28 Ağustos 2010 Cumartesi

Hafta Sonu Maçları #1


Sivasspor-Bursaspor: Ligde zirveye oynarken geçtiğimiz sezon küme düşme tehlikesi yaşayan Sivasspor ile, son şampiyon Bursaspor bu akşam 21:00'de Sivas'ta karşılaşacak. İki takım da lige gayet iyi başladı, Sivas bilindiği gibi ilk maçta Galatasaray'ı mağlup etti, geçen hafta da deplasmanda Antalyaspor ile berabere kaldı. Ertuğrul Sağlam önderliğindeki Bursaspor fire vermeden 6 puanı almayı başardı. 2 maçta gol yemediler ve 3 gol attılar. Sivas'ta takımın başarılı ismi Hayrettin 3-4 hafta sahalardan uzak kalacak, önemli bir eksiklik. Galatasaray'ı deplasmanda güzel bir oyun sonucu mağlup eden Bursaspor elbette galibiyete daha yakın ama ben Mesut Bakkal, Ceyhun Eriş, Mehmet Yıldız ve ev sahibi olma etkenlerini de göz önünde bulundurarak direkt "0" oynanması gerektiğini düşünüyorum. İddaa oranı 3.00, Betsson oranı 3.10. Risk almak istemeyenler Bursaspor'a çifte şans oynasınlar. Bursaspor'da sakat olan Turgay ve kadroya giremeyen Kirita'nın Sivas'a götürülmediğini de hatırlatayım.

Wolves-Newcastle: Lige iyi başlayan Wolverhampton ile yeni yükseldiği ligde acayip sonuçlar alan Newcastle arasında oynanacak maç bugün 17:00'de başlayacak. Ev sahibi ekip ilk hafta Tuncay'ın takımı Stoke City'yi 2-1 mağlup etti, geçtiğimiz hafta da Everton ile deplasmanda 1-1 berabere kaldı. Benim de İngiltere'de desteklediğim takım olan Newcastle ise ilk maçında deplasmanda Manchester United'a 3-0 yenilirken, kendi sahasında Martin O'Neill'sız Aston Villa'yı 6-0 gibi tarihi bir skorla mağlup etti. Carroll ve Kevin Nolan'ın çok formda olduğunu söyleyebiliriz (gollerin 5'inin altında bu iki ismin imzası var). Bahis oynarken oranlar önemlidir, oran daha düşük olsa ben bu maçta belki üst oynamazdım ama Betsson'da 2.5 üstüne 2.20 gibi süper bir oran var. İddaa'da da 1.85, fena sayılmaz. Newcastle'ın bu dengesiz maçlarından sonra bu oranlarla üst seçeneği kaçırılmaz.

Karabük-Beşiktaş: Ligin yeni ekibi Karabükspor ilk maçında evinde Manisaspor'u 2-1 mağlup etti, geçtiğimiz hafta da Kayseri'ye Cangele'nin golüyle 1-0 yenildi. Sezona transfer şampiyonu olarak başlayan Beşiktaş ise, Avrupa'da zayıf rakiplere karşı farklı galibiyetler alsa da, Türkiye'deki dişli takımlara karşı aynı başarıyı gösteremiyor. Elbette ilerleyen haftalarda takım çok daha iyi olacaktır ama özellikle 2-0 kaybedilen İBB maçında gördük ki, istediğin kadar transfer yap, istediğin kadar yıldızın, yabancın olsun, dengeli bir takım oluşturamadıktan sonra başarı gelmez. Maçla ilgili görüşüme gelirsek, Buca maçında olduğu gibi, Beşiktaş'ın yine kazanacağını düşünüyorum ama zorlanarak.. 3-4 farklı bir Beşiktaş galibiyeti benim için sürpriz olur. İlerleyen haftalarda böyle galibiyetler alabilir Beşiktaş ama hem dediğim gibi herşey oturmuş değil, hem de Karabük evindeki ilk maçı kazanmış olmanın verdiği güvenle daha farklı çıkacaktır Beşiktaş maçına, öyle fazla pozisyon vermeyeceklerdir. Karabük gol atarsa maç üste gidebilir ama ben 1-0 veya 2-0'lık bir Beşiktaş galibiyeti bekliyorum. 2.5 altının Betsson oranı 1.74, İddaa oranı 1.75...

