1 Eylül 2010 Çarşamba

Bilicasız Fenerbahçe İçin: Yobo, Yobo, Yobo


Öncelikle Aykut Hoca'ya ve Fenerbahçe Yönetimi'ne teşekkür ediyorum Yobo'yu aldıkları için. Yobo doğru isim mi, başkası alınmalı mıydı yazacağım zaten ama daha önce defalarca izlediğim bir futbolcunun gelmesi en azından benim için çok iyi oldu. Dia'nın adını bile duymamıştım, Stoch'u bizim Twente maçları öncesi tanımıyordum, Niang bu iki isme oranla daha ünlü bir isim olmasına rağmen onu da Fransa Ligi'ni sevmememden dolayı pek takip edememiştim.

Niang'ı falan bırakıp Yobo'ya gelirsem.. Az önce Fenerbahçeli arkadaşım Semih'le konuştum, "Yıllardır Yobo, Yobo diye başımızın etini yedin, kötü çıkarsın yandın!" dedi bana. Özellikle bundan 3-4 yıl önce sıkı takibimde olan bir futbolcuydu Yobo. Zaten Nijeryalı futbolculara ve Nijerya Milli Takımı'na özel ilgim vardır, Dünya Kupası zamanı beni Twitter'dan ve blog'dan takip edenler bilir, Yobo'nun kaptanlığındaki takımı destekledim ama gruptan çıkamadık.

2002'de Everton'ın başına geçen ve hala takımın menajeri olan büyük hoca David Moyes'un ilk transferlerinden biri Joseph Yobo'ydu. 2006/07'de ligdeki 38 maçta da forma giydi ki, toplamda 250'nin üzerinde Everton formasını terletmişliği var. Bize karşı ise Temmuz 2005'te oynanan ve kötü bir olayla hatırlanan, Everton'ı tam 5-0 yendiğimiz hazırlık maçında oynamıştı (ilk 45 dakikada).

Önceleri sağ bekte ve zaman zaman ön liberoda oynasa da bizdeki alternatifler düşünüldüğünde %90 sadece stoperde oynayacaktır. Peki artıları eksileri nelerdir özellikle Bilica'ya göre? Bilica-Lugano ikilisindeki benim için en büyük sıkıntı ağır kalmalarıydı. Yobo eğer son 1 yılda -fazla izlemedim bu sürede- Güizavari bir değişim geçirmediyse, bu soruna büyük ölçüde çare olacaktır. Bilica'nın hamle yapamamasından ve ağır oluşundan kaynaklanan pozisyonları düşünün, "tanıdığım" Yobo'nun bu pozisyonları çok daha az vereceğini söyleyebilirim. Lugano kadar golcü bir futbolcu değil (Lugano'dan daha teknik olduğunu da araya sıkıştırayım), sık sık gol atması beklenmemeli lakin ben yine de Everton'da olduğundan daha çok gol atacağını düşünüyorum bizde.


Ayrıca defansı toparlayıcı, lider bir defans oyuncusu, tandemimizi Nijerya kaptanı ve Uruguay kaptanı oluşturacak. Opsiyonlu kiralanmış, henüz 30 yaşında, eğer istenen performansı gösterirse ve bonservisi alınırsa, "Lugano gidiyormuş, eyvah ne yapacağız?" korkusuyla yaşamayız. Örneğin, Galatasaraylı Neill da lider ruhlu, arkadaşlarına "haklı olarak" bağırıp çağıran bir futbolcu, ama da o Lugano gibi biraz ağır. Hatta ondan da ağır. Ama Yobo ikisinden de daha atlet. Tandemi iki liderden oluşturmaktansa, bir lider-bir "yancı"dan oluşturmak daha iyi ve bu açıdan Lugano'nun yanına daha farklı bir oyuncu alınabilirdi. 23-24 yaş altı, çok hızlı ve çabuk, adam kaçırmayan, takımda çok fazla ön plana çıkmayan vs... Ama tabii ki Bilica aklıma geldikçe Yobo gözüme iyi bir Thuram gibi gözüküyor. Tarih 1 Eylül değil de 1 Ağustos olsaydı "neden Yobo?" diye sorabilirdim ama son günde/günlerde belki de Yobo'dan daha iyisi alınamazdı.

Yobo zaman zaman çok acemice hatalar yaptı ve "Youtube'lara düştü". Umarım Türkiye'de olabildiğince az düşer bu gibi durumlara. En büyük artısı, taraftarın Uche'ye büyük özlem duyması, yeni gelmiş olması ve Bilica'ya duyulan tepki/nefret...

Ben Yobo'nun bu şartlarda çok iyi bir transfer olduğunu, Fenerbahçe taraftarları tarafından çok sevileceğini ve takımın değişilmez isimlerinden biri olacağını düşünüyorum ama buraya kimler kimler geldi de olmadı, yine de temkinli olmak lazım. Sonuçta Moyes tarafından yedek bırakılmaya başlandı ve 2006/07'de 38 maçın hepsinde oynarken, geçen yıl 17 maçta forma giydi sadece. Süper durumda olsaydı Moyes salak değil ya, elinde Dünya'nın en iyi 10 stoperinden biri olmadığı sürece onu yedek bırakmazdı ve Fenerbahçe'ye kiralanmasına izin vermezdi.

Beklentileri çok yukarda tutmamalıyız ama Bilica'dan çok daha iyi bir performans göstereceğine ve sonunun Diatta gibi olmayacağına eminim diyebilirim. Tüm Fenerbahçe taraftarlarına hayırlı olsun...

3 yorum:

  1. Bilicayı gönderirsek birda kaymaklı kadayıf:)

    YanıtlaSil
  2. Bilica'yı göndermemeliyiz her ne kadar beğenmezsek beğenmeyelim,eldeki yerli stoperlerden daha iyi

    YanıtlaSil
  3. bu adam zamanında sağ kanatta bile oynamış ama tabi teknik yeterli olmayınca napsın elin gavuru koymuş bunu tandeme

    YanıtlaSil