahip. Domenech "overrated" Benzema'yı kadroya almayarak bence doğru yaptı. Sagna, Abidal, Evra, Gallas gibi savunmacılarla yine fazla gol yemeyecektir Fransızlar, asıl sorun gol yedikleri maçlarda birden fazla atabilecekler mi? Ben özellikle Forlan ve Luis Suarez gibi çok formda golcüler barındıran Uruguay maçında büyük sıkıntı yaşayacaklarını düşünüyorum. Ribery'nin yanında Gourcuff'un ekstra işler yapması gerekiyor. Gruptan 2. olarak da olsa çıkacaklardır.

Güney Afrika: Dünya Kupalarında ev sahibi ekipler, ne kadar güçsüz olurlarsa olsunlar hep gruptan çıkmışlardır. Bu istatistik ister istemez Güney Afrika'nın gruptan çıkma şansını hem taraftarların, hem de bahis şirketlerinin gözünde yükseltiyor. 98 ve 2002'de ilk turda elenmişlerdi ama bu sefer daha umutlular ev sahibi olmanın avantajıyla. Teknik direktör Parreira'yı da yakından tanıyoruz. Çok çok önemli bir yıldızları yok ama savunmaları kuvvetli. Ben bu sefer "ev sahibi ekipler ilk turu geçerler" kaidesinin bozulacağını düşünüyorum. Grupta en az şans verdiğim takım onlar.

Meksika: Luis Hernandez ve Jorge Campos sayesinde Fransa 98'de Meksika'ya sempati duymuştum ve o zamandan beri de, turnuvalarda Meksika tuttuğum 2-3 takımdan biriyle oynamıyorsa, onları desteklerim. 2006'da da Marquez'li 3-6-1/3-5-2 oynayan takımın futbolunu beğeniyordum. Son 4 Dünya Kupası'na da katıldıklarını ve hepsinde 2. turda elendiklerini görüyoruz. Takımın genç yıldızları/yıldız adayları Giovani ve Carlos Vela'nın ileri uçta yapacakları Meksika kadar onların kariyerleri için de önemli. Teknik direktör Javier Aguirre'nin Fransa 98'de de oynayan 37.5 yaşındaki Blanco'yu da kadroya aldığını belirteyim. Bahis siteleri Uruguay ve onlara eşit şans tanıyor. Bana kalsa grupta 1. olmalarını isterim ama mantığım 3. olacaklar diyor. Bekleyip göreceğiz.

Uruguay: Eveeet, sürpriz yaparak grubu lider tamamlamasını düşündüğüm takıma geldik. Kupalar kendi yıldızlarını yaratır, sezon içinde çok formda olan oyuncular kupalarda durgunluk yaşayabilir. Ama ben yine de yılın futbolcularından olan Forlan ve Luis Suarez ikilisinin ileri uçta Uruguay'ı taşıyacağını, defansta da Lugano önderliğinde sert savunmayla beklenilenden başarılı olacaklarını düşünüyorum. Fransa karşısında kontralarda golü bulup maçı kazanmaları pek de uzak bir ihtimal değil benim için. Sonuncu da olabilirler grupta, futbolun güzelliği zaten burada ama bu kupada da başarılı olamazlarsa -en azından gruptan çıkamazlarsa- hayal kırıklığı yaşarım.


B Grubu:

Arjantin: Maradona'yla büyümeyen bir neslin çocuğu olarak, sırf Maradona için Arjantin'i tutanları anlayabiliyorum çünkü ben de çocukken Ronaldo İnter'e transfer olunca bir günde Barcelona'yı bırakıp İnter'li olmuştum. :) Ama keşke hiç bu antrenörlük işlerine girmeseydi Maradona. Yine de elinde olağanüstü bir hücum hattı var ve takımı şampiyon yapıp sonrasında havasını atabilir. Tevez, Milito, Higuain ve Agüero'dan minumum ikisi yedek kalacak, kadroya giremeyenler de cabası. Defans hattına istendiği kadar kötü denilsin, bu takımın maçları 5-4, 6-5 kazanmaya yetecek potansiyeli var. Underrated Higuain ve Tevez, oynadıkları takdirde büyük iş yapacaklardır. Messi grup maçlarında kendini yormak zorunda kalmasın, ayıptır günahtır. Yalnız Ahmet Çakar'dan "Messi adamsa Arjantin'i şampiyon yapar!" açıklaması hala gelmedi. Cristiano Ronaldo için mi diyecek nedir... Geyiği keseyim, bu gruptan minumum 7 puanla çıkacaklarını düşünüyorum. Final oynarlarsa da büyük başarıdır.

Güney Kore: Adamlar bir kere istikrarlı, son 6 Dünya Kupası'na katılmışlar. 2002 dışında başarıları yok o ayrı mesele. Form durumlarıyla ilgili ne desem yalan olur, uzun süredir maçlarını izlemedim. Ama en azından Asya elemelerinde hiç yenilmemişler. Manchester'lı Park Ji-Sung en bilinen oyuncuları ve aynı zamanda takım kaptanı. Gruptan çıkmaları benim için büyük sürpriz olur, 4 veya 5 puan alabilirlerse helal olsun derim. Celtic'te oynayan 89'lu Ki Sung-Yong ve Monaco'da oynayan 85'li Park Chu-Young patlama yapabilir.

Nijerya: Eveet, turnuvadaki 3 takımımdan birine geldik (diğerleri de İngiltere ve Paraguay). Nijerya da Fransa 98'den beri benim takımımdır. Gerçi şu anki kadroda Yakubu dışında hastası olduğum bir futbolcu yok ama olsun. Uzun süre İsveç Milli Takımı'nı çalıştıran Lars Lagerback, takımın başına daha yeni geçti -aylar oluyor- umarım oturtabilmiştir bazı şeyleri. Kadrodaki 3 kalecinin de İsrail ekiplerinde oynadığını not düşmekte yarar var. Ayrıca Kanu'yu da yaşına rağmen kadroya aldı Lagerback. John Obi Mikel önderliğinde umarım gruptan çıkarlar. Nijerya-Yunanistan maçı çok önemli.

Yunanistan: Euro 2004'teki unutulmaz zaferden sonra istikrar dediler ve başarısızlıklara rağmen Otto Rehhagel'le devam ettiler. Zor da olsalar Dünya Kupası'ndalar. Kura da tam dişlerine göre. Arjantin maçında tipik futbollarını oynarlarsa ses çıkarmam da, Nijerya ve Kore'ye karşı da kapanarak oynarlarsa sert çıkarım Rehhagel dedeme, şimdiden söylüyorum! Kalede 36 yaşındaki Chalkias oynayacak büyük ihtimal, ki tanıdığım bir isim değil (boyu 1.99'muş bu arada). İleri uçta da Gekas ve Charisteas şans bulacak, Samaras son 15-20'de girer. 2.'lik için Nijerya'ya daha fazla şans tanısam da, Rehhagel'in ne yapacağı belli olmaz valla.

2 grup için görüşlerinizi yazarsanız fikir alış-verişinde bulunabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder