6 Ağustos 2011 Cumartesi

Yayın Rezaleti Üzerine İnceleme


Henüz yüz yüze tanışamadığım ama kısa sürede çok sevdiğim ve bence çok iyi bir taraftar olan Ahmet Özen, Bursaspor'un Gomel maçında yaşanan yayın krizi ile ilgili bir değerlendirme yazdı ve henüz blog yazmaya başlamadığından -umarım kısa sürede başlar- burada paylaşıyoruz... Söz Ahmet'te...

"Geçen hafta sahamızda oynadığımız Gomel maçıyla başlayalım isterseniz. 
İlk maç sahamızda oynanacağı için bu maçın yayın hakları Bursaspor kulübündeydi.
Bursaspor-Gomel maçı öncelikle D Smart’ta yayınlanacak diye kamuoyuna duyuruldu. Ondan sonra maça 1 gün kala Bursaspor TV verecek diye kulüp tarafından deklare edildi. Ardından  maç günü sabaha karşı  01:20’de LİG TV’den naklen yayınlanacağı duyuruldu. 
2 yıldır neden göğüs reklamı alamıyoruz sorusunun en büyük cevabı sanırım yukarıda gelişen olaylar silsilesinden çok rahat anlaşılabiliyor.
Bursasporlular maçı seyredebileceklerine şükrettiler. Bu yüzden , son ana kalan yayın olayını yazılı ve görsel basında sorgulayan olmadı.

Gelelim rövanş maçına;
Gomel-Bursaspor maçının yayın hakları Gomel kulübündeydi. Gomel kulübü de maçın yayın haklarını Sadettin Saran’ın şirketine satmış.  Bursasporlular hacı bekler gibi maçın hangi kanalda yayınlanacağını beklediler.  Maçtan bir gün önce Bursaspor TV sorumlusu Sevgili Burak Uçar'ın twitterdan yaptığı açıklama şu şekilde;
@burakucar1burakucar
sarangrubundan trt'nin bursa ve antep'in uefa yayın haklarını almasına karşın iftar programı nedeniyle maçları yayınlamayacağı bilgisi geldi

Burak Uçar’ın yukarıdaki mesajından anlayacağımız şu
1-    Maçı saran grubu satın aldı.
2-    Maçı satın alan saran grubu Maçın haklarını TRT’ye sattı.
3-    Maçı para vererek satın alan Devlet Televizyonu TRT para ödeyerek aldığı maçı Ramazan programı nedeniyle yayınlamaktan vazgeçti.

Tam TRT olayını irdeleyeceğimiz anda gelen reaksiyonlar üzerine Burak Uçar’dan bir açıklama daha geliyor. Kendisinden dinleyelim…
@burakucar1burakucar
@ibrhmturan trt'nin imzaladığı sözleşmeyi iptal edeceğini öngöremezdi kimse diye düşünüyorum

Buradan şunu anlıyoruz. Devlet Televizyonu TRT, Saran Grubuyla anlaşmaya varıp sözleşme imzalıyor. Sonra da imzaladığı sözleşmeyi iptal ediyor.

1-    Bunu twitter üzerinden öğrenen Bursasporlular Devlet Televizyonu TRT’ye tepkisini gösteriyor.
2-    Bunu twitterdan gören gazeteciler ‘’TRT Ramazan programı nedeniyle maçı vermiyor’’ diye haberlere imza atıyor.
Bunun üzerine Saran Grubu telefonla arayan bir Bursasporlu (OkanOğuztürk) neden TRT’nin bu maçı yayınlamadığını soruyor.
Okan Oğuztürk, Saran grup yetkilisi Emre Bey’le yaptığı görüşmeyi aktarıyor.: ‘’Maçın yayın hakkı onlarda, satacak kanal bulamamışlar, adam akıllı kimse kapılarını çalmamış, onlarda şaşkınlık içindeler, siz halen burda kendinizi avutuyosunuz 'öğlen gibi açıklanır' diyerek...’’

TRT ile yapılmış bir anlaşmanın olmadığını bu yapılan görüşmeden anlayabiliyoruz.

Burak Uçar,  Twitter hesabından maç günü saat 12:59 da yeni bir açıklama yapıyor. Yine kendisinden dinleyelim….
@burakucar1burakucar
gomel-bursaspor maçı rusyadaki uplink sıkıntısı nedeniyle yok.rus kanalı bile veremiyor. 19:45 bstv radyo anlatımı özel yayın..

Burak Uçar’ın bu açıklamasından hemen sonra, Bursaspor kulübünün resmi internet sitesi www.bursaspor.org.tr ‘den şu açıklama geliyor.

’Yayın hakları Beyaz Rus kulübünde olan maçın naklen yayını konusunda  yaşanan teknik sıkıntı tarafımıza bildirilmiştir. Beyaz Rusya’daki up  link planlamasında yaşanan teknik  sorun nedeniyle maçın Beyaz Rusya’da   TV-FİRST’de dahi naklen yayınının yapılamayacağı iletilmiştir.
    Bu çerçevede  Digiturk 73. Kanal Bursaspor TV’de 19:45’ten itibaren  özel yayın ve radyo anlatımıyla gerçekleştireceğimiz yayının OLAY FM ve  RADYO S’ten de dinlenebileceğini duyururuz.’’
1-    Maçın yayını konusunda Up Link sıkıntısı olduğunu anlıyoruz.
2-    Beyaz Rusya’nın TV first kanalında dahi yayınlanamayacağını öğreniyoruz.
3-    TV First kanalında yayınlanmamasını referans olarak kabul ediyoruz.

Bursaspor taraftarı konuyla ilgili hemen araştırmaya girişiyor. Gomel –Bursaspor maçının Belarus’ta yayın yapan LAD TV’den canlı yayınlanacağını öğreniyor.
Yani Burak Uçar’ın twitter hesabından, Bursaspor Kulübünün de kendi resmi sitesinden yapılan duyurunun yanlış olduğunu öğreniyoruz.

Peki sonrasında ne oluyor? Bu haber dilden dile yayılınca BURSASPOR KULÜBÜ resmi siteden yayınladığı bu açıklamayı bir anda yayından kaldırıyor.

Ve bugüne gelirsek eğer;
Bursaspor Kulübü maç günü yayınlandığı açıklamayı 1 saat sonra geri çektikten sonra yayın problemini anlatan hiçbir açıklamada bulunmadı. Bursaspor kamuoyu, yaşanan bu süreci Bursaspor TV sorumlusu Burak Uçar’ın twitter hesabı üzerinden yaptığı açıklamalarla anlamaya çalıştı.
Bursaspor Yönetim Kurulundan en kısa zamanda konuyla ilgili açıklama bekliyoruz.

Basında çıkan TRT haberleri üzerine, Bursa CHP Milletvekili Aykan Aydemir’in, TRT’nin UEFA Avrupa Ligi 3’üncü Ön Eleme Turu’nda Gomel-Bursaspor maçını yayınlamamasını TBMM'ye taşıdığını öğrenmiş bulunmaktayız. Bu olaya açıkçası çok sevindim.
Yaşanan süreci,  yorum yapmamaya özen göstererek delilleriyle ortaya koymaya çalıştım. Gerçeğin en yakın zamanda ortaya çıkması dileğiyle…"


Ahmet Özen

Twitter: http://twitter.com/ahmetozenn

1 yorum:

  1. TRTdeki çalışanlar kafalarına göre takılıyorlar. zamanında Stargate diye bir dizi vardı. saat 12de yayınlanacak diye beklerken bir bakardık saçma sapan bir yeni bir dizi koyarlardı. Stargate de saat Gece 2 ertelenirdi. iyi derdik beklerdik 2 ye kadar. Gelecek hafta bakardınız o saçma dizi yayından kaldırılmış. yerine saçma başka bişi konmuş. eee geçen hafta niye bu çileyi çektik. Her hafta böyleydi. Sonunda yayından kaldırdılar bende netten Altyazılı izlemeye başlayarak kurtuldum TRTnin eziyetlerinden.

    TRT çalışanları koskoca 70milyonla resmen dalga geçmekte. siz istediğiniz kadar onlara durumu bildirin kimseninde umrunda olmuyor. resmen çiftlik başka bişi değil.

    Çok büyük hak yiyorlar. Hakkımı kesinlikle helal etmiyorum. Zaten TRT yi TVDe 20.sıraya koydum. artık izlemiyorum.

    YanıtlaSil