31 Aralık 2009 Perşembe

Kluivert'tan Seçmeler

Patrick Kluivert, bir zamanlar en çok sevdiğim futbolculardan biriydi. 2000'li yılların başlarında en çok sevdiğin 3 golcüyü say deseler, kesinlikle Kluivert'ı da sayardım. Belki ondan çok daha iyileri vardı ama ben onun hastasıydım. Hatta Fenerbahçe forması dışında ilk orjinal formamı Euro 2000 öncesi almıştım (hediye desem daha doğru olur, o yaşta 2 ay para harcamasam yine de o forma için para biriktiremezdim). Arkasında "9 - Kluivert" yazan Hollanda Milli Takımı forması.



Belki de Kluivert'la tanıştığım maçtan bir foto bu. 24 Mayıs 1995 tarihinde oynanan Şampiyonlar Ligi finali. Ajax'ın rakibi Milan. Oyuna 2. yarıda giren genç Kluivert golünü atıp kupayı takımına kazandırıyor. Yanındaki isimler de pek bir tanıdık. :)



Yanılmıyorsam Rijkaard'ın jübilesinden veya çıktığı son resmi karşılaşmadan... Şampiyonlar Ligi finalinden 4 gün sonra oynanan Twente maçı.



1 yıl önce sevinçten ağlarken, şimdi de üzüntüden ağlıyor. Ajax yine finalde, fakat kupa Juventus'un... Penaltılarda kaybediyorlar.



Euro 96'da oynanan İskoçya maçından bir kare. Ne uçmuş, ne çakmış... Fakat maç 0-0 sonuçlanmış. :)



Yerdeki ismi çıkarabilen var mı? Fransa 98 öncesi son karşılaşma. 0-0 bitmişti bu karşılaşma ve kupaya gidememiştik...



Fransa 98'de çeyrek finaldeki unutulmaz Arjantin maçı sonrası Hooijdonk'la çocuklar gibi seviniyorlar.



Almış 3 Valencia'lıyı karşısına... Mendieta'yı herkes tanımıştır da, 21 numaralı futbolcuyu çıkaramadım ben. 14 numaralı ise Björklund galiba.



Tarihe geçen bir maç... Canlı izlediğim için kendimi çok şanslı hissediyorum. Skor: 5-5. Hatta Kluivert burada istese kafasıyla da atabilirdi golü, bütün oyuncular bırakmıştı mücadeleyi...



Öpen isim de pek yabancı değil, eski İstanbulsporlu Peter van Vossen.



İşte bahsettiğim forma ve unutulmaz Yugoslavya maçı. 6-1...



Euro 2000'in hemen sonrası bu güzel insanla evlenmiş. Bir ara boşandılar diye okumuştum ama yalan olmasın.



Son kare ise Eylül 2002'de İstanbul'da oynanan Galatasaray-Barcelona maçından. Barcelona maçı 2-0 kazanmıştı. Kluivert öyle bir yükselmiş ki Ergün'ün yapabilecek bir şeyi yok...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder