4 Eylül 2010 Cumartesi

Bu Maç Çok İyi Oldu: 3-0


Milli maçlar yüzünden verilen arada, Sivasspor ile Cumhuriyet Kupası'nda karşılaştık ve 3-0 galip geldik. Birçok ismin yokluğunda bu karşılaşmanın ilaç gibi geldiğini söyleyebilirim. Bir hazırlık maçından daha fazlasıydı çünkü.

Kalede Serkan Kırıntılı vardı, Fenerbahçe forması altında ilk kez mücadele etti. Sağ bekte Okan, tandemde Bilica ve İlhan, sol bekte Caner, Okan'ın önünde Hasan Erbey (gerçi Okan'la sık sık yer değiştirdiler, beke o da yazılabilir), Caner'in önünde Gökay, göbekte Cristian ve Mehmet Topuz, en ileride Gökhan Ünal ve onun arkasında da Alex oynadı. Sivasspor ise tam kadroydu yanılmıyorsam, Ceyhun, Mehmet Yıldız gibi önemli isimler sahadaydı. Ayrıca maça girişin ücretsiz oluşu dolayısı ile de stadın büyük bir bölümü doluydu.

Maça iyi başladığımızı söylemek zor. Özellikle ilk 30 dakika pek de hareketli değildi, benim gibi ekran karşısında olanların sıkılması doğaldır. Sivasspor bize oranla biraz daha etkiliydi, ama yine de bu bölümün ortada geçtiğini söyleyebiliriz. İleri bölgede etkisiz kaldık. Sivassporlular ise son vuruşlarda etkisizdiler.

İlk golümüzü, köşe atışından gelen topa iyi yükselen Bilica attı. Zaten iki korner art arda attık ve ilk kornerde de Bilica'yı boş bırakmışlardı, kaleci kurtarmıştı, yine Bilica'yı boş bırakmaları enteresan geldi bana. Mesut Bakkal maçtan sonra oyuncularına çok kızmıştır diye tahmin ediyorum.

Golden sonra oyun biraz daha hareketlendi, biz de daha iyi oynamaya başladık. Sivasspor da Ceyhun, Cihan ve Mehmet Yıldız'la etkili olmaya çalışıyordu.

Devre arasında Alex ve İlhan'ın yerine Lugano ve genç Berk oyuna girdi. Bu değişikliklerle birlikte bazı oyuncuların pozisyonları değişti. Zaten 2. yarıda sık sık oyuncu değişikliği yapıldı, açıkçası son bölümde kim nerede oynadı ben de anlamadım. İlk yarıda sağ açıkta oynayan Hasan sağ beke, onun mevkisine de Alex'in yerine oyuna dahil olan Berk geçti. Caner'in önünde oynayan Gökay ortaya kaydı. Sola sağ bekte oynayan Okan Alkan geçti. Yanlış yazdıysam da affedin.. :)


İkinci yarının özellikle ilk 20-25 dakikası çok hareketliydi. Zaten maçın geneli de bir hazırlık karşılaşmasından çok farklıydı, izleyenlerin de bana katılacağını düşünüyorum. Süper Lig'deki çoğu maçta futbolcular maça bu kadar asılmıyorlar, sanki bir puan mücadelesiydi. Okan bir pozisyonda sakatlandı, umarım bir şeyi yoktur. İkinci yarının başında Cristian'ın orta sahanın ortasında kaptığı topla 2. golü attık. Cristian biraz ilerledikten sonra topu Gökhan Ünal'a verdi, o da güzel bir vuruşla Sivas kalecisini mağlup etti.

Mesut Bakkal 60. dakikada önemli isimlerini değiştirdi, Ceyhun, Mehmet Yıldız vs. çıktı, diğer hücum silahlarını oyuna sürdü, Kamanan vs. gibi. Bizde de Aykut Hoca gençleri sokmaya devam etti.

70'ten sonra oyun biraz yavaşladı, zaten bizim ilk 11'imizin yaş ortalaması çok düşüktü son 20 dakika. Daha 60-65. dakikada karar vermiştim Berk Elitez'den bahsetmeye. Oyuna 2. yarının başında girdi ama kendini hemen farkettirdi, diğer gençlere oranla daha ön plana çıktı benim için. Golü atması ise onun şansıydı. Esasında eski hakem Galip Bitigen'in oğlu Kadir Bitigen, önce golü vermedi, fakat Berk'in kafa vuruşunda topun tamamı çizgiyi geçmiş gibiydi. Geçmemiş de olabilir tabii ki, çok da önemi yok zaten ama yan hakem herhalde bir 10 saniye sonra hakeme kararını söyledi ve oyun devam ettikten sonra herkesi şaşırtan bir kararla hakem orta noktayı gösterdi.

Sivasspor gol atamadı ama birçok gol pozisyonuna girdi. Bizde de Gökhan Ünal bir pozisyonda topu orta sahadan aldı, çalımlarla ilerledi ve güzel vurdu fakat az farkla top auta gitti. Gökhan için iyi maçtı, kendini göstermiş oldu.

Normal bir hazırlık maçından çok daha ciddi ve sert geçtiği için iyi ki oynanmış diyorum bu karşılaşma. Hem genç futbolcularımız, hem de diğerleri için iyi oldu. Berk'in adını bir kenara yazın. :) Son olarak, Sivas'ın kalecisini tutmadım, Antalya'nın genç kalecisi ondan çok daha iyi bana göre. Tabii en az 4-5 kez izlemek lazım, ben 90 dakikalık izlenimlerime göre söylüyorum bunu...

1 yorum:

  1. Maça sağ arkada Hasan Erbey, sağ önde Okan Alkan şeklinde başladık. Ufak bir hata yapmışsınız orada. Siz Berk Elitez'e dikkat çekmişsiniz ben de az oynama şansı bulmasına rağmen İsmail Aslan'ın ismini not etmenizi öneririm. A2 maçlarını da imkanlar dahilinde takip ediyorum. Eğer şans ve güven verilirse iyi yerlere gelecek potansiyel var kendisinde. Dün sağ önde oynadı ama asıl yeri orta sahanın göbeği.

    Güzel yazı, teşekkürler.

    YanıtlaSil