19 Ağustos 2010 Perşembe

Transfer Ve Eksikler...


Transferle, nasıl transferler isteğimle ilgili görüşüm bellidir. Geçtiğimiz devre arasında "Bir Quaresma'mız Eksikti!" ve "Fenerbahçelilerin Transfer Beklentisi" başlıklı iki yazıda görüşlerimi detaylarıyla belirtmiştim. Üzerine de yazacak fazla bir şeyim yok açıkçası. Geçen günkü yazımda da eldeki futbolcularla nasıl bir 11 oluşturulacağının daha iyi olacağını yazmıştım kendi görüşlerim doğrultusunda.

Şimdi oradan mevki mevki devam edelim.

Kalede Volkan'a güvenim her zaman tam. Takımda Alex, Gökhan Gönül ve Emre ile birlikte ilk onun adını sayarım. Yedeği için Serkan Kırıntılı'yla anlaşıldığı söyleniyor. Serkan çok genç yaşta çıkış yapan, zaman zaman saçma sapan goller yiyen bir kaleci. Ama henüz 25 yaşında olmasına rağmen 136 kez 1. Lig'de mücadele etmiş. Bizim genç kaleciler Volkan ve Mert'in ise şimdiye dek 1. Lig'de oynadığı toplam maç sayısı sadece 7. Volkan'ın Kayseri'ye verildiği söyleniyor. Bizde hiç oynamadan çürüyüp gidecekti, sevindim eğer transfer gerçekleştiyse. Özet olarak, Serkan gelip Volkan gidecekse kalede sorun yok.

Sağ bekte sakatlıktan dönen Gökhan Gönül'ün alternatifi maalesef hala alınamadı. Bekir ve Önder maalesef olmuyor orada ki Önder'in de genç Volkan gibi Kayseri'ye verildiği haberlerini okudum. Önder'in Fenerbahçe'ye verecek bir şeyi kalmamıştı. Gerçi Mehmet Topuz Gökhan Gönül'ün eksikliğinde sağ bekte değerlendirebilir, Topuz sağ bekte düşünülüyorsa transfere de gerek yok ama Daum geçen sezon genelde düşünmedi ve Aykut Hoca düşünüyor mu bilmiyorum. Mehmet Topuz'u bekte oynatmak kafasından geçmiyorsa kesinlikle bir sağ bek alınmalı.

Sol bekte Andre Santos'un yerinde oynayabilecek iki isim, Caner ve Uğur Boral. Lakin ikisi de aslında sol açık. Uğur uzun dönemdir sol bekte oynamadı, zaten sakatlıktan nasıl döneceğini bilemiyoruz. Caner ise Galatasaray'da sol bek oynadığı dönemlerde çok eleştirildi. Allah korusun Andre Santos uzun süreli bir sakatlık yaşarsa transfer sezonu bittikten sonra, Caner'le götürebilir miyiz şüpheliyim. Ki ben hep Gökhan Gönül gibi sürekli hücuma çıkan bir bekle Hakan Balta gibi daha kontrollü bir bekin oynaması taraftarıyım. Andre Santos hala sol bekte "tamamdır" dedirtemedi bana.

Defansın göbeğine gelirsek... Maalesef alalım da banko oynatalım diyebileceğim tek bir Türk stoper dahi yok. Eskiden Alpay'ı alırdık, Ogün'ü alırdık, yine Mustafa Doğan vs. oynardı, şimdi güven Bekir'e güvenebilirsen. Bekir esasında geçtiğimiz sene stoper oynadığında gayet başarılı maçlar çıkardı ama yine de güven vermiyor. İlhan desen pek tanıdığım bir futbolcu değil. Sol ayaklı olması avantajı. Metin Diyadin'in onun için söylediği olumlu şeylerden sonra umutlanmıştım ama hala kafamda soru işareti olarak duruyor. Lugano-Bilica ikilisine gelirsek... Lugano'nun eleştirdiğim bazı yönleri var, ki genelde ben bunları söyleyince Fenerbahçeliler bana kızarlar. Ben hoca olsam ve elimde yeterli imkanlar olsa Lugano yerine daha soğuk kanlı, daha "dengeli", psikolojik sorunları olmayan bir futbolcuyu tercih ederim ama bu şartlarda Lugano'nun yeri bankodur, tartışılamaz.

Geçtiğimiz sezonun ortalarından beri Bilica'nın Fenerbahçe için yeterli olmadığını söylüyorum. Çok kritik maçlarda yaptığı önemli hatalar gözümde kredisini bitirdi. Üstüne Beşiktaş maçında vs. yaptıkları da eklenince iyiden iyiye kıl olmaya başladım Bilica'ya. Cristian konusuna da geleceğim ama şunu söylemek istiyorum ki, Bilica'nın yerine bir "Högh" transfer edebilirsek, bu takım Cristian'a rağmen şampiyonluğun bir numaralı adayı haline gelir. Ama Aykut Hoca geçenlerde hem Bilica'dan, hem de Cristian'dan memnun olduğunu söyledi, umarım sezon içinde "keşke" demez.

Orta sahaya geçeyim. Burada öncelikle 6 yabancı kuralından da bahsetmemiz gerekiyor. Niang, Dia, Stoch yeni transferlerimiz. E defans hattında 3 tane yabancı var, bir de Alex etti 7. Cristian'ı da oynatacağını düşünürsek hocanın 8 ediyor ki, iş iyice içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Aykut Hoca hepimizden fazla düşünüyordur tabii ki bunları ama dengeyi oturtmak çok önemli. Ben savunmada 3 yabancının banko olduğunu düşünerek bir 11 kuruyorum ve ona göre eksikleri belirtiyorum.

4-4-1-1 mi, 4-2-3-1 mi, 4-3-3 mü, ne oynayacağımızı şu an için bilmiyorum, eminim ki Aykut Hoca da henüz karar verebilmiş değil. Çünkü anladığım kadarıyla Stoch ve Dia'yı kesinlikle bir arada ilk 11'de oynatmayı düşünüyordu ama Alex'le birlikte oynadıklarında savunma zaafiyetleri ortaya çıkıyor. Zaten 6 yabancı kuralı da buna izin vermiyor. Sol önden başlayalım.

Ben herhangi bir sakatlık yaşamadığı takdirde, Stoch'un yerinin en az Gökhan Gönül, Emre vs. kadar banko olduğunu düşünüyorum. En az 6-7 kez izlemediğim bir futbolcu hakkında kesin kararlar vermeyi doğru bulmam ama mantalite olarak benim çok olumlu bulduğum bir transfer. Çıkışta, Dünya Kupası'nda oynadı, çok genç ve aşırı bir bonservis bedeli ödenmedi, üstelik Galatasaray'ın elinden kapıldı. Caner, Uğur, Özer, hatta Andre Santos, Dia vs. sayıldığında sol ön/açıkta sorunsuz bir sezon geçecektir. Tabii Andre Santos ve Stoch'un uyumu çok önemli. Stoch savunma yönü fazla olmayan bir oyuncu olduğu için, Andre Santos çok dikkatli olmalı. Gökhan sık sık çıkıyor, e bir de Dia geri gelmesin, orta saha mahvolur.

İşte hem bu yüzden, hem de 6 yabancı sınırından dolayı sağ önde Özer veya Mehmet Topuz oynamalıdır diyorum. Kazım'ı ise kafamdan tamamen silmiş durumdayım, artık Fransa'ya mı gider, İngiltere'ye mi bilemem. Bazı zayıf rakiplere karşı Stoch-Alex-Dia üçlüsü ve önde Niang oynayabilir ama sezon genelinde solda Stoch, ortada Alex, sağda Mehmet Topuz veya Özer oynamalıdır. Sağ tarafta da bir rotasyon sıkıntısı yaşanmayacaktır (tabii çok önemli sakatlıklar yaşanmadığı takdirde). Dia transferi mi? Sezon içinde önemli sorunlar doğurabilir, bence yapılmamalıydı. Bunu kötü oyuncu vs. olduğundan söylemiyorum, yanlış anlaşılmasın. Mantalite olarak aslında o da doğru bir transfer Stoch gibi. Genç, çıkışta, vs...

Emre geçen sene kariyerinin en iyi sezonlarından birini geçirdi, belki de yılın 2-3 oyuncusundan biri oldu fakat "ya sakatlanırsa" sorusu hep akıllarda maalesef. Bu yüzden geçen sezon "istenileni veremeyen", bende hayal kırıklığı yaratan iki isim "Özer ve Mehmet Topuz", Fenerbahçe'nin kilit adamları olacaktır. İnşallah geçen sezonun üstüne koymuşlardır. Bunu neden diyorum, diyelim ki Emre sakat veya cezalı. Bu durumda Selçuk ve Cristian'ın bir arada oynama ihtimali yüksek. Bazı önemli deplasmanlarda ve derbilerde Selçuk ve Cristian yan yana oynayabilir eyvallah ama özellikle tamamen kapanan savunmalara karşı bu ikili ofansif anlamda çok yetersiz kalıyor. Yaratıcılık özellikleri 0'a yakın olduğundan, oyunu kurmakta ve savunmayı açmakta çok zorlanıyoruz. Ya Emre'nin alternatifi olarak bir transfer yapılmalı, ya da o bölgede Emre'nin yokluğunda Özer veya Mehmet Topuz oynamalı, Cristian-Selçuk ikilisinden biri değil.

Cristian'a gelince... Zaten 3 defans, Alex, Niang ve Stoch/Dia'dan dolayı ona ilk 11'de yer kalmıyor. İyi bir yedek olabilir bu takımda ancak. Ha tabii olur da çok iyi oynarsa, özrümü de dilerim, ama bu takımda çok büyük işler yapacağına ihtimal vermiyorum.

Heykeli dikilesi insan Alex'in ilk 11'deki yeri her zaman hazırdır. Eskiden Alex'in yokluğunda önemli alternatiflerimiz vardı. Bazen Tümer maçı alıp götürüyordu. Ama şimdi "o eski halimden eser yok şimdi"yi söyleyen bir Deivid var sadece... Onun da gönderileceği konuşuluyor. Aykut Kocaman'ın Alex'in yokluğunda ne yapacağı da en çok üzerinde durulması gereken konulardan biri. Niang iyi çalım atabilen, adam geçebilen bir futbolcu, belki Alex'in yokluğunda 4-4-2'ye döneriz, belki yine Niang Alex'in mevkisinde oynar, Semih Niang'ın yerine geçer, veya da Stoch Alex'in yerinde oynar. Tamamen 4-3-3'e döner miyiz, onu zaman gösterecek. Dönmeli miyiz, o da uzun uzun tartışılacak bir mevzu ya, şimdi hiç açmayayım.

Ve geldik en uca... Niang transferi doğru mu? Yerine Gyan, Gomis, Grafite vs. başkası alınmalı mıydı? Fransa Ligi'ni hiç sevmediğimden, yılda maksimum 4-5 maç izlerim. Lyon, Bordeaux, Marsilya ne gelirse.. Özetlere bile bakmam çoğunlukla. Dolayısıyla Niang da Dia gibi tanıdığım, uzun uzadıyla anlatabileceğim bir isim değil. Tabii ki oyuncuyu tanımayan herkes gibi ben de netteki videoları izledim. Niang'ın dikkatimi en çok çeken özelliği, yukarıda da yazdığım gibi çalım atıp, adam geçebilmesi. Uzun yıllardır hiçbir golcümüzde bu özellik yoktu. Onu yakından tanıyanlar "Niang tamamdır, Fenerbahçe'nin işine yarar" diyorlar ama buraya ne futbolcular geldi, hiçbir şey yapmadan döndüler. Niang transferinin benim için 2 olumsuz özelliği var. Birincisi boyu. Tam Stoch ve Dia'yı almışken sağdan soldan gelir kafayla işi bitiririz diyordum ama tek santrfor oynayacak bir golcü için boyu kısa. İkincisi de yaşı değil (tabii yaşı nedeniyle Gyan'ı tercih ederdim, o ayrı mesele), kariyeri boyunca hep Fransa'da oynaması, başka bir ülkeye çıkmaması. Bu benim için önemli bir kriterdir, hem teknik direktörler, hem de futbolcular uzun yıllar tek bir ülkede görev aldıktan sonra başka bir ülkeye transfer olduklarında hayal kırıklığı yaratabilirler. İnşallah Niang'la en azından 2 sezon mutlu günler yaşarız.

Semih bu haftaki performansını uzun vadeye yayabilirse -ki Twitter'da bu sezon bambaşka bir Semih izleyeceksiniz deyip duruyor- ve Gökhan Ünal da vasatın altında kalmazsa, Niang'ın yokluğunda sıkıntı yaşamayız.

Şimdi toparlama zamanı... İlk 11'imiz, Volkan/Gökhan Gönül-Lugano-Bilica-Andre Santos/Mehmet Topuz-Özer (Mehmet Topuz'la yeri değişebilir)-Emre-Stoch(Dia)/Alex/Niang'tan oluşmalı. Bilica ve Emre'nin yanına/Cristian'ın yerine yani bir adam alırsak süper olur ama alacağımızı sanmıyorum. Bu iki mevki dışında kaleye Serkan Kırıntılı ve Mehmet Topuz sağ bekte değerlendirilmeyecekse bir sağ bek alınması gerekiyor. Eski Deivid geri dönmeyecekse de -ben tamamen ümidi kestim- oyuna sonradan girmeyi kabullenecek ve Alex'in yokluğunda oynayacak Tümer-Deivid karışımı bir futbolcuya kesinlikle ihtiyacımız var. Bilica ve Cristian'ın yerine birini almayacaksak en azından bu transferi yapmalıyız.

Tabii Aykut Kocaman 4-3-3'e geçerse ve Alex yedek kalmaya başlarsa/ülkesine dönerse, yazdıklarımın büyük bölümü geçerliliğini kaybeder, yeni bir değerlendirme yazmak zorunda kalırım.

6 yorum:

  1. YEni bir Högh benim de tam düşündüğüm şey blogda da yazmıştım. gerekli. deivid gittiğine göre belki kuzey pazarına çıkmanın zamanı gelmiştir. yada cristian yerine bir önlibero için arjantin pazarına... hatta aurelio'yu geri alsınlar kafi benim için...

    YanıtlaSil
  2. Alex'i ben de çok severim ama ne yazık ki bu temposu içeride maçlar kazandırabilir ama deplasmanlarda sıkıntı yaşayacağımızı düşünüyorum.Alex'in şu an takımda yedek olarak oynatılması gerektiğini düşünüyorum.

    Emre bence forvet arkasında oynamalı. Dikkat edin Emre'nin oynamadığı maçlarda Alex çaresiz kalıyor.(Yaşlılık ve daha da ağırlaşma falan)

    Emre forvet arkasına geçerse iki önlibero daha az terler. Eğer önliberoları Mehmet Topuz ve Selçuk olarak belirlerlerse Alex yedek kalırsa Dia ve Özer'in forma şansı olur. Bu takıma daha fazla hız ve güç katacak. Özer ayrıca Alex'in yerinde oynayabilir. Özer'i izlerken dikkat etmemiz gereken veya görmemiz gereken bir nokta var. Asla sabit değil. Top hangi arkadaşına gelirse gelsin pas trafiği için arkadaşının karşısına geçiyor. Bu kesinlikle onu geleceğin 10 numarası yapar. Tabii kendisine sabredilirse...

    Alex konusunda bana kızanlar olabilir ama bu gerçeği öyle ya da böyle kabul edeceğiz.

    Aykut Young Boys maçında Alex'i kestiğinde bu maçı alacağımıza inancım artmıştı. İşin enteresan tarafı Aykut Kocaman bütün taraftarlara o maça Alex'in takımı yavaşlattığını ispatlayacaktı. Stoch kırmızıyı görünce planlar suya düştü.

