11 Eylül 2010 Cumartesi

"Aykut Kocaman'ı Gönder Aziz Başkan!"


Bu manşet 2. Fatih Terim döneminden değil fotoğraflardan da anlaşılacağı üzere. Galatasaray Fatih Terim'le şampiyon olmuş, 2. sezonunda işler çok kötü gidiyor. 9. hafta Gençlerbirliği yenilgisiyle birlikte ortalık iyice karışıyor, Fatih Terim istifa noktasına geliyor görüldüğü gibi. 9 maç sonunda lider Fenerbahçe'nin 22 puanı var, Galatasaray'ın sadece 14. 13 puan kaybı var. Zaten tipik sabırsız bir başkan olan Mehmet Ali Yılmaz, o hafta Trabzonspor'un hocası olan Yılmaz Vural'ı kovuyor. Yılmaz Hoca yönetimindeki Trabzonspor'un kaç puanı vardı biliyor musunuz? 19. Yani Galatasaray'dan 5 puan daha fazla. Fenerbahçe'nin ardından 2. sıradaydılar...

Peki ne oldu? Kişiliğini sevmediğim ama bu yönünü, kararlılığını çok takdir ettiğim Faruk Süren, Fatih Terim'in arkasında durdu. 8 puan geriden gelip şampiyon oldular, sonrası da bilinen başarı öyküsü. Yılmaz Vural'ı gönderen Mehmet Ali Yılmaz'a ise geçen 13 senede Trabzonspor'un kaç kez şampiyon olduğunu sormak lazım.

Uzatmak istemiyorum, olay güven işidir. Sen bir adama güvenirsin veya güvenmezsin. Deneme tahtası değil burası, milyonlarca taraftarı olan camialar. Güveniyorsan, Faruk Süren'in yaptığını yaparsın. Zaten güvenmediğin adamı göreve getirmek hatadır, ve bunu defalarca tekrarlayan başkanın çoktan köşesine çekilme vakti gelmiştir.

Guardiola bile olsa- ki futbolcuyken bayağı severdim- bir yere kadar dayanırım. Sonuçta babamın oğlu değil, o gider bir başkası gelir. Çok da takmaz zaten burada başarısız olursa. Del Bosque vs. taktı mı? Ama Aykut Kocaman bir Fenerbahçe efsanesidir ve benim çocukluk aşkımdır. Dolayısıyla her zaman yanında olmak zorundayım. Çünkü her şeyden önce bir taraftarım. İnsanları harcamak bu kadar kolay olmamalı.

Bu yazıyı niye mi yazdım? "Aykut Kocaman'ı gönder, x'i getir artık Aziz Başkan!!!" diyen bir dolu Fenerbahçeli var. Bunları zerre anlamıyorum ve günler boyu anlatsalar da anlayabileceğimi sanmıyorum. Aykut Kocaman kötü bir hoca olabilir sana göre, tamam. Zaten şimdiye dek kimsenin en iyi bilmem kaç hocadan biridir vs. dediğini duymadım. Herkesin kendi anlayışı. E Aziz Yıldırım? Kraldan çok kralcı olmak niyedir? E hadi Aykut benim efsanem, çocukluk aşkım, Aziz Yıldırım senin neyin? Aziz Yıldırım, saz arkadaşlarını ve Aykut Kocaman'ı alıp gitsin diyeni bir ölçü anlarım. Ama 12.5 senedir bu koltukta oturan ve bu gidişle benim çocuğum olduğunda da başkan olacak olan Aziz Yıldırım'a tapılmasını anlayamam.

23 yorum:

  1. Aziz Yıldırım'ı gönderemiyorsa taraftar Aykut Hoca'ya kalkıp "gitsin" diye vık vık etmesin.
    Buna kimsenin hakkı yok.
    Fenerbahçe şampiyon olsun veya olmasın Aykut Hoca kalmalı. Bu Kayserispor maçında bana göre hatalar yapmış olsa bile kenarda onu görmek beni umutlandırıyor.

    YanıtlaSil
  2. senin çocukluk aşkın benim çoçukluk aşkım fenerbahçe yi bu kadar rezil duruma düşürdüğü için,

    senin çocukluk aşkın kendi yetersizliğini kapatmak için 12-13 yaşındaki çocukların aşkı alex e salladığı için,

    senin çocukluk aşkın tarihin en kifayetsiz yönetiminin saz arkadaşı olduğu için,

    istifa etmeli yönetimle beraber.hatta yanlarında emre yi de götürsünler

    YanıtlaSil
  3. Aziz Yıldırım'ı gönder Aykut Hoca !

    YanıtlaSil
  4. Uğur Erdoğan11 Eylül 2010 23:58

    Ali Şen ülke spor tarihinin en akıllı yöneticilerinden biridir Oğuz ve aykutu gönderdiyse bir sebebi vardır zihniyeti ve Aykut hocanın Daum altını kazdığını düşündüğümden dolayı karşı çıktım gelişine.Ayrıca teknik direktör olarak hiç bir başarısı yokken sırf iyi bir futbolcu olduğundan bu takımın başına geçti ve belkide futbol tarihimizin fazla para harcadığımız transfer dönemini yönetti.Gelinen noktada elde kalan lig ve kupa ve oynanan 8 resmi maçta 4 mağlubiyet...ve sonuncusu çoluk çocuktan oluşan Kayseriye karşı..Ben Aykut hocanın başarısız olacağına inandım başından beri ama öyle kolaya kaçmak yok bence sezon sonuna kadar takımın başında olmalı ki O na destek verenler yarın öbür gün -Yaa işte kalsaydı başarılı olurdu. gibilerinden söylemleri tarihe gömülsün.
    Fatih Terimi günahım kadar sevmem ancak A.Kocamanın destekçilerini Terim üzerinden fikir geliştirmesini anlamış değilim.A.Kocaman Fenerbahçe t.direktörü olmadan hiç bir başarı sahibi değildi ancak F.Terim milli takımı Euro 96 finallerinde oynamaya hak kazanmasını sağlamıştı (Sanırım 4. torbadan gelerek) bu yüzdendirki Terimle Koamanın o açıdan benzeştirilmesi kanımca oldukça manasızdır.
    Bugün gene Alex i çıkardı 'büyük bir disiplin örneği göstererek!' doğruya takımda herkes iyiydi ancak Alex 'Modern futbola uymuyordu ve takımı yavaşlatıyordu :) yazık Fenerbahçe Kayseriyle maç yapıyor ve seyirci oley çekerek bizlerle dalga geçiyor..Daha bu iyi hallerimiz biz bu kafayla zorluk derecesi orta ve üstü olan bütün maçlarda özellikle deplasmanda çok sıkıntı yaşarız.
    Ama sezon sonuna kadar Aykut hocanın kalması lazım bakalım filozof edasıyla düzenlediği basın toplantılarında bahsettiği oyunu oynatabilece mi?-Bence HAYIR-

    YanıtlaSil
  5. "Fenerbahçe şampiyon olsun veya olmasın Aykut Hoca kalmalı. Bu Kayserispor maçında bana göre hatalar yapmış olsa bile kenarda onu görmek beni umutlandırıyor. "

    bu gibi cümleleri anlamıyor. geçen sezon haftalarca gol yemeyen savunmayı madara eten, yıllardır gösterdiği performansla efsaneleşen alex'i harcayan, deplasmana yedek stopersiz gidip selçuk'u oynatan, şampiyonlar ligi ve avrupa ligi elemelerinde vasat takımlara elenen adamı kenarda görünce nasıl umutlanabilir bir fenerbahçe'li?

    aragones bile josicolu, maldonadolu, burak yılmazlı, guizalı kadroyu şampiyonlar ligine taşıyabilmişti. onu geçtim stoch'lu, niang'lı, topuz'lu, özer'li, dia'lı kadroyu aragones'e ver o bile daha iyi yerlere getirirdi takımı.

    aykut, kendinden büyük bir efsane olduğu için alex'i çekemiyor. alex inadına başka yorum getiremiyorum. durum 0-0 alex'i çıkarıyor. young boys maçını da alex çıkınca kaybettik bu maçı da. en başından beri alex'i oynatmayınca maçları kazanacağını düşünüyor. hatalarından ders falan almadığını gördük.

    süper lig'den x bir teknik direktöre bu kadroyu versen en azından güzel futbol oynatır anasını satayım. kayseriye karşı gol pozisyonuna giremeden, korner atamadan yenilmek ne demek..

    YanıtlaSil
  6. "süper lig'den x bir teknik direktöre bu kadroyu versen en azından güzel futbol oynatır anasını satayım. "

    x teknik direktör bile gelse sen şu an yaptığın eleştiriyi yine yapardın.

    Sadece Zico konusunda yazılanlara katılıyorum. Bunun dışında Daum ile kaçırılan şampiyonlukları başarı olarak görmüyorum. Hiçkimse kaybedenleri hatırlamaz !
    Sadece kazananlar hatırlanır.(Ve sadece kaybedenler hatırlar)

    Bu yüzden madem Aragones'e Daum'a sabrettiysem Aykut'a hayli hayli sabrederim. Ayrıca Aykut'un maç içerisinde taktik hatalar yaptığını falan zaten kabul ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Aykut Kocaman senin, benim ve birçoklarının çocukluk efsanesi olabilir ama her efsanein de bu takımın başına hoca olması gerekir diye bir kural yok. Aykut Kocaman şu takımın başına sadece eski futbolculuğu yüzünden getirildi. Hocalık vasfı olarak şunu yaptı da geldi diye bir argüman kimse sunamaz. Fatih Terim şöyleydi böyleydi diye kıyas yapmanın anlamı yok. Bu kıyası yapabilmek için camiaları kıyaslamak lazım. Galatasaray'ın tarihinde sezon ortası gönderilen teknik direktörler ile Fenerbahçe'den gönderilenlere bakarsak ne demek istediğimi anlayabiliriz. Skibbe'den önceki sanırım 13 sene önce Safting, ondan önce ise Galatasaray tarihinde sözleşmesi bitmeden göndeirlen hoca yok. Bizdeki durumu zaten hepimiz biliyoruz. Camiaların işleyişleri çok farklı.
    Aykut hoca olarak yetersiz ötesi yetersizdir. 8 resmi maçta ufacık bir ışık gözükmez mi ya bir takımda. Gelmesi çok büyük hataydı, yine de destek veririz dedik ama icraatlerinin hepsi ayrı bir skandala dönüşüyor. Yol yakınken ayrılmak herkes için hayırlısı olur bence.
    Baştakilerle beraber gitmesi hepimizin dileği ama o ihtimal çok düşük.

    YanıtlaSil
  8. Ahmet Ayvalık12 Eylül 2010 09:36

    Sportif direktörken Brezilya’ya gidip izleyerek takıma aldırttığı Cristian’ı teknik direktör olduktan sonra her maçta kötü oynamasına rağmen kontenjandan oynatan Aykut’a; Kocaman hayır..

    YanıtlaSil
  9. Aragones şu an tekrar gelse ve deseki gelecğeini inşa edeceğim fenerin tekrardan inanma ihtimalim var. Evveli var çünkü, daha önce becermiş biri! Daumun alıpda geliştirip bıraktığı pek çok takım mevcut. Keza Zico beğenmesekde japonyada efsane olmuş ve japonyaya futbolu yerleştirmiş idi.

    Aykut nedir?

    Koskocaman bir hiç. Sürekli basının karşısına geçip açık sözlü ayaklarına yatan aykut sportif direktör iken basına servis edilmiş daumla arası bozuk haberlerinde neredeydi açık sözlü aykut? Yoktu, çünkü daumun dediği gibi hep td olmak istiyordu! Azizin veya kendisinin hazırladığı tezgah ile TD de oldu. Lakin balık hafızalı kardeşler bu adamın yönetip bıraktığı takımlar YOK oldular! Aralarında bir Konyaspor şehrin desteği ile kurtarabildi!

    Deplasmana mevki yedeği götürmemek affedin ama ahmaklık değilde nedir?! Savunulacak bir yanı mevcut mu bu işin? Veya manisa maçı dahil hangi maçta lan işte bak takım dğeişmiş kişilere bağlı değil dediniz?

    Heee tüm bunların yanında Aykutu kov işinden tiksiniyorum bu bazı arkadaşların dediği gibi Aykutcular sezon sonu morarsın amacı ile değil.

    Sonuçta aykut bu işler için çocuktur, yaptığı hataları kendisi görecektir diye umuyorum. Sadece bu zulmü yaşaması Daumun âhı olsa gerek:). Biraz sürünüyor bu ara ki anlasın nasıl bir sıkıntı.

    Kendisinden umudum şöyle var anlatayım, Aziz göründüğü kadarı ile -malum yalancılığı meşhurdur- arkasında Aykutun. Bu durumlarda oyuncu idrak ederse küme düşmeyede oynasak bu adam gitmeyecek o zaman bu oyuncu milletinin kafası değişir. Oyuncular için TD değişimi harikulade bi şeydir. Sıkıntı oldumu sıkıntıyı büyütüp takımı yakan çok oyuncu mevcuttur ve bizde de mevcut. Takım tökezlediğinde sahada sakin arkadaşları görmemizin sebebi budur zaten!

    HAliyle Aykutun eğerki aziz gerçekten destekliyorsa yıllarca kalabileceği konusunda sıkıntım yok ama aziz bey aragonese zicoya yapacağını yapacaksa, dauma yapacağını yapacaksa bi zahmet pazartesiyi göstermesin Aykuta! ama diyorsaki Aykut kalacak hep o zaman dursun ve takımı oturtsun. İlk yılında şampiyonluk kovalayacak kapasitede olmadığı kanaatindeyim aykutun!

    YanıtlaSil
  10. Demiki yoruma yazmayı unutmuşum, çocukluğumdan beri ileri uç oynardım mahalle maçları dahil hiç bir zaman aykut olmazdım. Çocukluğum dahil efsanem değildi! Bir adamı yıllarca FB de oynamak efsane yapmaz kanaatindeyim yoksa ilerde bazı çocukların efsanesi selçuk, deniz vs olacak.

    Beni Aykut konusunda en çok deli eden donelerden birini daha yazayım bu aralar baya sinirliyim kendisine malum:) empati yapmak insanı Adam gibi adam yapmaz! Adamlık bu kadar bayağı ve ucuz değildir!

    YanıtlaSil
  11. noldu emre rengin soldu. ne cevap ne ses

    YanıtlaSil
  12. :) tamam tek tek cevap yazıyorum şimdi.

    YanıtlaSil
  13. yedinci samuray: seninle düşüncelerimiz paralel..

    YanıtlaSil
  14. 1. adsız: tarihin en başarısız yönetimiyle iş birliği içinde falan demişsin de, ne yani sanki 12.5 yıldır başka bir yönetim var takımın başında.

    alex'e sallaması derken, onun kafasında alex'siz, daha doğrusu 10 numarasız bir fenerbahçe var. katılırsın veya katılmazsın. benim alex'i ne kadar çok sevdiğimi herkes biliyor, ben alex'in her şartta oynaması taraftarıyım ama şu aşamada onun kararlarına saygı duymam gerekir eğer sonuna dek destekleme kararı aldıysam.

