2 Mart 2011 Çarşamba

Blogspot'a Erişimin Engellenmesi Üzerine...

Sınırsız internet bağlantısına sahip olduğumdan beri, net üzerinden birçok -sanırım 15'in üzerindedir ülke sayısı- farklı ülkeden, yüzlerce maç izledim. Çünkü bahislere meraklıyım... Normalde Ligue 1'i bile takip etmezken, konu bahis olunca, Katar Ligi'nden, İsrail Ligi'ne, Norveç Ligi'ne kadar insan manyaklaşabiliyor. Tabata ile Keita'yı karşılıklı izlerken izledim geçenlerde Katar'da, var mı bunun ötesi?

Şu an Spor Toto Süper Lig maçlarını Digiturk Web Tv üzerinden izliyorum ve arada sıkıntı yaşasam da genel olarak memnunum. Derbilerde sorun çıkıyor, e bunu biliyorsun, bir zahmet sen de derbileri küçük ekran karşısında izleme. Zaten ben hasta, çok yorgun falan değilsem Fenerbahçe'nin maçlarını dışarıda izliyorum. (Bunu da Digiturk'e direkt bir gıcığım olmadığını belirtmek maksadıyla yazıyorum)

Konumuza geleyim, yüzlerce maç izledim dedim net üzerinden, Türkiye'de yaşayıp da net üzerinden benim kadar maç izleyen sayısı çok azdır. Bunu bir üstünlük maksadı veya ukalalık olsun diye söylemiyorum, zaten belirttiğim gibi bahis hastalığı olmasa, iyi bir futbol izleyicisi ile izlediğim maç sayısı aşağı-yukarı aynı olurdu... Sıradan bir futbol dilencisiyim sadece...

İşte bu yüzlerce maç içerisinde, bir kez dahi blogspot.com uzantılı bir site üzerinden maç izlediysem, Allah belamı versin. Bu kadar net konuşuyorum. Digiturk'un mahkemeye engellettiği sitelere baktım, çoğunu biliyorum. Zaten Atdhe.net, Rojadirecta.com da kapatılmıştı bir süre önce. Örneğin, bu iki siteyi yasaklatsalardı ağzımı açmazdım. Çünkü direkt olarak illegal maç yayını yapan siteleri bir arada topluyorlar. Gerçi Türkiye'de yayınlanan ligler belli, bir haftada izleyebilme imkanımız olan maç sayısı da ortada. Eee adam diyelim milyar bastı Tel Aviv'in lig maçına, ne yapacak? İzlemesin mi?

Bizim evde uydu anten olduğu için, Ntvspor'da La Liga'yı izlerken şifre giriyor. Sanırım Bundesliga için de geçerli aynı şey Trt'de. Tivibu olmasa onları da izleyemeyeceğim ve yine yapacağım şey belli, net üzerinden illegal yayın...

Görüyorsunuz ki Digiturk'un patronu abilerim, sen ne dersen de bu şartlarda ben malum siteler üzerinden güzelce maç izlemeye devam edeceğim. Sırf ben değil, benim gibi binlerce insan da...

Blogspot.com uzantılı bir site üzerinden bir kez bile maç izlememişken -Allah belamı versin diye sert çıkmıştım, tekrardan hatırlatırım- sen benim onca emek verdiğim blog'uma girişi engelletiyorsan, aynı şekilde sevdiğim blog'ları okumama mani oluyorsan, birkaç yıl sonra evime Digiturk bağlatma imkanına sahip olduğumda, çok beklersin... Kusura bakma.

Digiturk'un avukatları, blogspot.com'un, diğer engellettikleri sitelerden daha farklı bir konumda olduğunu, binlerce insanın ister hobi amaçlı, ister günlük tutma amaçlı saatlerini harcayarak yazı yazdıklarını bilmiyorlar mı? Biliyorlar.

Ben Digiturk'un esas sorununun Digiturk Web Tv abone sayısını arttırmak olduğunu düşünüyorum. Şu an için çaktırmasalar da asıl amaçları bu. Acayip acayip dandik sitelerden ligimizin maçlarını takip eden hatırı sayılır bir kitle var. Dandik siteler diyorum, çünkü yurtdışındaki maçlarla ligimizin maçlarının yayın kalitesi arasında o kadar büyük bir fark var ki. (illegal yayın bazında) E bu adamların interneti sınırsız. En az 50 lira buna veriyorlar ayda. Digiturk Web Tv'nin yıllık abonelik ücreti ne kadar? 149 lira. (Uzun bir süre indirim vardı ve ben 99 liradan abone oldum bu sene, geçen sene devre arasında yine indirimle abone olmuştum.) Digiturk'un bu birimdeki müdürü diyor ki kendi kendine, "ulan pezevenk 100-150 lira nedir ki bir yıl için, dandik sitelerden maç izlemek için link arayacağına, ayda 2 paket az sigara iç de bizim Web Tv'ye abone ol, haftada 9 tane maç izleme imkanın olsun." Bu müdür haksız mı, haklı. Haklı ama bunun çözümünü saçma sapan bir şekilde bulma yoluna gitmişler.

Bunla uğraşacaklarına, "Link aramaya son. Digiturk Web Tv'ye erken abone olanlara %50 indirim, derbilerde de kesinti olmayacağının garantisini veriyoruz" gibisinden bir kampanya yapsalardı, eminim çok daha fazla kara geçerlerdi.

Son olarak kampanyaya destek vereyim tabii ki, "blog'uma dokunma!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder