22 Ağustos 2012 Çarşamba

1-0'ı Düşlersek Tur Gider...


Maçtan önce ilk 11'imizi gördüğümde, aklıma ilk olarak Galatasaray'ın 2009/2010 sezonunun sonlarında oynadığı Sivasspor maçı geldi... Rijkaard, Galatasaray'ı Sivas deplasmanında Mustafa Sarp, Barış Özbek, Mehmet Topal ve Ayhan Akman orta sahası ile sahaya sürmüştü. Bizim bu akşam oynayan orta 4'lümüz de buna benzer bir yapıdaydı.

Takımın sigortası Volkan yok, yerine oynayan Mert'in moral durumu malum. Oynadığın bütün resmi maçlarda gol yemişsin, sezonun en önemli maçına çıkıyorsun, deplasmandasın, karşında çok yakından tanıdığın Emenike var, üstelik de defansın toparlayıcısı Yobo'nun ilk maçı... Tüm bunlar bir araya geldiğinde, Aykut Hoca'nın bu kadar tedbirli olması doğal. Ben olsam Mehmet Topal-Mehmet Topuz-Selçuk-Cristian dörtlüsünden Selçuk'u oynatmayıp Krasic'le başlardım ama blog'da bir önceki yazımda açıklamaya çalıştığım gibi formsuz Alex ve Stoch'u aynen yedek bekletirdim...

90 dakikaya gelince... Hedef yol yememek, yeniyorsa da gollü beraberlikti. Bu planla maça başlayan Aykut Hoca bence az daha istediğine ulaşıyordu. Planı bozan ise takım arkadaşları arasında adeta sırıtan ve bizlere Ziegler'i aratan Hasan Ali Kaldırım oldu.

İki Vaslui, Galatasaray ve Elazığspor maçlarının ardından oynadığımız 5. resmi maçtı bu ve ben eleştirilerin aksine takım olmaya en çok bu maçta yaklaştığımızı düşünüyorum.

Kuralar çekildiğinde şansımız %40 demiştim, aynı şeyi yineliyorum fakat bir nokta hariç. Lille maçında tribünde olan biri olarak şunu söyleyeyim, kafalarda "nasıl olsa bir tane atarız, gol yemezsek tur bizim" mantalitesi olursa ve maça bu anlayışla çıkarsak, şimdiden geçmiş olsun. 2 tane gol atmamız zorunluymuş gibi oynamalıyız kesinlikle. Hani biraz daha abartsam, "inşallah maçın ilk 5 dakikasında bir tane gol yeriz" diyeceğim. Çünkü biliyorum ki, öyle veya böyle bir gol yeriz -Zenit maçı harici oynadıkları 4 maçın hepsinde en az 2 gol attılar- ama Zenit'ten 5 yiyen takıma 2-3 tane atabilecek kapasiteye fazlasıyla da sahibiz...

Not: Zaman bulabilirsem bu hafta takımdaki her oyuncuyu ayrıntılı bir şekilde yazacağım, Sezer ve Özer konusuna ayrı paragraf açacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder