28 Aralık 2009 Pazartesi

Fenerbahçe'nin 2000'li Yıllardaki En İyi 11'i



Kaç saattir düşünüyorum da hakikaten çok zor işmiş böyle bir 11 yapmak. Daha doğrusu 11 ismi belirlemek iki dakika sürüyor ama insan bir diğer futbolcuya haksızlık yaptığı hissine kapılıyor, silip baştan yazıyor. Tekrar tekrar...

Diğerlerine de haksızlık olmasın diye iki 11 çıkarttım, kadroların aşırı derecede ofansif olmamasına özen gösterdim. Çünkü bazı listelere bakıyorum, adam orta sahayı Serhat-Alex-Revivo-Tuncay'dan oluşturuyor. :) Bir de futbolcuları sevip-sevmememe göre değil, oynadıkları yıllardaki performanslarına göre belirlemeye çalıştım. Diğer türlü olsa Revivo iki listede de kendine yer bulamazdı... Altın ve gümüş 11'ler şu şekilde;



Altın 11: Rüştü/Gökhan Gönül-Lugano-Fabio Luciano-Ümit Özat/Serhat Akın-Marco Aurelio-Appiah-Tuncay/Alex/Pierre van Hooijdonk

Gümüş 11: Volkan/Zoran Mirkovic-Edu-Tomas-Roberto Carlos/Anelka (Mehmet Yozgatlı)-Ogün-Johnson-Rapaiç/Revivo/Nobre

Siz de yazarsanız 11'lerinizi fikir alış-verişinde bulunabiliriz...


Not: İkinci 11'deki bazı oyuncular mecburiyetten asıl mevkilerinde değiller. Anelka'yı normalde 5 tane 11 kursam yine almam... Yozgatlı mı Anelka mı hakikaten karar veremedim performanslarına göre.

Not II: İki listede de maalesef yer alamayan Kennet Andersson, Semih, Lazetiç, Abdullah, Deivid gibi isimler üçüncü 11'in banko isimleriydi, üzgünüm...

16 yorum:

  1. bir kere luciano ve serhat kesinlikle "altın" kadroya girmeyi haketmiyorlar. luciano yerine tomas derim kesinlikle, ki o'nun gidişinden sonra fenerbahçe stoper mevkisinde hep sorun yaşadı. luciano taraftarın sevgilisiydi ve kritik goller attı lakin defansta rakip forvetlere kaleye kadar eşlik ediyordu resmen. serhat desen, iyi oynadığı belli dönemler var. 2000-2001 sezonunun ortaları, 2001-2002'nin sonları ve bir de 2003-2004'te sakatlıktan fırsat buldukça ara sıra. serhat yerine de johnson-ogün-rapaiç-tümer'den biri olabilir. (appiah'ı sağa çekeriz) tümer de oynadığı süre boyunca, özellikle 100. yılda çok etkiliydi, şampiyonluğun mimarlarındandı diyebiliriz. en azından bir gümüş kadroyu haketti bence.

    YanıtlaSil
  2. bende bir altın 11 yazayım o zaman..

    volkan
    gökhan-lugano-luciano-carlos
    serhat-aurelio-rapaiç
    alex
    baliç-hooijdonk

    kaptanlığı da hooijdonk'a veriyorum.. :)

    bu arada uche girebilirdi gümüş 11'e edu yerine.

    bence ümitin katkılarını toplasak carlosun cl'de takıma kattıkları etmez o yüzden son 11 yılın altın 11'inde kendisine yer yok maalesef.

    deivid'de bence anelka'dan daha çok katkı vermiştir takıma.

    baliç kötü fenerbahçenin tek parlayan ismiydi gs'ye gidene kadar severdim. hepsinden çok da kadroda ortega'ya yer açma şansı olsa güzel olabilirdi.

    rüştü de son sezonların kalede verdiği korkuyla altın 11'de volkan'ın gerisine düştü.

    YanıtlaSil
  3. yalnız baliç ilk senesinde iyidi, o da 90'lı yıllara tekabül ediyor malesef :)

    ümit ise kesinlikle "altın karma"da yer almayı hak ediyor. kale hariç her mevkide elinden geldiğince oynamış bir futbolcudan bahsediyoruz burada. (3 gol attığı gaziantep maçında bildiğin gizli forvetti, hatırlayınız)bunun yanında 4 yıl kaptanlık yaptı bu adam. hiçbirşey olmasa onun hatrı var. carlos isim hakkından ve özgüvenden başka hiçbirşey vermedi takıma.

    uche zaten gelmiş geçmiş en iyi karmalardadır, son 2 sezonunda (2000-2002) çok da etkili değildi malesef. defansta tomas konusunda ısrarcıyım.

    deivid yerine daha çok topçu var altın karma'ya girmeyi hakeden. bu arada revivo gümüş karmada yer almış. oldu mu şimdi scugnizzi! :) (her ne kadar beni de çok üzmüş olsa da 2001'deki şampiyonluğa yaptığı katkıları unutamam. son sezonunun ortalarına kadar iyi de oynuyordu aslında.)

    rüştü bana her zaman korku vermiştir. genç yaşta saçlarım döküldü kendisi yüzünden! :D beşiktaşlılar gökhan zan'ın GS'ye gitmesi hakkında ne düşündülerse aynısını ben de rüştü BJK'ye gittiğinde düşündüm! :) lakin rüştü mü volkan mı deseniz, volkan daha o kadar olamadı derim.

    YanıtlaSil
  4. http://stereocipolla.blogspot.com/2009/12/son-10-yldan-en-iyi-fenerbahce.html

    Sadece sağ kanat tercihimiz farklı olmuş. Ben Tuncay'ı o tarafa koyup Rapaic'i sola atmıştım.

    YanıtlaSil
  5. -altın kadroda kale volkan-rüştü arası hariç bir kararsızlığım yok bence iyi olmuş o.

    -burakçığım luciano'nun gollerini çıkar bakayım oynadığı sezonlardan ne kalacak bize geriye.luciano'yu çıkarıp tomas'ı koymak ayıp olur biraz. defans yapmıyodu falan deme şimdi tomas tek başına mı topluyodu tandemi.

    -ümit özat'ın koyulmasını eleştirirken bence performanslara da bi bakmalıyız.ümit'in sol bekten çıkıp attığı golleri sallayalım, her sezon 6-7 asist yapmaktaydı kendisi ki bir şekilde çoğu maçta düğümü açmaktaydı o bi kenara salladığımız gollerle de.

    YanıtlaSil
  6. bence kadro iyi olmuş. ama söylenilen gibi rapaiç de o kadroya girseydi hatta revivo acayip ofansif olurdu...

    YanıtlaSil
  7. constantinache: tomas bizde sadece 1 yıl oynadı. bunu da dikkate al. luciano ise 3 yıl. o zaman emre vs. de girebilirdi bu kadrolara. aslında tomas'ı gümüş takıma da almamam gerekirdi 3-4 yıl oynayan futbolcular varken.

    kaan: kadron acayip ofansif olmuş, her maç 4 gol yer. :) ayrıca baliç 2000'li yıllarda sadece 1 yıl oynadı şampiyon olunan 2000/01 sezonunda. uche de 2000'lerde pek oynamadı. 90'ların sonunu da alsak tamam da.

    ortega yarım sezon oynadı, 5 takım kursam yine de yer bulamayabilirdi.

    constantinache 2: revivo'yu kadroya alsam çok ofansif olurdu.

    arkhe: bizim belgarath'la konuştum, o da senin gibi yapmıştı aynen. hatta ben de ilk baş tuncay'ı sağa çekip sola revivo'yu koymuştum ama çok ofansif oluyor diye değiştirdim.

    YanıtlaSil
  8. 1- tomas konusunda hala ısrarcıyım. hatta şimdi gelsin, bilica'dan daha iyi oynar. ayrıca hırslı olmasına rağmen lugano gibi saçma sapan kartlar yemez çoğunlukla.

    2- birader karma kuruyoruz, ofansif ya da defansif olması önemli mi :) ayrıca samuel johnson kesinlikle karmaya girmeliydi.

    YanıtlaSil
  9. http://papazincayiri.blogspot.com/2009/07/2000-2010-fenerbahcenin-en-iyi-11i.html

    Rustu/Volkan haric ayni kadroyu yazmisiz.

    YanıtlaSil
  10. pvh: aynen ben de senin yazdıklarını yazmıştım ilk başta tek tek mevkileri değerlendirmeyi düşünürken. :) aklın yolu bir...

    YanıtlaSil
  11. fenerbahçe:

    volkan demirel
    gökhan gönül-edu dracena-stjepan tomas-roberto carlos
    serhat akın-stephen appiah-nikola lazetic-tuncay şanlı
    pierre van hooijdonk-semih şentürk

    YanıtlaSil
  12. @constantinache

    doğru baliçin ilk senesi 2000ler diye kalmış aklımda. neyse 98-99 falanda 2000 nerdeyse :P

    @sheed

    2000'lerin altın karmasına alex'i almamak olmamış..

    bu arada posttaki resimleri görünce aklıma geldi. 2000'lerde en iyi 10 fenerbahce forması diye bir liste de çok güzel olabilir. sarı beyaz çubuklu, turkuaz, ciciv, altın, pvh'un ilk sezonundaki lacivert formanın falan olduğu.. değişik olabilir..

    YanıtlaSil
  13. sheed: bence de alex'i almaman pek hoş olmamış. :)

    kaan: ben formalardan pek anlamam, ama uzmanlık konusu formalar olan yakın bir arkadaşıma söyledim, yazarım dedi ama ne zaman yazar henüz konuşmadım...

    YanıtlaSil
  14. benim görüşüm o yönde, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. herkesin kendi görüşü tabii ki, kimse karışamaz.

    YanıtlaSil
  16. Az çok katılıyorum ben de bu altın 11'e, tek itirazım şu, Serhat-Rapaic değişikliği daha iyi giderdi. Uche de akla geliyor ama Uche kariyerinin en önemli yıllarını 90'larda geçirdi, Denizli'yle şampiyon olunan senede iyice kadayıf olmuştu zaten. Onu 90'ların 11'ine koymak lazım.

    YanıtlaSil