    Peki maçı izleyen Fenerbahçeli kardeşlerim o esnada üzülüp "Alex nasıl çıkar " diye düşündü.

    Oysa 180+uzatmalarla Youg Boys maçlarını göz önüne alın. Bizim bu takımla dişe diş oynayabildiğimiz tek bir 45 dakika var. O da Alex'in oynamadığı 2. maç 2.yarı....
    İnanmayanlar maçın özetine bakabilir.


    Lugano ve Bilica ikilisinin şu an alternatifi yok. Ne zaman ikisinden biri sakatlansa ya da ceza alsa o esnada oynadığımız maçta mutlaka gol yiyoruz. İsterseniz istastistiklere bakın.
    Bunun tek bir nedeni var. Yedek kulübesinde bu ikilinin yerini dolduracak biri yok.

    Defansa yıllardır yerli alternatif bulamıyorsak o zaman durup düşünmek lazım . Bu takıma gelince gerçek kapasitelerinin yeterli olmadığını anladığımız defans oyuncusunu tek bir şekilde bulabiliriz. ALTYAPI...

    Ee altyapı da Fener'de yok !
    Ne yapacağız ?
    Hiçbir şey !
    Geçen yıl iki stoper yan yana oynamadığında 24 puan kaybedildi. Bu yıl da aynı senaryoyu izleyip "yahu bu defans niye böyle" diye hayıflanacağız.

    Bu arada Bekir ve İlhan'nın iyi niyetli olduklarını düşünüyorum. Ama madem Fenerbahçe'ye gelmişsin o zaman ekstra çalış antrenmanlarda. Bu farkı kapat.

    Velhasıl bence Türkiye'deki en iyi yabancılar Fenerbahçe'de ve bu yıl alınan oyunculardan memnun kalacağız. Sadece defansta alternatif yok.



    Tek tek oyunculardan bahsetmek istemiyorum. Yetersiz gördüğüm yerler hakkında yazdım.

    Geri dörtlü yedekleri bence bu yılın en büyük sorunu.

    Önde oynayanlar arasında Alex konusunu yazdım.
    Bi de defans dörtlüsünün önünde oynayanlara genel olarak bakınca her zaman rotasyon yapılabilecek ciddi bir ekip var.

    Stoch,Dia,Niang,Semih,Emre,Mehmet Topuz,Caner,Uğur Boral,Özer,Gökhan Ünal,Alex,Selçuk,Cristian,Kazım(Bütün serseriliğine rağmen) ...

    Kalede sorun yok.Bu konuda içimi dökmeliyim. Volkan Babacan'ın gitmesi iyi oldu.Rüştü ve Volkan Demirel kendisine verilen şansı hep çok iyi değerlendirdikleri için Fenerbahçe kalesine geçtiler. Ama Volkan Babacan Aragones'le Türkiye Kupası'nda bütün maçlara çıktı. Lig maçlarında oynadı. AYkut hazırlık döneminde de şans tanıdı. Sonuç "beni illa gönderin"...
    ***
    Wordpress rumuzumla yazamıyorum. Kabul etmiyor bi türlü. Nedenini anlayamadım. Transfer polistikası konusunda "iskender" örneğini verirken de "anonim" yazmak zorunda kaldım.
    ***
    http://yedincisamuray.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  3. Aykut Kocaman'ın kafasındaki 11 aynen şu şekilde:

    Volkan/Gökhan-Lugano-Bilica-A.Santos/Selçuk-Emre-Özer(M.Topuz)/Dia-Stoch/Niang

    Sakatlık, ceza gibi nedenlerden ötürü takım hala oturamadı, lakin transferlerden de açıklamalardan da takımın aşağı yukarı bu şekilde olacağı görünüyor. Artık Aykut Hoca 6 yabancı sınırlamasını mı bahane ederek Alex'i yedek bırakmak istiyor bilemem fakat Stoch ve Niang'ın iyi transfer oldukları belli, Dia ise soru işareti fakat yerine oynayacak adam da var. Yine de Kazım yedek olarak bekletilmeli, geçen sezon sağlam oyuncu kalmadığında ne hale geldiğimizi unutmayalım.

