26 Şubat 2011 Cumartesi

Bırak Hagi...


Hagi çok büyük bir futbolcuydu. Alexcanım'dan bile daha klas olduğunu söylediğim için çokça küfür yemişliğim vardır aynı renklere gönül verdiğim insanlardan. Gerçi karakterinden nefret ederdim -katılırsınız, katılmazsınız- ama uzaktan attığı inanılmaz golleri, oynadığı futbolu çok kıskanırdım içten içe. Galatasaraylıların şu an Alex'le ilişkisi gibi. Galatasaray Sözlük'e girip Alex'e yazılan entry'leri okumak çok hoşuma gidiyor doğrusu. :)

Ama teknik direktörlük ayrı... Hagi saygınlığını yitirmek istemiyorsa bir an önce teknik direktörlüğü bırakmalı. Dikkat ederseniz Galatasaray'dan istifa etsin demiyorum, bir daha takım çalıştırmasın. Başkan olsun, sportif direktör olsun, alt yapı hocası olsun, federasyon başkanı veya spor bakanı olsun ülkesinde ama teknik direktörlük yapmasın...

Hazar Büyüka... Geçtiğimiz günlerde duydum ismini. Şansal Büyüka'nın oğlu, Sine Büyüka'nın kardeşi. Misli.com'un da patronu... Sine Büyüka, "kardeşim" diye tweet atınca ekledim Twitter'dan. Gördüğüm kadarıyla hasta Galatasaraylı. Bugün şunları yazdı, "Bazılarınız gülecek ama iddia ediyorum Hagi futbolu bilmiyor." Daha bir dolu tweet, şuradan okunabilir. Bir Galatasaraylı, Hagi için futbolu bilmiyor diyor. Olacak iş mi? Ama oluyor... İşte bu yüzden Hagi'nin elini ayağını çekmesi lazım teknik adamlıktan. Bu sözleri duyacak adam mı Hagi...

Benim kötü günlerde Aykut Kocaman'a nasıl destek verdiğimi, az çok takip eden herkes biliyordur artık. Aragones'le 4. olacağıma, Aykut'la küme düşmedikçe sorun yok diyordum, hala da bu kafadayım. Sezon başı hem PAOK'a, hem de Young Boys'a elendiğimizde, Hiddink, Wenger, Mourinho, Van Gaal vs. toplasan 10'u geçmeyen büyük hocalar ve yine sayısı 5-6'yı geçmeyecek şu an teknik direktörlük yapabilecek efsanemiz dışında kim olursa olsun gitsin derdim. Söz konusu olan Aykut'tu ve tek kelime dahi etmedim. Özet olarak, efsanelerimin her zaman, her şartta yanındayımdır. Özellikle de bu isim çocukluk aşkım Aykut Kocaman'sa. Muhtemelen Galatasaray'lı olsaydım şu an aynı şeyleri Hagi için söylüyor olurdum. Hagi gitsin istemezdim. Hakan, Hagi, Bülent vs. bunlar dokunulmaz isimler. Bizim taraftarlığımız bunu gerektiriyor.

Eleştiri her zaman yapılır, zaman zaman dozu ağır da olur fakat fanatik Galatasaraylılar bile bir zamanlar taptıkları Hagi'ye "futbolu bilmiyor" diyecek hale gelmişlerse, ortada çok büyük bir sorun var.

Bundan 7-8 yıl sonra Alex'in Fenerbahçe'ye hoca olduğunu düşünelim. Bir Fenerbahçeli çıkıp da, "Alex futbolu bilmiyor yaa" derse, kafasına kafasına vururum. O lafları işitmektense Alex'i uzaktan sevmeye devam ederim... Otursun ülkesinde. Paraya mı ihtiyacı var sanki... Kendini kanıtlamaksa en babasını yaptı kaç yıldır. Hocalığı eksik kalsın yani, ne olacak? Pele, Maradona vs. büyük hocalar da biz mi bilmiyoruz? (Bu sözlerimin hepsi şu an kendini rezil eden Maradona için de geçerlidir.)

Not: Hagi Galatasaray'daki 2. döneminde 15 maçta 20 puan kazandırdı Galatasaray'a. Puan kaybı 25... Atılan 14, yenilen 17 gol. Daha da kötüsü olamazdı sanki?

1 yorum:

  1. hagi ve aykut biraz farklı.. yani aykut en azından pozitif futbol oynatıyordu az da olsa göze battı. hagi tabandan başladı tabandan gidiyor.

    ayrıca genelleme yapanlara asla katılmıyorum.

    YanıtlaSil