    YanıtlaSil
  15. Uğur Erdoğan: takımlar geçiş süreci yaşarlar ve fenerbahçe ilk 11'inin de büyük bölümü değişti gördüğün gibi. hemen asıp kesmekle, hoca göndermekle olmaz. sabretmek gerekir.

    ben daum'un kalması taraftarıydım ama o şartlarda -yani şampiyonluğu 2. kez son dakikada kaybetmişken- kalmaması gerekirdi.

    guardiola'nın ne başarısı vardı örneğin barcelona'nın başına geçmeden önce hoca olarak futbolculuk kariyeri dışında?

    ayrıca ali şen konusuna gelecek olursam, ali şen'in de, aykut kocaman'ın da nasıl insanlar olduğunu herkes az çok bilir.

    YanıtlaSil
  16. kaan özaydın: fenerbahçe camiası mayıs ayında çok büyük bir şok daha yaşadı 2006'nın üstünde. böyle olaylar çabuk atlatılmaz ne kadar futbolcu transfer edilirse edilsin. ben bunun da büyük etkisi olduğunu düşünüyorum sezon başındaki avrupa elenmelerinde, kötü başlangıçta.

    ben de dahil olmak üzere zaten şu an kimse gidişattan hoşnut değil, ama aykut kocaman gitsin, kahrolsun, hiçbir şeyden anlamıyor demek yerine destek olmamız gerekir. fenerbahçeliye yakışan budur.

    YanıtlaSil
  17. puskas: e soruyorum şimdi sana, ne yapmalıyız? tamam aykut kocaman'ı gönderdik, ne olacak? transferleri o istedi, yeni gelen hoca ya istemezse? aykut kocaman'ı getiren (sana göre hata), daum'u 2. kez getiren aziz yıldırım'a ağır eleştiri yok da neden herkes sadece aykut kocaman'a yüklenir?

    YanıtlaSil
  18. ahmet ayvalık: cristian'ı beğenmediğimi herkes bilir, blog'u az biraz okuduysan sen de farketmişsindir. her transfer süper çıkacak diye bir şey yok. e maldonado da zico'nun transfer listesinde 1 numaradaydı?

    YanıtlaSil
  19. Sekhranikos: fenerbahçe'nin özellikle son transferlerle kadrosu epey güçlendi. ben şampiyonlukta en az beşiktaş ve galatasaray kadar iddialı olduğumuzu düşünüyorum.

    söylediklerinin bir kısmına katılıyorum. kayseri'ye yedek stoper götürmemesi çok büyük bir hata. ama sen aykut kocaman koskocaman bir hiç dersen olmaz, kusura bakma. 200 golü ben mi attım? fenerbahçe tarihinde ligde en çok gol atan oyuncu sen misin, ben miyim?

    YanıtlaSil
  20. Sekhranikos 2: bak bu yorumunu da hiç katılmıyorum.. kaç yaşında olduğunu bilmiyorum, ben 88 doğumluyum ve eminim benden yaşça daha büyük olanlar çok daha fazla seviyor olmalılar aykut kocaman'ı, çünkü daha fazla izlediler, krallıklarına şahit oldular. şu an 17-18 yaşında olanların, yani onu hemen hemen hiç izlememiş olanların aykut kocaman falan kim demesini bir nebze anlayabilirim ama büyük olanların asla...

    YanıtlaSil
  21. Aykut Kocaman'ın ne başarısı varmış?? Gelmedi mi en başarılısı..Avrupa şampiyonu olan hani..1 sene zor dayandık..Ha Doğru Ertuğrul'un ne başarısı vardı..Yoktu ama Ertuğrul iyi hoca..Kime göre neye göre iyi hoca? Peki Aykut kime göre kötü hoca..Beşiktaş şampiyon olduğu sene inönü'de ankaraspor'dan 3 yediği maçı açıp baksınlar..Sonra hocalığını tartışırız Aykut Kocaman'ın..Zico çok başarılıymış japon futboluna damgasını vurmuş..Japonya ben bildim bileli Asya'dan dünya kupasına katılır..Zico da japonya'ya bildiğim kadarıyla yarı final filan oynatmadı..Kendi çapında bir teknik direktördü..Başarısı varmıydı bana göre cv'si aykut hocanınkinden fazla değildi..En azından Aykut Hoca ligi klubu tanıyor..Fakat başarılı oldu..Zico'nun newcastle maçına kadar olan durumunu da hatırlıyorum..Aykut Kocamandan beterdi..Rijkard barca'ya gittiğinde ne başarısı vardı..Aragones Bosque çok başarılılardı da ne oldu?Şu alex olayını da seviyorum..Bu adam eskiden çalım malım atardı kanatlara atardı kendini markajçısını götürürdü en kötü..Şimdi cristiandan bi farkı yok..Bi adam çalımlamayı dene bari..Kenardan orta gelicek demarke pozisyonda orta sahadan dikine koşu yapıcak, akıllı olduğu içinde skoru değiştirecek..Korner duran toptanda iyi kesicek bir de asist yazılıcak..En son ne zaman iki kişiyi çalımlayıp ceza sahasına girip köseye bıraktığını filan gördünüz..Cristian'ın hucüm olayıdır Alex..Etliye sütliye karışmadan hücumda gelirse yazarım anlayışına bürünmüştür iyice..Bende severim Alex'i ama gerçekçide olmak lazım..

    YanıtlaSil
  22. @scugnizzi

    Ben zaten yazımda başkanı veya yönetimi savunmuyorum. Onların süresi doldu artık ama seçimle geldik seçimle gideriz diyorlarsa gitmelerine daha zaman var demek. Bu zamanda da takımın geriye doğru gidişine Aykut sevgimiz yüzünden göz mü yumalım? Aykut yanlış geliş şekli ve şu ana kadar yaptıklarıyla kendini de harcatacak maalesef.

    Aykut gidip yerine bir hoca gelecekse takımı görüp gelecek zaten. Geçen sene beğenmediğimiz takımın 1/4'ü kadar oynamayı beceremiyor bu takım ve sürekli de geriye gidiyor. Erken önlem almak en iyisi. Aykut için sene sonuna kadar sabredersek bu sened değil seneye de kayıp sezon olacak. Aykut gitmeyio kalacaksa elbette destekleyeceğiz ama kötüye de kötü demeliyiz.

    Stoper yedeksiz maça çıkmak hata değil düpedüz salaklıktır ayrıca. Her iyi futbolcudan da antrenör olmuyo ne yazık ki. Geçiş süreçleri sancılı olur ama bu takımda taktik ve oyun anlayışı olarak bir değişim yok. Oyuncuların isimlerinin bazıları farklı sadece. Oyun olarak da sürekli geriye giden bir takım.

    En son yazan adsız arkadaş Beşiktaş maçını söylemiş, güzel demiş de bir takımı koca sene tek maçıyla mı değerlendirelim. Kocaelispor da Galatasaray'a Sami Yen'de 5 attı ama küme düştü. O sene Ankaraspor'un 2. yarı 17 maçta 8 puan topladığından haberi var mı acaba arkadaşın. İnanılmaz düşüşe engel olamadığından. 2. yarının puan durumunda lig sonuncusu olduğundan ya da. Hem de o Ankaraspor'un diğer Anadolu takımlarına göre yaptığı harcamalar ve imkanların ne kadar iyi olduğunu biliyoruz.

    Kötü hocayı göndermek suç değildir bence herkese sabretmek gerekiyor gibi bir kural da yok. Orada kaldığı sürece destekleyeceğiz ama umut yok.

    YanıtlaSil
  23. BJK kadar olmayalim...adamlar DelBosque icin "PAF takimini yönetir" yada Real`deki basarilarindan dolayi "Reali babmda yönetirdi" gibi laflarla kovdular...adam Dünya Sampiyonun antrenörü ve acaba BJKnin ona yaptigini dikkate alip Guti`ye o baskan il el SIKIS sermiydi? Franz Beckenbauerde sadece Almanyanin en iyi futbolcusu oldugundan dolayi 1984te Milli takimin basina gecti.Ne diplomasi nede önceden calistirdigi bir takim vardi...netice? Aykut`a Dauma gösterilen sabrin 20% gösterilsin yeter.

    YanıtlaSil