    Gökhan'ın alternatifi Okan olabilir. En azından Bekir veya Mehmet'ten çakma sağ bek yaratmaktansa genç ve halis mulis bir sağ beke şans verilmeli. Gökhan'ın da nasıl şans bulup 11'in değişilmez adamı olduğu unutulmamalı.

    Stoper konusunda FB taraftarını anlamıyorum, ne yani, Lucio ile Samuel mi gelip Lugano'nun yedeği olacak? Daha düşük kalitede bir yabancı stoper alınsa bu sefer "kazma" denecek. Yerli ve Milli Takım düzeyinde stoper de alamazsınız, zira ne Servet ne de Toraman gelir, kaç yıl milli takımda oynamak için Belçika'yı reddeden ve geçen yıl bu zamanlar amacına ulaşan Önder'i daha yeni bir kalemde sildiniz. Elde kalanlardan Bekir ile İlhan kesinlikle en iyileridir. Herşeyi geçtim, 2'si de genç yaşında geldikleri takımlarda kaptanlık yaptılar, İlhan'a 2 yıl önce OFTAŞ'tayken methiyeler düzen, "yeni Gökhan Gönül" diyenler şimdi "bu adam yetersiz" diyor. İyi de, neye göre kime göre? Bilica'dan daha yetersiz neyini gördün adamın, manyakça hareketlerden başka? Bekir'i santrforda oynasa o kadar etkisiz olmayacağı mevki olan sağ bekte oynatıp ondan sonra da "Bekir bu takımın oyuncusu değil" diyenler Bekir'in profesyonel kariyerinde 1 kırmızı kart dahi görmediğini biliyorlar mı, veya şunu sorayım: Bekir'i stoperde kaç maç üstüste izlediler?

    Alex konusunda, Van Hooijdonk gibi takımı resmen TEK BAŞINA şampiyon yapan birini tek kalemde harcayan bir klüp; değil Alex, Maradona gelse O'nu da silmesini bilir, bilmeli de.

    YanıtlaSil
  4. fenerbahçe'nin mevcut kadro yapısıyla oynayabileceği en uygun sistem 4-3-3 ve varyasyonlarıdır. burda da senin kadro seçimindeki kale ve defansa dokunmadan, önlerine üçlü olarak, topuz-emre-özer geçmeli diye düşünüyorum; ki aykut hocanın takıma aşılamak istediği hızlı pas oyununa gayet uygundur bu teknik kapasitesi yüksek üç futbolcu. selçuk ve christian da bu üçlüye yedek olurlar.

    en uçtaki üçlüye gelince; solda bana kalırsa şimdiye kadarki formuyla stoch formanın kesin sahibidir. sağda ise gerek izlediğim maçlardan, gerekse de okuduğum yorumlardan anladığım kadarıyla da ingilizlerin tabiriyle "wide forward" olarak niang, en önde ise merkez forvet olarak semih oynamalıdır diye düşünüyorum.

    alex'in ise bu seneki görevi bana kalırsa joker olmalı. öndeki altı kişiden birinin sakatlık ya da maç içersindeki formsuzluğu durumunda oyuna girip, oyunun akışını değiştirebilir.

    YanıtlaSil
  5. Galiptir bu yolda mağlup.. Trabzonspor-Fenerbahçe maç analizi, yorumlar..
    http://www.futbo.net/blog.asp?id=163

    YanıtlaSil
  6. bobo transferi ve sag bekte genc arkadasimizin gokhan'a iyi bir alternatif olmasi iyi oldu sanirim

    hatta gokay da var, orta sahanin ortasinda.

    niang da yillardir aradigimiz forvet gibi duruyor.

    demek ki takim neredeyse tamamlanmis durumda:)

    YanıtlaSil