Mersin İdman Yurdu-Tavşanlı Linyitspor: Bilindiği gibi Bank Asya 1. Lig geçtiğimiz hafta başladı ve maçları artık şifresiz olarak Trt 1'den takip edebiliyoruz. Mersin'in Adanaspor deplasmanında oynadığı maçın büyük bir bölümünü izledim geçen hafta ve benden artı puanı almayı başardılar. Bu maç seyircisiz oynanacak, öncelikle bunun altını çizeyim. Çok önemlidir bu ve benim dediğim tahmine sırf bu yüzden oynamayacaklar bile olabilir. Tavşanlı ligin yeni ekibi, evlerinde geçtiğimiz hafta Altay ile berabere kaldılar, maçı izlemedim ama kadro olarak Mersin'den daha gerideler. Musa Kuş, Şehmus Özer, Ilgar Gurbanov, kaleci Kerem İnan, büyük ihtimal sonradan girecek olan büyük golcü Yunus Altun gibi isimlerle maçı zor da olsa kazanacaklarını düşünüyorum. İddaa oranı 1.55 iken, Betsson oranı 2.00...

Sunderland-Manchester City: Dün de yazdığım gibi dikkat ederseniz düşük oranlı maçları yazmamayı çalışıyorum. Yoksa 1.10, 1.20, 1.30-1.35'lik oranları az çok kafası çalışan herkes yazabilir gazeteyi eline alıp. Ama getirisi çok düşük, oynamanın da anlamı yok büyük paralar yatırılmayacaksa. La Liga, Serie A gibi ligler yeni başlıyor, ilk hafta olduğundan bulaşmak istemedim, ilerleyen haftalarda diğer liglerden de yazacağım elbette. Bunu yazdıktan sonra Sunderland-Manchester City maçına geçeyim. Öncelikle bu karşılaşmanın gayet zevkli geçeceğini düşünüyorum. Netten yayın imkanı bulursam da çok önemli bir işim çıkmadığı takdirde oturup izleyeceğim. İlk 2 maçından sadece 1 puan alan Sunderland bu maçı da kaybederse büyük yara alır. Rüya takım oluşturma gayretinde olan Manchester ekibi ise lige iyi başladı, zorlu 2 maçtan 4 puan çıkarmayı başardılar. Adamım Darren Bent faktörünü de göz önüne alarak, 2 takımın da maçta gol atacağını düşünüyorum ve gollü bir karşılaşma olmasını bekliyorum. 2.5 üstü oranı İddaa'da 1.70, Betsson'da 2.00. Alt-üst oynamayı sevmeyenler risk alıp 0 da oynayabilirler. Garanticiler ise pek tabii ki 0-2 çifte şansa yönelsinler.

Fenerbahçe-Manisaspor: Seyircisiz oynanacak bu maçta Manisaspor yerine sezona daha iyi başlayan bir Anadolu takımı olsaydı daha farklı şeyler söyleyebilirdim ama Manisaspor lige cidden çok kötü başladı... Karabük'e yenildiler, geçen hafta da evlerinde Ankaragücü'nden 3 yediler. Fenerbahçe'yi de zaten Fenerbahçeli olmayanlar bile yakından takip ediyor, fazla bir şey yazmaya gerek yok. Fenerbahçe kazanıra oynamak oranı açısından mantıksız, bu yüzden handikaplı Fenerbahçe diyorum. Yani 2-0, 3-1, 4-2 veya daha farklı mağlup ederiz Manisa'yı. İddaa'da normalde Fenerbahçe'ye 1.10 veriyor, hiçbir şekilde değmez seyircisiz maçta lakin handikap oranı 1.55.. Betsson'da ise 1.29'a 1.70...

2 yorum:

  1. güzel maçlar bulmuşsun. karabük beşiktaş maçının iddaa oranını betsson oranının yüksek olması "value oran" diye geçer bahiste. bu tip maçları kaçırmamak gerek çünkü genelde bu tip maçlar tutuyor. iddaa'nın o bahise 1,55 falan oran vermesi gerekirdi normalde ama mallık yapıyorlar bazen böyle.


    ingiltere ligindeki maçlar üst olursa bu kupon tutar. o 2 maçtan çekiniyorum açıkcası.

    YanıtlaSil
  2. güzel maçlar gerçekten. fener ve beşiktaş maçları benim kuponumda da vardı. beşiktaş maçının oranı benim de dikkatimi çekmişti. ayrıca geçen hafta sütten ağzı yanan schuster bu hafta yoğurdu üfleyerek yer. karabük gol atamazsa üst olmaz maç.

    sistemli kupon yapanlar için Mechelen 0/1 oranı 4.25 gibi bir oranı olması lazım. tavisye ederim. bol şanslar

    YanıtlaSil