20 Şubat 2011 Pazar

Eyüp-Tokat Maçının Sonunda Yaşananlar...


Az önce maçtan geldim ve bu satırları cidden üzülerek yazıyorum... Çünkü sahamız muhtemelen 4-5 maç kapanacak ve büyük avantaj kaybedeceğiz. Hiç de gereği yoktu yaşananların...

Maçın geneliyle ilgili de bir şeyler yazarım daha sonra elbette ama sıcağı sıcağına şimdi maç sonunda yaşananları yazmak istiyorum. Hakem maç boyu kötü bir yönetim gösterdi. Zaten soğuk havada maçı ikide bir durdurdu ve belki de 10'dan fazla sarı kart çıkarttı. Zaman zaman eyyamcılık da yaptı. Örneğin, penaltı mı değil mi bilmiyorum ama Tokatspor'un ilk yarıda bir penaltı pozisyonu vardı ve hakem oyunu devam ettirdi. Suat Kaya yoğun tepki gösterince, devam eden 5 dakikada Tokatspor'un lehine kararlar verdi.

Neyse uzatmayayım, maçın hakkı beraberlikti kesinlikle. Hatta bölüm bölüm Tokatspor deplasmanda olmasına rağmen daha üstündü. Hakem maçın sonuna 4 dakika ekledi ve Tokatspor 4. uzatma dakikasında bir duran top sonrası gol attı ve maçı 1-0 kazandı. Peki gol nasıl oldu, köşe gönderine yakın bir bölgeden faul kazandı Tokat ekibi. Hakem de endirekt serbest vuruş verdi. Yanıldığımı sanmıyorum, maçı Tek Rumeli Tv'den izleyen varsa yorum yazabilir. Tribünde konuştuğum herkes benim gibi düşünüyor.

Atış sonucunda top kimseye değmeden gol oldu ve hakem de golü verdi. Elbette tribündeyken tekrarını izleme şansımız yok ve biz de hata yapabiliriz lakin Eyüpspor taraftarının da genel iddiası, hakemin endirekt serbest vuruşta top kimseye değmediği halde golü vermesi.

Zaten maç boyu da tepkiyi üzerine çekince, bu da patlama noktası oldu...

Maça girişte benim üzerim aranmadı, muhtemelen de çoğunluğun aranmamıştır. Zaten Ogün Altıparmak'ı gördüm stada girmeden önce... Aranmamamıza ek olarak, güvenlik ve polis sayısı çok ama çok azdı. Gerçi maç öncesi bunlar muhakkak düşünülüyordur. Tokatspor taraftarıyla da Eyüpspor taraftarı arasında "en ufak" bir gerginlik yaşanmadı. Hatta iki kardeş tribün gibiydik...

6-7 yaşımdan beri sürekli Eyüpspor maçlarına giderim. Ne şampiyonluk maçları, ne gerilimli maçlar oynandı burada... Taraftarlar çatıştı, emniyetle taraftar çatıştı. Ama ben şimdiye dek böyle bir rezilliğe şahit olmadım...


Maçın bitiminin ardından hakeme tipik bir toplu küfür başladı. Ardından sahaya giren bir taraftar hakeme saldırmaya çalıştı, başarılı olduğunu söyleyemeyiz. Az polis var dediysem de o taraftarı hemen engellemeyi başardılar. Ama hemen ardından 2-3 genç daha hakeme saldırdı ve bir tanesi de bunda başarılı oldu. Hakem ardı ardına yumruk yedi. Kaçmaya çalışırken sahaya bir anda onlarca -belki 100'ün üzerinde- Eyüpspor taraftarı girdi. Hakeme yönetimi yüzünden kızsam da, düşmanımın bile onun yerinde olmasını istemezdim o an. Fenerbahçe maçında benzer bir şey yaşansa olay hemen kontrol altına alınır ama çok az polis olduğundan iş çığrından çıktı.

Ana hakem bir şekilde içeri girdi, ama uzak köşedeki yardımcı hakem sahada kalmıştı. En çok da onun için üzüldüm... Adamın etrafını en az 50 kişi sardı, o kaçmaya çalışıyor, ardından geliyorlar. Ve o civarda toplasan 10 tane polis yoktu. O yardımcı hakemin "ben ne yaptım, neden geliyorsunuz üstüme?" bakışını uzun süre unutamam.

Nihayetinde, belki de akşama Ana Haber Bültenleri'ne bile çıkar Eyüpspor... Ama bu haberle mi çıkması gerekiyordu? Maç zaten berabere bitiyordu, 1 puan yitirdik. E sahamız 5 maç kapanırsa daha fazla kaybımız olmayacak mı?

Şampiyonluk maçı olsa, hadi o sinirle oldu derim... Ama bugünkü olayları hiçbir şekilde anlayamam. Birçok defa belirttiğim gibi, tamamen emniyet kuvvetlerinin acizliğinden hakemler bugün feci şekilde dayak yedi. Eyüpspor taraftarı olarak ben utandım...

Üzerimiz aranmadı dedim ya -genelde olduğu gibi- bugün psikopatın biri hakemi bıçaklasaydı hesabını kim verecekti?...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder